Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Nergens heen mogen pf:S

Nergens heen mogen pf:S

1 2 3
ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 18 dec 2010 - 17:19:
Ja ik mag niet naar de concert van TH, dat begrijp ik héél misschien nog.
Maar niet eens naar verjaardagen van vrieninnen mogen?
Een vriendin verdomme
En mijn bf ook, zelf geen half uurtje terwijl ze niert eens zo evr woont, lopen duurt geeneens 5 minuten?
Maar nee het word donker!
Ik ben al 13 en het was nog licht?
Van een half uur maakt toch niet uit?
Ik wouw haar gewoon even feliciteren, maar nee hoor ik mag weer niet!
AAh ik word er steeds zo pissig van

Wie kent dat ook?



Encore
Encore

Encore is offline

[247]
Encore zei op 20 dec 2010 - 17:19:
Ga gewoon weg zonder te vragen. Ik mag altijd wel wanneer ik het vraag (: & als je na school langer wil blijven met vriendinnen, doe je dat toch gewoon ? zoiets vraag ik ook niet & m'n moeder vind het ook niet zo leuk, vooral als het snel donker wordt, maar ze vertrouwt me wel : )

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 20 dec 2010 - 18:14:
Mijn ouders weten de tijd waneer ik thuis hoor te komen, en als ik dat niet doe worden ze boos:s
En kan ik het helemaal vergeten om leuke dingen te doen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 dec 2010 - 18:18:
Ja maar sorry hoor, ik vind het niet echt verstandig om stiekem dingen te doen. Ik bedoel, zolang je ouders je niet vertrouwen, mag je sowieso niet weg. Dus je kunt ze beter laten zien dat je gewoon te vertrouwen bent.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 20 dec 2010 - 18:48:
Nee, Bo, je hebt gelijk.
Je moet ook helemaal niet weglopen of zo.
Als je dan terug komt, zullen je ouders je juist nog meer binnen houden, omdat ze dan ook nog eens bang zijn dat je nog eens wegloopt.

Maar kun je echt geen compromis sluiten met je ouders? Bijv. eerst dat je na school met een vriendin meegaat naar huis en om een bepaalde tijd thuis bent, en als dat goed gaat, dat je dan ergens anders nog heen mag?
Zoiets, misschien. Ik weet niet of het helpt, ik weet nl. niet precies waarom je ouders je zo binnen houden. ;x

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 20 dec 2010 - 18:58:
@ Bo
Daar heb je echt gelijk in. Stiekem weggaan is eigenlijk nooit goed.

En verder zou ik proberen wat Julia zegt. Eerst met een vriendin meegaan, gewoon voor 1 í  2 uurtjes ofzo, en dan overdag, en dan langzaam opbouwen. Zo zien je ouders dat ze je kunnen vertrouwen.
En ik weet idd ook niet waarom ze je binnen houden, en ook niet of je ouders je vriendinnen kennen? Als dat niet het geval is, zou ik ze eens thuis uitnodigen, dan kunnen je ouders ze leren kennen en weten ze ook dat het wel goed zit als je naar ze toe gaat.

Uhm. Tja. Geen idee of dit helpt, maar.. nouja. x']

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 20 dec 2010 - 23:43:
Het is vrij lastig om zomaar even weg te gaan. Ik ken dit. Ouders die willen dat je belt als je van school gaat en wanneer je thuis bent zodat ze kunnen uitrekenen hoe lang je fietste. En niet naar de stad mogen ookal is het 7 minuten fietsen. Ouders zijn stom.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 dec 2010 - 11:34:
Ik mocht ook niet weg, zelfs niet naar de skatebaan [juist niet, eigenlijk], maar ik deed het gewoon en toen was het goed. Alleen werken allebei mijn ouders en was ik dus alleen thuis, dus daar heb jij niets aan.
Ik zou gewoon doen wat de rest zegt, en laat je ouders desnoods eerst meegaan? Dan is het al een stuk minder eng voor hen. Bovendien: ze kunnen je niet helemaal verbieden om naar de stad te gaan met vrienden, toch? Of is mijn school erg mongolisch omdat je minstens vijf keer per jaar een speurtocht door het centrum moet lopen? [voor AK, CKV, nog een keer voor AK, jippie-het-schooljaar-is-begonnen en projectweek]
Maar goed, het helpt als je ouders de mensen waar je mee omgaat kent, echt. Voorbeeld: ik mocht absoluut niet met de trein naar iemand toe, maar toen iemand met de trein naar mij was geweest mocht ik wel. ^^ Best anders dan jou probleem, oké, maar het komt op hetzelfde neer: als jouw ouders weten bij wie je bent/met wie je weg bent laten ze dat sneller toe.

