Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Onderzoek voor Schrijvers en/of Lezers.

Onderzoek voor Schrijvers en/of Lezers.

1 2
Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 1 feb 2010 - 20:59:
Hallo Lezers en/of schrijvers.

Ik heb een paar vragen voor jullie en ik zou het erg fijn vinden dat jullie de vragen naar jullie eigen mening beantwoorden.

Wat voor soort boeken boeit jullie?
Wat is je favoriete genre?
Wat is je lievelingsboek?
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
onrealistish of realistish?
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).

Ik hoop dat het een beetje duidelijke vragen voor jullie zijn.

Mvg,

Faramir



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 feb 2010 - 21:03:
Vraag 1 en 2 zijn quasi hetzelfde.

Wat is je favoriete genre? Fantasy, action, thriller, comedy, romance
Wat is je lievelingsboek? De vanger in het koren - J.D. Salinger (*snif*)
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst). Ik schreef tot nu toe enkel in het heden, maar ik hoop ooit ook toekomst en iets in de vroegere tijden te schrijven
Onrealistisch of realistisch? Beiden hebben iets leuk
Wie is je favoriete personage? Tara uit Zomertijd van xNadezhda (Ja, serieus, het is mijn favoriete personage ever, ook al is het een FanFic op een website)

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 1 feb 2010 - 21:09:
vraag 1 en 2 lijken erg op elkaar maar in 1 vraag probeer ik er meer erachtere te komen wat voor thema jullie leuk vinden en vraag twee meer na wat voor genre.
misschien zou ik vraag 1 dan meer kunnen veranderen naar wat voor soort thema vind je leuk ofzo iets.

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 1 feb 2010 - 21:09:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Veel soorten boeken. Ik zweef tussen fantasy tot romantiek en horror.
Wat is je favoriete genre?
Ik heb geen favoriete eigenlijk.
Wat is je lievelingsboek?
Ik vind de Twilight Saga geweldig.
Before I die was ook aangrijpend.
Ik heb nog veel goede boeken gelezen, waar ik zo snel even niet op kom.
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
In het verleden en in het heden. Dat maakt mij niets uit. Ik hou van verhalen die zich in het verleden afspelen, maar ik zou ook zo een boek schrijven die zich in het 'nu' afspeelt.
onrealistish of realistish?
Kan ik niet tussen kiezen.
Liever realistisch. Maar bij Fantasy liever onrealistisch
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)

Sam(antha) uit Addiction is absoluut mijn favoriet. Ze is zo lekker haar zelf. Doet wat ze wilt. Het is prettig om uit haar en over haar te schrijven. Ze is een soort personage die je alles kunt laten doen, zonder dat je denkt 'zoiets zou ze nooit doen'
Ik dacht dat het lastig zou zijn om uit een drugsverslaafde te schrijven en mezelf in haar te verplaatsen, maar dat viel gelukkig mee. Ze is spontaan maar nooit helemaal haar zelf. Al is ze het wel, je weet het nooit zeker.
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).
Ik ben gewoon kieskeurig, dus ik ben slecht in zulke lijstjes invullen.

^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 feb 2010 - 21:09:
Ahzo.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 feb 2010 - 21:28:
Wat voor soort boeken boeit jullie? Fantasie slash horror. Met een vleugje romantiek erin, en lekker veel drama x'D
Wat is je favoriete genre? Oei... Ik heb het liefst een mix van alles, heb dus geen favoriet.
Wat is je lievelingsboek? Moeilijk, moeilijk. Ik heb zo veel favorieten. Zielen van Stephanie Meyer. En de Dievenbende van Scipio van... what'shername -Cornelia Funke dus ;'D-
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst). Ook dat maakt me niet zoveel uit. Ik schrijf net zo graag een verhaal dat zich in de middeleeuwen afspeelt als een verhaal wat zich in 3050 afspeelt.
onrealistish of realistish? Maakt me ook niet uit. Mixje?
Wie is je favoriete personage? (als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage) Jarade -mijn eigen personage-. Ze heeft een dochtertje van vijf, Teshia. Doet wat ze wilt, laat niemand de baas over haar spelen. En ik heb haar een beetje naar mijzelf aangepast -wat wil zeggen: hoe ik mezelf graag zie, en wat voor karakter ik zelf graag zou hebben gehad-, dus is het makkelijk en leuk om vanuit haar ogen te schrijven.
Vragen of opmerkingen? Ik lees alles wat los en vast zit, en verslind zowaar ieder boek. Mij maakt het dus niet echt uit waar het verhaal over gaat, als er maar met hart en ziel aan geschreven is

