Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd [Part II]

Schrijfwedstrijd [Part II]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 maart 2011 - 0:53:
KABAAM.

Goedenavond, dames en [eigenlijkgeen] heren, hierbij presenteren wij u:
*tromgeroffel*
Eh. Dit.
Met in de jury, Yas [aka. TWINcest], Daan [aka. xDevilBitch] en ik [gewoon ik, dus]. En onze lieftallige deelnemers - jullie.
Dus. Nouja. Hup. Gajeaanmelden,ofzo. Inschrijvingen stoppen zodra er vijftien van jullie zijn, en anders - zodra we daar zin in hebben. ^^

Thingsyoumightwanttoknow
Vijf opdrachten, drie afvallers per ronde. Je cijfer is het gemiddelde van onze drie cijfers, waarbij Yas vooral let op inleving, personages, dialogen en dergelijke, Daan op alle technische komma-punt-dingen, en ik op originaliteit en fantasie.

So, let the game begin.
*paktpopcorn*


Iedereendiemeedoet
1. Tommie [aka. TotempaaltJ] - 7.8 | 7.5 | 7.7
2. Do [aka. CosmicPurple] - 8.9 | 8.9 | 8.9 | 8.9
3. Anke [aka. KaulitzFreak] - 7.4 | 7.4
4. Kay [aka. Kayley] - 8.4 | 7.4 | 7.9 | 7.9
5. Julia [aka. MoonRocker] - 8.4 | 8.8 | 7.8 | 8.3
6. Tessa [aka. NaNaa] - 7.7 | 7.7
7. Kyona [aka. Freaking]
8. Marije [aka. Monster23] - 7.4 | 7.4
9. Elise [aka. Eliros] - 8.1 | 8.4 | 8.4 | 8.3
10. Bodine [aka. ehh. nouja. Bodine] - 8.4 | 8.8 | 8.5 | 8.6
11. Ria [aka. Rianne] - 8.6 | 8.0 | 7.9 | 8.2
12. Jess [aka. xjeszell]
13. Danique [aka. Torresss]
14. Emma [aka. xEmma]
15. Jorinde [aka. jorinloveth] - 7.3 | 7.4 | 7.4



Opdracht 1
'Kay. Herewego. Iemand ooit gehoord van foundmagazine.com?
Guess not. Het is een site -goh- waarop mensen dingen posten die ze gevonden hebben. Op straat. Of. Ergens.
Ennugaanjulliedaaroverschrijven. Waarom het weggegooid/verloren is, wie het heeft geschreven, wanneer het is gevonden. Het maakt niet zoveel uit. Doe maar wat. Als het maar om dat briefje gaat.
Wat je gekregen hebt - klikopjenaamhieronder - is random, maar als je er echt absoluut niets mee kunt [alsin,échtniet] heb ik nog wel extra dingen voor je. ^^
Oh, bytheway, zet je link even in het stukje dat je schrijft. Gewoon erboven, ofzo. Dat is makkelijker. Dankje. :3
Minimaal 800 woorden.
En. Succes. <3
Deadline - 27 februari.

1. Tommie
2. Do
3. Anke
4. Kay
5. Julia
6. Tessa
7. Kyona
8. Marije
9. Elise
10. Bodine
11. Ria
12. Jess
13. Danique
14. Emma
15. Jorinde
Like, dit doe ik morgen wel.



Opdracht 2
Scare us. That's all.
Schrijf iets waarvan ik 's nachts wakker ga liggen. Het maakt niet uit hoe. Laat het gewoon eng zijn. Meer kan ik niet echt zeggen, want meer valt er ook niet te zeggen. Of nou - alleen dit nog. Succes. <3
En het minimum woorden is 800, zoals altijd.
Deadline - 19 maart.



Opdracht 3
Lente. Schrijf over de lente. Denk aan - geen schoenen, vensterbanken, sinaasappels, dat gevoel vlak achter je linkeroor wanneer je een mooie auto ziet, versgemaaid gras, de wind door je haar, kleine kindjes, watermeloen eten op het dak van de buurman, rugzakken, slapen in de achtertuin - dat soort dingen.
Nogal simpel, alweer, maar dat komt wel goed. Gewoon schrijven. ^^
Oh - en - bonuspunten voor iedereen die me vrolijk maakt.
Minimum 800 woorden.
Deadline - 24 april