Zo, een heel lulverhaal.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 dec 2010 - 12:18:
@Daan; euhm, ja, jouw school is mongolisch. Ik ben met school één keer in de vier jaar naar Den Haag geweest, en dat was met die gekke Duitsers, en toen waren we verdwaald, en toen dachten ze dat we in de coffeeshop hadden gezeten [zij wel, ik niet, maar ja] en dus gaan we wss nooit meer. Not like anyone cares, maar oké.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 dec 2010 - 13:12:
Ah, dan ben ik voor het eerst blij met mijn school, die uitstapjes zijn namelijk heel geschikt om naar de boekwinkel te gaan, een boek te kopen en te gaan lezen, hehe.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 dec 2010 - 18:58:
Nou kijk, Bodine, je hebt helemaal gelijk.
Ik ga sowieso niet stiekem weg.
En MoonRocker
Mijn ouders vinden dat ik Lisanne niet goed genoeg ken, daarom amg ik niet naar haar, terwijl ik haar al meer dan een half jaar ken?
En Syfrah, daar ga ik al sinds groep 4 mee om?
Ze woont in de beurt en ik ga ook zo vaak, alleen ik vind het raar, dat ik bijna nergens heen mag?
zelfs niet 1 uur langer op school blijven?
Of alleen ik persee moet blijven als ik na meot blijven of door de bus, maar anders niet?
Naja heel soms, maar als ik vraag worden ze boos.

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 21 dec 2010 - 19:32:
weetje, ik heb al bijna mijn hele leven huisarrest, gelukkig is het de laatste jaren beter.
Toen ik 12 was, mogt ik niet eens alleen naar school, ik woon daar misschien 500 meter vanaf?
Als ik nu ergens heen ga, moet ik om 9 uur thuis zijn, en dan zeg ik al ALS want ik zit zowat aan mijn huis gekluisterd. Af en toe mag ik al eens langer weg, maar dan enkel als mijn ouders degene heeel goed kennen waarbij ik ben
en door de week mag ik al helemaal nergens heen! Ik het weekend willen ze er al eens over nadenken, maar door de week? NO WAY!!
en ik hoor mijn klasgenoten hun plannen voor nieuwjaar; weekendje zee, weekendje amsterdam, weekendje duitsland, weekendje met vrienden... Niemand blijft thuis, behalve anke....

Ik ben 16 weetje...
En ik ben de oudste, dat is ook een groot nadeel!! (mijn zusje mogt alleen naar school toen ze 8 was...)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 dec 2010 - 12:41:
De oudste zijn hoeft echt niet altijd een nadeel te zijn, hoor.
Ik ben de oudste, maar op mijn broertjes leeftijd mocht ik meer dan hij nu mag.

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 23 dec 2010 - 12:47:
Ik belange niet hoor!!!
Toen ik 10 was, werd ik om half 8 naar bed gestuurd, mijn zusje nu om half 10
Ze heeft al een gsm van toen ze 7 was, ik werd 11toen ik hem kreeg
Ze gaat dit jaar naar Justin Bieber, ik was 15 toen ik voor het eerst naar een concert mocht
Ik mocht op mijn 12de nog niet alleen thuisblijven, zij mag dat al van toen ze 9 is
Voor mij kwam er hooguit 1 keer in de maand eens iemand spelen, bij mijn zusje is dat minstens twee keer in de week

Ze mag echt veel meer dan mij toen ik zo oud was!!!

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 23 dec 2010 - 14:27:
Volgens mij ga ik echt het slechtste voorbeeld ever zijn.. maar toch kom ik met mijn mening.

Als ouders denken dat ze goed doen door hun kind weinig toe te laten, dan hebben ze het goed mis.
Hoe leer je in godsnaam zelfstandig te zijn als je niets kí¡n leren?
Op mijn tiende ging ik voor het eerst van hilversum naar Venlo met te trein. En nu kan ik met mijn ogen dicht de trein instappen zonder bang te zijn dat ik verkeerd ga.

Maarja, ik ben iemand die niet luistert..Dus mij thuis houden is nooit gelukt bij mij moeder, haha.
En trouwens.. tegendraads zijn is niet altijd verkeerd hè? [Al vinden je ouders van wel] Want zo leer je alleen maar waar de grens ligt :]

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 23 dec 2010 - 22:53:
Ik belange niet hoor!!!
Toen ik 10 was, werd ik om half 8 naar bed gestuurd, mijn zusje nu om half 10
Ze heeft al een gsm van toen ze 7 was, ik werd 11toen ik hem kreeg
Ze gaat dit jaar naar Justin Bieber, ik was 15 toen ik voor het eerst naar een concert mocht
Ik mocht op mijn 12de nog niet alleen thuisblijven, zij mag dat al van toen ze 9 is
Voor mij kwam er hooguit 1 keer in de maand eens iemand spelen, bij mijn zusje is dat minstens twee keer in de week

Ze mag echt veel meer dan mij toen ik zo oud was!!!


Dat had ik ook. Ik moet nu door de weeks om negen uur naar bed, maar vorig jaar moest ik soms nog eerder naar bed dan m'n zusje van 8. En en inderdaad, bij mij kwam er nóóit iemand, ik mocht ook nooit weg, en m'n zusje zit bijna iedere week bij haar beste vriendin. Ik mag héél blij zijn als ik zonder gezeik een kwartier later thuis kom :[
Dus, ik begrijp wat je bedoelt, maar bij jou is het wel erger : (



1 2 3