Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » De meest gore manier om verkouden te worden

De meest gore manier om verkouden te worden

1 2 3
Conflate
Conflate

Conflate is offline

[519]
Conflate zei op 17 feb 2011 - 17:41:
Ik zat twee weken geleden, tijdens Nederlands, naast een vriendin van mij. Ze was behoorlijk verkouden en ze hoestte ook best wel. Ik was zelf nét van verkoudheid en hoesten af, dus ik zal haar misschien wel aangestoken hebben.
Ineens nieste zij zonder een hand/zakdoek voor d'r neus te doen. De spetters gingen schuin naar links en kwamen tegen mijn gezicht aan en op mijn werkboek. -walgt-
Ik wí­st dat ik weer verkouden zou worden en jahoor, vanaf gister loop ik weer te snotteren en te hoesten.

Iemand ooit weleens zoiets meegemaakt? ;x



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 feb 2011 - 17:43:
Is het niet zo dat je ziek wordt van een virus en dat je, als je niet meer ziek bent, niet meer ziek kan worden van datzelfde virus? Dan moet dat virus toch eerst muteren, voor je weer besmet kunt worden?

Conflate
Conflate

Conflate is offline

[519]
Conflate zei op 17 feb 2011 - 17:44:
Is het niet zo dat je ziek wordt van een virus en dat je, als je niet meer ziek bent, niet meer ziek kan worden van datzelfde virus? Dan moet dat virus toch eerst muteren, voor je weer besmet kunt worden?

Ik ben niet zo'n bioloog, maar eens mens wordt gemiddeld 12 keer per jaar verkouden, dus ik denk dat het met verkoudheid niet zo is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 feb 2011 - 17:45:
Hmmmm. Maar als het virus zich heel snel deelt, kan het ook extra snel muteren.

TotempaaltJ
TotempaaltJ

TotempaaltJ is offline

[291]
TotempaaltJ zei op 17 feb 2011 - 18:20:
Is het niet zo dat je ziek wordt van een virus en dat je, als je niet meer ziek bent, niet meer ziek kan worden van datzelfde virus? Dan moet dat virus toch eerst muteren, voor je weer besmet kunt worden?

Nee, dat is alleen met virussen waar je afweersysteem iets tegen kan doen en nog meer van dat soort shitzel waarbij ik niet oplette. Anyway, nee dus.

Also, verkoudheid kan niet bestreden worden met medicijnen of door je afweersysteem. Iets. Speciaals. Met dat virus-ding.

Mine
Mine

Mine is offline

[1755]
Mine zei op 17 feb 2011 - 18:22:
Gaby, Dat hoef ik allemaal niet te weten hoor!

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 17 feb 2011 - 18:28:
Gaby, Dat hoef ik allemaal niet te weten hoor!

Ditte ja.

En er is altijd weer een variatie van zon virus en dan wordt je meestal alsnog ziek volgens mij..

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 feb 2011 - 19:38:
Is het niet zo dat je ziek wordt van een virus en dat je, als je niet meer ziek bent, niet meer ziek kan worden van datzelfde virus? Dan moet dat virus toch eerst muteren, voor je weer besmet kunt worden?
Dat je immuun wordt voor het virus, bedoel je?
Maar is verkouden zijn niet juist het teken dat er tegen de indringers gevochten wordt, zeg maar? Dat op die manier de bacteriën en alles naar buiten worden geloosd?

SpamTijger
SpamTijger

SpamTijger is offline

[341]
SpamTijger zei op 17 feb 2011 - 19:43:
Mijn vriendin moest plots niezen zonder waarschuwing en omdat het zo plots kwam had ze geen tijd om zich om te draaien en ik had juist mijn mond open.
Voelde het zo op mijn tong neerkomen. :x

Het is maandag gebeurd en ik heb me nog steeds niet ziek gevoeld. :3

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 17 feb 2011 - 19:45:
Ik vroeg iemand om in m'n gezicht te hoesten, ik vind ziek zijn koewl, want dan heb je een excuus om eerder weg te gaan van school, ineens vlak oor een wisknudderepetitie. :]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 feb 2011 - 20:58:
(...)Dat je immuun wordt voor het virus, bedoel je?
Maar is verkouden zijn niet juist het teken dat er tegen de indringers gevochten wordt, zeg maar? Dat op die manier de bacteriën en alles naar buiten worden geloosd?

Idunno... met griep is het zo dat het virus moet muteren voor het je weer kan besmetten, als ik het me goed herinner. Volgens mij had dat iets te maken met de envelop. Van verkoudheid weet 'k niet, maar je kan best gelijk hebben.

Mine
Mine

Mine is offline

[1755]
Mine zei op 17 feb 2011 - 21:03:
Ik vroeg iemand om in m'n gezicht te hoesten, ik vind ziek zijn koewl, want dan heb je een excuus om eerder weg te gaan van school, ineens vlak oor een wisknudderepetitie. :]


Ik ebn nu nog steeds ziek

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 feb 2011 - 21:03:
(...)
Idunno... met griep is het zo dat het virus moet muteren voor het je weer kan besmetten, als ik het me goed herinner. Volgens mij had dat iets te maken met de envelop. Van verkoudheid weet 'k niet, maar je kan best gelijk hebben.
Ik vroeg het me ook al een keer af, namelijk, en dat was even mijn zelfverzonnen antwoord xd

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 feb 2011 - 21:06:
Maar dan nog. Als het is om te bevechten, dan moet er iets zijn om tegen te vechten. En als je antistoffen al hebt, is er geen reden tot vechten. Of wel?

V0nneke
V0nneke

V0nneke is offline

[146]
V0nneke zei op 17 feb 2011 - 21:32:
Blerk. Bio.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 feb 2011 - 21:50:
Ja maar ook als de antistoffen er zijn, moeten de virusdingen toch wel het lichaam verlaten? anders heb je na een paa rjaar een enorme ophoping uitgeschakelde virussen.



1 2 3