Opdracht 4
Een goed begin is het halve werk. Dat geldt ook bij verhalen, een goede eerste zin is verschrikkelijk lastig om te schrijven, maar ook erg belangrijk. Wat dat betreft maken we het jullie bij deze opdracht makkelijk, want de eerste zin (of in sommige gevallen de eerste paar zinnen) krijg je van ons. Schrijf van hieruit verder. Minimaal 800 woorden.
Deadline - 14 juni

Do - De jongen was ooit zijn kostbaarste bezit geweest. Hij kon zich er niet toe zetten het met geweld te vernietigen. En dus vernietigde hij het met tederheid.
Julia - O, maar hartje, voortaan zal ik je beschermengel zijn!
Elise - Dag zoon, en wat ik nog zeggen wou: wat leuk dat je nu Moritz hebt die net zo is als jij.
Bodine - We maken ze niet ziek. We hebben alles al op onszelf uitgetest. Dit is alleen om te kijken of iedereen er hetzelfde op reageert -
Rianne - Hij klonk als een alcoholistische Kermit de Kikker met keelkanker.



TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 13 maart 2011 - 1:10:
Mss is dit ook weer handig:

YAY,UITSLAG. <3
bytheway - hetislang. enhettopiciszovol. maarwhatever. ^^
gemiddeldecijferachterjenaam,commentaareronder. alhetblauweisvanmij,paarsisDaan,roodisYas. ensorryvoorhetwachten. ^^ <3

Tommie - 7.8
Je schrijft zoals je praat, en volgens mij vind ik dat wel leuk. Over originaliteit en zo - tuurlijk is het origineel. Ik bedoel, gay mensen en baby's en iedereen gaat dood.
Mja.

Hmm, best spannend en apart. Ik weet niet goed wat ik van je stijl moet vinden, eigenlijk. Verder heb ik één foutje gezien, en hier en daar had je misschien beter een andere woordkeuze kunnen gebruiken. Ook vond ik sommige zinnen wat apart en zat er veel herhaling in het verhaal, maar al met al een goede inzending.
Uit puur paniek geen idee meer wat hij moet doen. Uit iedere regel te lezen. Ik kan ook terugvinden dat hij veel om zijn kind geeft, en eigenlijk ook nog hartstikke veel om zijn vriend, daarom waarschijnlijk dat hij het mes niet had zien aankomen.
Hoe zo&#8217;n klein briefje iemands hoofd helemaal gek kan maken.


Julia - 8.4
Ik had een verhaal over een zwerver verwacht. Echt. Heel erg. Maar dit is veel leuker dan zwervers. Vooral het einde, want alles gaat anders dan in mijn hoofd.
Eén verdwaalde komma en een spatie teveel. Dat is alles wat ik erop aan te merken heb. Heel mooi, Juul.
Dan werk je zo lang in een omgeving waar geen leven te vinden is, en dan weet de man zich toch nog te bekommeren om een meisje. Dat typeert hem! Je beschrijft hem zo, dat ik mij hem in kan beelden als een trotse man met kleinkinderen en deze alleen maar kan vertroetelen. En eigenlijk weet ik niet eens hoe oud hij is, maar dat vind ik niet storend, eigenlijk prikkelt het wel mijn fantasie.
Het is eens wat anders om te lezen dat iemand niet verkwijnt in zijn werk of veranderd in zijn werk [wat vreselijk voor hem zal zijn], maar door de jaren heen juist er van is gaan houden. Love it!


Anke - 7.4
Heel eerlijk heb ik geen idee wat ik hiervan moet vinden. Het is - vreemd. Ik snap het verhaal niet helemaal precies, maar dat ligt vast aan mij en het gebrek aan koffie.
Je moet weten dat ik verschrikkelijk allergisch ben voor mensen die "hun" verkeerd gebruiken. Soms is je woordkeuze ook niet helemaal goed (onder andere met betrekking op voorzetsels), evenals de woordvolgorde. Nog iets: bij woorden als 12-jarige moet je een verbindingsstreepje gebruiken (een spatie mag ook, maar schrijf het dus niet aan elkaar als je cijfers gebruikt).
Goed, dit is langer geworden dan de bedoeling was. Ik hoop dat je iets met de tips kunt.

En BAM, gelijk in het begin krijg je al wat over Temperance te weten [originele naam trouwens, daar houd ik van]. Ze is zelfzeker, heeft een goede baan, maar is niet in arrogantie terecht gekomen, want een bundeltje kinderen op de stoep doet haar toch wel wat, al heeft ze niets met kinderen.
Maar wat blijft er van de zelfzekere vrouw over wanneer ze last krijg van achtervolgingsangst en het huis binnentreedt? Een beetje tegenstrijdig. Gelukkig komt haar bezorgdheid terug wanneer ze de twee kinderen opzoekt in de kelder.


