Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Wat is dat nu met die film van Darren Shan?

Wat is dat nu met die film van Darren Shan?

1 2 3
Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 1:51:
Wtf. Nu begrijp ik er écht niks meer van.
Is er nu wel of niet een film van De wereld van Darren Shan?

En waarom moeten goede verhalen altijd verfilmd worden?
Dat is echt kut. Ik bedoel, kijk naar Harry Potter en je begrijpt meteen wat ik wil zeggen. Alles wordt gewoon door het slijk gehaald, en dan trekt het nergens meer op.

KutHollywood. Kutacteurs!
De schrijvers zijn de echte helden, die zouden gvd op de kaft van een dvd moeten staan. ><

En ik ben kwaad, don't care wat je hierop reageert.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 1:53:
Vind ik ook.
J.K. Rowling is echt geweldig, gaan ze Harry Potter linken aan Daniel Radcliffe of Tom Felton of zo. ><

En ik vond Twilight best wel meevallen, tot ze het gingen verfilmen met die afzichtelijke kwal van een Pattinson.
Toen vond ik de boeken zelfs niet meer leuk, want ik zag steeds die rotkop voor me. ><

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 2:16:
Wel Twilight vind ik nu best meevallen, als je het boek en de film met elkaar vergelijkt. Ik vind het een prachtig verhaal, echt waar. Ben helemaal verliefd (en stikjaloers) op de liefde tussen Bella en Edward. Maar dan beginnen ze te verfilmen en is het helemaal gedaan. Ik bedoel, je fantasie is plots beperkt en je denkt aan de scenes uit de film. IK HAAT HET.

Maar goed, je gaat me niet slecht horen praten over die film, want die valt (buiten de performances van enkele mensen, ik noem geen namen) echt heel goed mee.

En eigenlijk zijn al die films op zich niet slecht hoor. Zelfs Harry Potter niet. Ik bedoel, Rowlings verhaal is he-le-maal verknoeit, maar er zitten dan wel fantastische effecten in die film.
Maar het is gewoon zo vervelend dat je geen enkel boek kan vastnemen zonder dat er een acteur wordt aan verbonden. En dat is wat me zo frustreerd.
Als ik aan iemand vraag of hij/zij dat of dat verhaal al gelezen heeft krijg is een antwoord als: 'Hé is dat niet van die film met die ene acteur?'
Right, daar krijg ik het dus van hé.
En dan begin je te debatteren over hoe en wat, komen bepaalde feiten niet overeen met die uit de film en veranderd het hele verhaal. Op den duur heb je gewoon een heel ander verhaal. En dat is echt fucking KUT.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 dec 2009 - 2:20:
Inderdaad, verfilmingen zijn altijd slecht (commentaar, noem maar een boek waarvan de verfilming goed is). Of met new moon bijvoorbeeld, mensen die gaan klagen over het open einde en dat ze nu moeten wachten. Nou mensen, loop/fiets/whatever naar de dichtstbijzijnde boekhandel/bibliotheek/whatever, neem eclipse mee en lees wat er gebeurd?

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 2:24:
Idd.
En er is wel degelijk 1 verfilming waar ik echt alleen maar positief over kan zijn.
The Lord Of The Rings.
Extended edition weliswaar.

Die Muziek, het decor. Wauw.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 2:30:
Hmm
Ik heb de boeken niet gelezen omdat ik zo'n beetje in schoolperiodes niet echt tijd heb om 1000 pagina's te lezen, per boek ><, maar ik vind de films heerlijk.

En dat van die dat mensen alleen de film kennen en niet de boek vind ik ook zo vreselijk.
En al helemaal als ze gaan zeggen dat hun het beter weten omdat ze de 'film hebben gezien'.
Dan zeg ik: 'Fuck off, ik heb het boek gelezen!' ><

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 2:43:
Oh, dat is een geweldig boek. <3
Tolkien was echt geniaal.
En duizend pagina's per boek, dat is net iets te veel.
En in origine was het trouwens maar een boek, maar goed, dat doet er niet toe. :p

Ik wil nog even iets zeggen over dit topic. Kwestie van niet helemaal offtopic te gaan. Maar goed.
Ik wil dus zeggen dat sommige schrijvers hun brood niet meer kunnen verdienen als hun verhaal niet sterk genoeg is voor een verfilming.
En dat - ik geef een voorbeeld - Daniël Radcliffe het gezicht is van Harry Potter, terwijl dat eigenlijk Joanne Rowling is. Zeg eens eerlijk, hoeveel mensen kunnen de vraag 'Wie schreef de Harry Potters?' juist beantwoorden?
Sommigen zijn is staat om Radcliffe te zeggen.
Jezus Christus.

