Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic 149

Offtopic 149

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 24 feb 2011 - 19:49:
Tell us everything!!

or not.... *quiet*



Frenemy
Frenemy

Frenemy is offline

[784]
Frenemy zei op 25 feb 2011 - 16:26:
ROSEISHOT ofzo ._.

Frenemy
Frenemy

Frenemy is offline

[784]
Frenemy zei op 25 feb 2011 - 16:27:
(...)Heb 't gezien. Sinds wanneer zijn wij 'regelteven'? ö

Precies. En dat zegt uitgerekend Gaby. Die hier vorige week nog zat. [/wss gewoon omdat ze geband was op Q, maarja :']

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 25 feb 2011 - 16:30:
Ik zit nu op een een of andere chat. En gaby probeert me belachelijk te maken. Ze vroeg van wie is PIS en ik zo van je kent wel een priscilla van fanfic. Zegt ze Yes I did it gaat ze er bij lachen en zegt ze telkens pis ofzo.
Ik kan een prnt scrn maken [: Zeheefthaarcamaan.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 feb 2011 - 16:30:
@Dorien; Gaby heet toch Conflate hier?

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 25 feb 2011 - 16:32:
@Dorien; Gaby heet toch Conflate hier?

Ja. Sorryjevroeghetaandorien.:x

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 feb 2011 - 16:33:
@Pris; hehe, maakt niet uit hoor. x)

Frenemy
Frenemy

Frenemy is offline

[784]
Frenemy zei op 25 feb 2011 - 16:34:
Haha faal. van haar. :'D

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 25 feb 2011 - 16:36:
@Pris; hehe, maakt niet uit hoor. x)

YEAH. I see u :3
Hup fanfic! x'D

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 25 feb 2011 - 16:37:
ik vond die Gaby toch un slut. yeah ik ben een regelteef! I KEEP THAT IN TOUCH.

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 25 feb 2011 - 16:38:
Fanfic overheerst :3
Muhaha. ^^

TotempaaltJ
TotempaaltJ

TotempaaltJ is offline

[291]
TotempaaltJ zei op 25 feb 2011 - 16:39:
Bij ons lenen ze gelukkig nog niet van die dingen uit, maar idd ik vind ook dat boeken veel beter zijn dan zon stom ding.^^

Ik ben het daar iig niet mee eens. Ik heb zo'n "stom ding" (ereader) zelf, en het is verschrikkelijk handig: overal mee naartoe nemen, simpel een zooitje boeken meenemen op vakantie zonder dat er weer een hele krat speciaal voor mijn boeken mee hoeft. Het leest precies als een boek en ik vind weinig dingen waar een boek beter is.
Zelfs met het "een boek ligt beter in de hand"-argument ben ik het niet meer eens. Hij houdt prima vast en ik kan er comfortabel mee lezen.

(...)Ze zijn ook onhandig! Ik klik voortdurend op dingen die ik ní­et wilde aanklikken, ik weet mijn god niet wat in welke map staat, welke knop ik waar voor moet gebruiken...

Ook niet mee eens (ja ja, mijn moeder heeft een iPad). Ten eerste: mappen zijn niet nodig, waarom gebruik je ze überhaupt als je ze niet snapt? En over dat aanklikken: heb ik nooit last van gehad...

Ik ben het om te beginnen niet eens met de ophemeling van de iPad. In de inleiding en de eerste alinea wordt gesproken over een natuurlijke en makkelijke bediening waar iedereen mee kan werken. Het grote scherm kan misschien verschil maken, maar ik heb touchscreen nooit de makkelijkste manier van werken gevonden, laat staan natuurlijk.

Ik vind het persoonlijk veel fijner dan de knopjes waarmee oudere telefoons werken, als ik tegenwoordig een smsje probeer te sturen sterft mijn duim ter plekke. En dat is maar een beetje overdreven. Typen op een iPad of iPhone, daarentegen, geeft me geen enkel last.
Verder vind ik een touchscreen het dichtst bij natuurlijk in vergelijking met andere technologieën. Heen-en-weer slepen vind ik daar het beste voorbeeld van. En natuurlijk, typen is nog steeds gebaseerd op een toetsenbord, wat niet het beste is voor een touchscreen, maar verbetering komt eraan (en dat zijn maar twee voorbeelden).

Het scherm van een iPad wordt bovendien onleesbaar in zonlicht -toegeven, een nadeel dat de gewone e-reader niet heeft-, het aanbod van e-books via de AppleStore is zoals gezegd gebaseerd op de Amerikaanse markt, en het blijft bovendien een fragiel stuk elektronica. Een boek is niet kapot als je het eens per ongeluk laat vallen.

Onleesbaar, onleesbaar, dat is maar hoe je het bekijkt. Hier in Nederland heb ik er in ieder geval niet zo'n last van.
Het aanbod is inderdaad problematisch en als je alleen maar een iPad koopt voor ebooks dan doe je ten eerste sowieso al iets fout en daarbij raad ik het af.
En fragiel, dat valt wel mee. De iPad bij ons in huis is al meerdere keren gevallen en hij doet het nog perfect (geen krasje). Overigens is een boek makkelijk stuk te krijgen, denk ik, als je dat een paar keer laat vallen vliegen de bladzijdes er uit (@hardcover).

De wereld is al digitaal genoeg.

Weet je, je kan je hele stuk samenvatten in die zin. Het geeft me het idee dat je terug wilt naar de "goede oude tijd" waarbij de huifkarren langs hobbelen en gezinnen rustig om het haardvuur boeken zitten te lezen.


Verder ben ik heel erg tegen jouw zicht van de iPad als een opgevoerde eReader, want dat is het absoluut niet. Het is meer een draagbare laptop (want zeg nou zelf, een laptop is ook niet pocketformaat). Ook zal ik jou geen boek in je achterzak zien steken, of je moet wel heel grote zakken hebben...

Ah, opinions.

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 25 feb 2011 - 16:40:
Wow. Iemand gaat los o.o

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 25 feb 2011 - 16:41:
o.o flink bericht.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 25 feb 2011 - 16:45:
Go FanFic!! Wij zijn regelteven!!!

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 25 feb 2011 - 16:45:
Idd ;o



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17