Kay - 8.4
Wauw. Het eerste dat ik lees dat gaat over wanneer het briefje gevonden wordt. Niet zo heel erg gerelateerd, maar zoveel geeft dat niet. En je zou meer over die mensen moeten schrijven, ze zijn leuk. [Oh, wacht, dat is Yas' deel. Sorry.]
Ten eerste: awesome vriendengroep. Nu mijn beoordeling.
De spelling- en grammatica politie dus, en de enige aanmerkingen die ik wat dat betreft over jouw verhaal heb is dat je woordvolgorde af en toe een beetje raar is, en sommige zinnen wel erg lang.

Het begint vertelt gelijk dat Evan een echte goedzak is die plezier opzij zet om vrienden te helpen, en dit blijft heel het verhaal doorschemeren. Een echte pluspunt!
De jongen doet mij denken aan een vriend van mij. Heerlijke droge humor, charmant en serieus wanneer het moet. Evan heeft een karakter waar ik graag en geïnteresseerd naar lees.
En om het af te ronden: ik vind het mooi hoe je begint met wat voor een eerlijk persoon hij is, en daar ook sterk mee eindigt; spullen wegbrengen naar de daklozen.


Elise - 8.1
NEE. NEE,GEENOPENEINDE. NIETDOEN. SCHRIJFVERDER. o.o
[Eh. Ik bedoel - leuk. Het is leuk. En ik had het niet kunnen verzinnen. Dat ze - en dat - nou - alles. Ik weet eigenlijk niet wat ik nog meer moet zeggen. Alleen dat ik heel slecht kan tegen open eindes, misschien.]

Ahw, het is lief, en simpel, de kracht van de eenvoud. Ik heb er vrij weinig op aan te merken, behalve dan dat je misschien iets minder op enter moet drukken.
Het eerste wat in mij opkwam: hoe dramatisch kan je zijn? Maar ik weet natuurlijk niet wat Robert geflikt heeft. En ze moet wel heel koppig zijn als ze hem sindsdien niet meer gesproken heeft. Een sterk karakter.
En hier ook lees ik vergiffenis. Het is iets moeilijks, vergeven, maar het zegt wel iets over haar.


Bodine - 8.4
Ik heb geen idee wat ik hierover moet zeggen. Het is vreemd'ig, maar op een goede manier vreemd'ig. Leuk. Goed verzonnen, en alles. En nu wil ik een vervolg waarin iedereen dood gaat.
Het eerste wat ik dacht was: wat een bijvoeglijke naamwoorden, maar dat was na de eerste zin over. Verder eens een letter te weinig, een komma te veel of helemaal het verkeerde woord (is in plaats van iets), kortom: van die dingen waar je zelf vaak overheen leest. Het verhaal zelf vind ik leuk, alleen het einde nogal vaag, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik heb echt helemaal niets met God of geloven, maar dit verhaal is wel erg mooi. Elisabeth komt als een rustige vrouw over die haar zondagsritueel houdt. Je beschrijft haar ook krachtig. Ze verliest een zus die kanker heeft en haar geloof hierdoor verzwakt, maar weet zich toch staande te houden door de kerk op te zoeken.
Het einde laat ook vergiffenis zien. Erg mooi.


Do - 8.9
Dit is gewoon niet eerlijk. Ik bedoel - hoe moet ik - jou - en - meh. Het is mooi. Het is heel erg mooi. En meer ga ik niet zeggen, want dat kan ik niet.
Awesome verhaal. Geweldig geschreven, geniaal idee, wat we van je gewend zijn dus. Hier en daar een paar kleine foutjes (hoofdzakelijk typefouten en ergens ze wilt in plaats van ze wil), maar verder een heel goed verhaal.
Kristy is een typisch meisje die in een boerengat is opgegroeid en heeft leren leven met haarzelf. Het kamp in California laat een andere kant van normen en waarden zien die zij niet kent, waardoor alle meiden van het kamp, maar ook zijzelf, haar neerzetten als een &#8216;oddball&#8217;.
Hoe verder je leest, hoe meer je begint in te zien dat ze paranoia wordt en realiteit feilloos overloopt in fantasie. Het is heerlijk om te lezen. De niet-chronologische tijdsprongen hinderen niet, geven juist een beter beeld van haar persoonlijkheid die helemaal kapot gaat.