En op de hoes van de dvd van een verfilming wordt zelden de naam van de schrijver vermeldt. Check maar.
En dat zou niet mogen, vind ik.

En Kay, je neemt me de woorden uit mond, dus ik ga even quoten. x)
En dat van die dat mensen alleen de film kennen en niet de boek vind ik ook zo vreselijk.
En al helemaal als ze gaan zeggen dat hun het beter weten omdat ze de 'film hebben gezien'.
Dan zeg ik: 'Fuck off, ik heb het boek gelezen!' ><


En nu ben ik voorlopig uit-gefrustreerd.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 2:48:
Jonge, als je niet kan zeggen wie Harry Potter geschreven heeft, dan ben je ook een cultuurbarbaar. ><

En ik had dat vreselijk bij de film New Moon, zoals Daniëlle al zei dat mensen zo chaggo gingen doen toen het zo eindigde.
Ik heb serieus door de zaal geroepen. ><

En wat ik ook zo fucking klote vond.
Ik zat op een forum, alleen weet ik niet meer of het Harry Potter of Twilight was, maar ik had er een verhaal over.
En ineens zegt zo iemand: Oh, dat klopt wel niet hé.
En ik zeg gewoon heel serieus de bladzijde waarop het te vinden is.
Waarop zij antwoord: Maar in de film komt dat en dat dus kijk de film als je het juist wil hebben hé.

Oh god, ik was echt in staat mijn verhaal te verwijderen ><

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 2:56:
Oh, ik heb een voorbeeld gevonden van een boek dat beter verfilmd is dan het geschreven is.

Vallen, ik weet niet wie de schrijver is maar we moesten het vorig jaar lezen met Nederlands en ik ben gestopt na 50 bladzijden en dat doe ik normaal nooit. Daarna keken we de film. Tomber, een franse titel, maar voor de rest is de film gewoon in het Engels. De film was echt mooi.

><

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 3:01:
Pff Kay.
Ik krijg het er even erg van op mijn heupen als jij.
En aangezien mijn lieve broer het soort cultuurbarbaar is waarover we het momenteel hebben, gebeurt dat dan ook dagelijks. Onlangs nog zelfs, over de gruzielementen van Voldemort. Hij heeft nog geen enkele fucking pagina uit een HPboek gelezen, of zelfs maar bekeken, en was hij al aan het beter weten dat de ring met de steen van wederkeer niet door Perkamentus vernietigd is omdat ze dat in de film niet laten zien. (Ja, aangeizen broederlief niet leest vertelt zusterlief hem wat er gebeurt. Kan het niet helpen, ben altijd zo hyper als ik HP lees dat ik het aan iemand kwijt moet.)

Abergut.
En van Tomber heb ik nog nooit gehoord, van dat boek trouwens ook niet.. (:

En @ evilBitch

Je hebt helemaal gelijk wat betreft New Moon.
Een vriendin van mij zei ook (quote) 'Omg zo'n stom einde! En dat gebeurt trouwens pas in eclipse, van dat trouwen!'.
Wel alsjeblieft, nog maar eens een bewijs, dat filmmakers ertoe bereidt zijn om het verhaal te veranderen om alleen maar een stomme cliffhanger in hun film te kunnen steken. ><
En dan gaan de niet-LEZERS van 'Oh jee, nu moet ik nog wachten tot Eclipse voor ik weet!' En zoals je dan zei: lees gvd het boek. Stelletje respectloze luilakken.
Ordinaire cultuurbarbaren.
Fuck, ik word hier echt kwaad van.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 dec 2009 - 3:06:
Ik ga gewoon alle eclipse exemplaren die ik kan vinden kopen en uitdelen bij de bios ^^ Let niet op mij, het is 3 uur 's nachts

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 3:08:
Ik doe mee!
En dril voor iedereen die het boek niet wil lezen!
Ha!

Let ook maar niet op mij, het is hier ook drie uur 's nachts.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 3:09:
Ik heb HP7 ook bijna helemaal verklapt aan mijn broer. Want hij vond het niet nodig, omdat de film toch ooit komt. En toen zei ik, Harry Potter gaat ****!
Zal maar geen spoiler doen zeker.
Maar hij geloofde me niet. Dus liet ik hem de pagina zien.
Grr... Je zou bijna als schrijver zijnde wensen dat ze nooit je boeken willen gaan verfilmen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 3:10:
You can count me in!

Weet je, voor mij is het tien na drie 's nachts. o.o

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 23 dec 2009 - 3:12:
12 na. x)
En ik hoop dat het gaat sneeuwen. XD

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 dec 2009 - 3:18:
Ik ook. Dat is gezellig.
En Willy, onze sneeuwman, heeft dringend nieuwe onderdelen nodig.



1 2 3