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 1 feb 2010 - 22:03:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Ik hou echt van boeken waar ik diep in kan dromen.
Wat is je favoriete genre?
Fantasy, definitely. Ik hou niet zo van de echte wereld. En in de fantasie mag ook bordevol spanning zitten
Wat is je lievelingsboek?
Tja, de twilight saga vind ik geniaal. Maar LOTR triologie is ook geniaal en Parfume is prachtig!
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
Ik ben niet zo van de middeleeuwen of oorlogen. Gewoon heden en ik heb 1 verhaal die zich in eind 3000 afspeeld.
onrealistish of realistish?
Realistisch. Fantasie kan net zo goed realistisch geschreven worden, het is er gewoon in geloven. Iets wat onrealistisch is niet fijn lezen en kan ik ook niet lekker dromen, volgen we het nog?
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)
Rea. Ik weet niet of ik het goed kan uitleggen. Ze heeft zo'n grote uitstraling en een lakse houding tegenover andere. Terwijl ze van binnen vrij complex is wat haar beste vriend alleen echt kan zien. Buitendat, ik kan mezelf er goed in verplaatsen.
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).
Ik ben moeilijk te begrijpen, es tut mir leid.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 1 feb 2010 - 22:08:
Das finde ich nicht so sehr schade,
aber ich kanne es noch gut verstehe.
Ofzo iets in het duits

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik ben hier erg blij mee want voor mij is dit best belangrijk.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 2 feb 2010 - 9:01:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
ah, eigenlijk alles wat bladzijdes heeft en nog naar papier ruikt. ^^
Wat is je favoriete genre?
hmm. dieismoeilijk. ^^''
dan denk ik toch thrillers, heel stiekem. ^^
Wat is je lievelingsboek?
heel eerlijk heb ik helemaal niet zo veel goede boeken gelezen. :x
dus. like. ikweethetniet. Micimackónak postaya van, dan. ^^'' [vraag maar niets - een oud Hongaars kinderboekje dat ik helemaal stuk heb gelezen toen ik klein was. :3]
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
het liefst gewoon nu. anders moet ik dingen opzoeken, zorgen dat het precies klopt, en daar hou ik niet van. ik hou eigenlijk helemaal niet van het verleden, en de toekomst is altijd zo nep voorgesteld. ik bedoel - denk je nou écht dat we op de maan gaan wonen, ofzo? allemaal? de hele wereld? face it, dat past gewoon niet.
onrealistish of realistish?
hmm. onrealistisch op zo'n manier dat het nog best weleens zou kunnen gebeuren, maar dat het héél onwaarschijnlijk is dat het echt zo was, omdat als het helemaal realistisch is het onwaarschijnlijk zou zijn dat het nog een goed boek is, omdat het dan gewoon een deel uit iemands leven zou zijn, en er gebeurt heus niet zoiets spannends als je in een boek vind in het echte leven - maar als het onrealistisch zou zijn, zou het hele verhaal niet kloppen, omdat de logica dan kinda gone is, en dat lees niet fijn. eh. volgjemenog? ^^''
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)

mweh. ik heb er eigenlijk geen. iedereen die ook maar een beetje goed te begrijpen is, en niet zo'n standaard persoontje - iedereen die je niet in drie woorden kunt beschrijven is een goed personage. ^^
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).
hoe ouder boeken zijn, en hoe langer je ze niet open hebt geslagen, hoe lekkerder ze ruiken, wistjedat? ;D

enen. dit is belangrijk voor je? o.o

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 2 feb 2010 - 10:03:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Ik lees zowat alles. Jeugdboeken, klassiekers, thriller, detectieve, horror, romantiek, humor... Ik lees ook het meest in het Engels.
Wat is je favoriete genre?
Ik heb geen voorkeur. Het enige dat ik echt niet kan verteren is Twilight.
Wat is je lievelingsboek?
Die waslijst ga ik hier echt niet neertypen... Harry Potter heeft zonder twijfel mijn leven veranderd toen ik elf was, Darren Shan heeft altijd een speciaal plekje voor mij, De Hobbit is puur jeugdsentiment omdat mijn vader die vroeger voorlas, LOTR is één van de weinige boeken waar ik oprecht bij gehuild heb, What I Was en How I Live Now van Meg Rosoff zijn voorbeelden van hoe ik zou willen schrijven, Stephen King is een genie, Edward Van De Vendel is schandalig onbekend, Das Parfum van Süskind heb ik helemaal stukgelezen... En nog zo'n duizend andere.
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
Ik vind alles wel leuk. Ik heb een toekomstverhaal, ik heb ooit iets geschreven dat zich afspeelde in het oude Griekenland... Me no care.
onrealistisch of realistisch?
Een onrealistisch verhaal [hence fantasy] kan ook geloofwaardig worden door een goeie stijl. Bel John Tolkien op 1207.
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)

Zelfbedacht: Taye Rutten, die ik ooit voor Nadezh bedacht hier op het forum [haar paspoort is hier nog ergens te vinden, typ haar naam in bij zoeken voor meer info]
Bestaand: honest to God, ik ben dol op Gollem.

Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).
Kol heeft gelijk. Bibliotheekboeken bijvoorbeeld, die ruiken echt lekker. Of hele oude sprookjesboeken.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 feb 2010 - 11:19:
Wat voor soort boeken boeit jullie? Boeken waarbij je de wereld om je heen kan vergeten. En ik lees ook graag boeken in de taal waarin ze origineel geschreven zijn, zoals Engels of Duits of Spaans. (:
Wat is je favoriete genre? Eigenlijk alles wel, zolang het maar goed geschreven is. Nou ja, ik lees niet zo graag horror. Maar fantasy, drama, romantiek, actie, komedie... Veel. ^^
Wat is je lievelingsboek? Die is moeilijk, maar ik denk nog steeds Tintenherz van Cornelia Funke. (:
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst). Dat maakt me eigenlijk helemaal niet uit. x'D
onrealistish of realistish? Het moet realistisch zijn, maar bijv. fantasy kan ook realistisch zijn. (Zoals Dorien al zei.)
Wie is je favoriete personage? (als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)Staubfinger, uit Tintenherz, of Sam uit LotR. En zelfbedacht vind ik Nalani cuwl (die vind je in Paper Hearts van Kayley) en ik ben ook dol op Ruby uit My Worst Nightmare (ook van Kayley, in samenwerking met Suki) en op Nina uit Missing Pieces (van Dorien/CosmicPurple) - maar die twee zijn niet door mij bedacht. ^^ En ik ben ook nog steeds dol op mijn Tara, uit Zomertijd.
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden). Agree met Do en Kol. (:

Melisande
Melisande

Melisande is offline

[73]
Melisande zei op 2 feb 2010 - 11:28:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Ik lees eigenlijk alles wel, het enige wat ik niet zo heel leuk vind is horror en van die misdaaddingen
Wat is je favoriete genre?
Fantasy!
Wat is je lievelingsboek?
Euwh, ik heb niet echt een lievelingsboek eigenlijk? Harry Potter en LOTR vind ik erg goed, hoewel de ik de Keizertrilogie van Raymond Feist ook echt wel heel goed vind (eigenlijk zijn al zijn boeken best wel heel goed).
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
Ik kan het niet zo goed, maar ik schrijf het liefst verhalen in het verleden. De toekomst absoluut niet, dat heb ik één keer gedaan en dat doe ik het liefst nooit meer. Heden vind ik ook altijd wel leuk
onrealistish of realistish?
Realistisch kan ik zelf het beste schrijven, maar onrealistisch vind ik leuker om te lezen
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)
Emilie Reinout, een klein meisje dat ik nu gebruik ik Rode Rozen (een verhaal van mezelf). Ik kan haar niet zo goed uitleggen :'
Miss zet ik het ooit wel online, dan moet je het dan maar lezen XD

Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).
Do en Kol hebben gelijk! :'

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 feb 2010 - 11:33:
Oh! Dit zie ik nu pas! @Eliros: De dievenbende van Scipio is ook van Cornelia Funke! ^^ Zij is geniaal.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 2 feb 2010 - 15:51:
Oh! Dit zie ik nu pas! @Eliros: De dievenbende van Scipio is ook van Cornelia Funke! ^^ Zij is geniaal.

Ah, ja, zo heette ze!
Ja, ik heb het boek laatst weer gelezen. Heb er een zaterdagochtend overgedaan, zo erg zat ik verdiept in het boek. Ik had nog niks gegeten, zat nog steeds in mijn pyjama en reageerde op niks of niemand
Echt een geweldig boek <3

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 2 feb 2010 - 17:58:
Here we go ^^

Wat voor soort boeken boeit jullie? Hmm. Gewoon, boeken waar je je echt in kan inleven. En uiteraard dikke boeken. Maar dat spreekt voorzich. Want bij dunne boeken zit je er in, en dan is het uit :l
Wat is je favoriete genre? Ehh. Geen voorkeur, eigenlijk. Alhoewel, fantasy is wel leuk, alleen niet zo onrealistisch dat het gewoon.. nouja. Niet meer leuk is ^^
Wat is je lievelingsboek? Weet ik niet. Heb ik niet.
Ik heb veel gelezen, en ik vind veel boeken ook heel goed, maar om eerlijk te zijn heb ik niet echtecht een favoriet ^^"

In welke tijd zou jij een boek schrijven? Hmm. Maakt me eigenlijk niks uit ^^
Onrealistisch of realistisch? Like I said; Onrealistisch is oké, zolang het niet té onrealistisch wordt ^^ En realistisch is goed, zolang het geen Carry Slee wordt
Wie is je favoriete personage? Eh. Dan moet ik toch Katniss uit De Hongerspelen zeggen denk ik, simpelweg omdat ik niks anders kan bedenken ^^
Vragen of opmerkingen? (On)realistisch, is toch met sch, of zeg ik nou iets doms? ;l Enen. Waarvoor heb ik dit eigenlijk ingevuld? ^^"

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 2 feb 2010 - 18:23:
Wat voor soort boeken boeit jullie? : Ik lees heel graag Romans
of buitenaardse verhalen zoals Twilight of Zielen
Wat is je favoriete genre?
Roman
Wat is je lievelingsboek?
Eclipse (Twilight Saga)
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
Toekomst en het heden
onrealistish of realistish?
Onrealistisch want ^_^ik spoor nie 100% dus
ik hou graag van raar
Wie is je favoriete personage?
Mattia van de eenzaamheid van de priemgetallen
ik vind hem gewoon iets hebben hij is speciaal
en ik hou van speciaal.

Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).
vond leuk om te antwoorden nu
ga ik eten aufwiedersehen



1 2