Tessa - 7.7
Op de een of andere manier heeft dit me laten lachen. Als in - niet lachen, maar lachen. Je weet wel, glimlachen. Maar dan op zo'n soort van vreemde manier. Je weet wel. Wat ik eigenlijk wil zeggen - het is geweldig.
Geen typefouten, volgens mij. Wel een verdwaalde komma, en als je iets tussen haakjes zet (&#8220;thuis&#8221 hoeft er geen komma voor het laatste haakje (zoals bij een citaat). Oh, maanden hoeven in het Nederlands niet met een hoofdletter. Ah, nee! Verkeerd gebruik van hun! (valt het op dat ik dit schrijf terwijl ik het lees?) En nog een die/dat fout, that&#8217;s all.
Hoe je haar beschrijft is verwarrend, maar dit vertelt precies hoe het in haar hoofd omgaat. Het is moeilijk om gedachtes juist op te schrijven zonder de draad kwijt te raken, terwijl deze juist zonder grenzen leeft en dus alles overlapt. Chaotisch dus. Ik raad je daarom aan om niet té erg in je personage op te gaan, want zinnen die kriskras door elkaar heen gaan en geen logica lijken te hebben kunnen lezers afschrikken.
Maar het maakt haar ook weer tot wat ze is, inleven is geen probleem bij mij. Vooral wanneer haar chaotische omslaat in verdriet wanneer ze op haar bed ploft.
Uiteindelijk blijkt ze een heel normaal meisje te zijn die ook alleen maar om liefde vraagt aan haar moeder. En een brief is voor haar meer dan genoeg. Simpel maar heel lief!


Jorin - 7.3
Toen ik het las, had ik zo het gevoel dat je stukje per stukje schrijft. Als in - je schrijft een stukje, en dan niets, en dan een ander stukje. [Als dat zo is. Ik weet niet of het zo is, het leest zo.] En daardoor wordt het een beetje zo - vreemd'ig. Maar het idee is awesome.
Weet je dat ik het heel moeilijk vind om jou te beoordelen? The point is, je taalgebruik is heel Vlaams en daar kan mijn inner-editor maar moeilijk mee omgaan. Staat er: Alyssa ging langs haar moeder zitten, schreeuwt &#8216;ie: &#8220;naast!&#8221; Staat er: Alyssa haar moeder, schreeuwt &#8216;ie: &#8220;Alyssa&#8217;s!&#8221; En als er Alyssa frommelde het papiertje op staat roept hij: &#8220;Verfrommelde!&#8221; Dat soort dingen.
Alyssa is zo&#8217;n typische tiener die goed laat merken dat ze niets met ochtenden heeft waar blije moeders in spelen. Maar naar mijn mening zucht ze í­ets te veel. Wees niet bang om eens een ander wordt te gebruiken, of laat het gewoon weg.
School is saai. Feit. Daarom erg leuk om te lezen dat een nummer bij thuiskomst haar humeur een boost kan geven! Bankspringen is naar mijn mening ietwat kinderachtig, maar ik heb geen idee hoe oud ze is [misschien had je dit op een originele manier kunnen laten weten?] en niemand is hetzelfde, natürlich.
Pas aan het eind van het verhaal krijg ik door wie ze is. Een koppig meisje die niet opgeeft en niet echt weet hoe ze haar emoties moet aanpakken, en daarom dus maar doet alsof haar broer er nog is. Erg begrijpend en daarom makkelijk om met haar in te leven.


Marije - 7.4
Ik heb echt geen idee wat ik hierover zeggen moet. Dus. Eh. Nja. Sorry.
Whoops, zonnig en bewolkt is het tegenovergestelde van elkaar. Af en toe had je beter het woord &#8216;en&#8217; in plaats van een komma kunnen gebruiken, of de zin door kunnen laten gaan. Ook moest je op een gegeven moment een nieuwe alinea beginnen maar deed je dat niet. Even kijken of er nog iets is&#8230; oja, soms gebruik je het verkeerde woord (bijvoorbeeld zou in plaats van zal). Nog een tip voor de volgende keer: probeer wat variatie aan te brengen in het woord waarmee je de zin begint (heel vaak &#8216;ze&#8217; leest vrij irritant) en probeer gebruik te maken van synoniemen. Wat me ook opviel was dat je bij de flashback ineens van de derde persoon verleden tijd naar de tegenwoordige tijd overschakelt, terwijl de gebeurtenis in het verleden plaatsvond (dat heb ik ook wel eens in een boek gezien, en ik vind het zo irritant, sorry). Njap, ik vond het dus niet zo prettig lezen, vandaar dit cijfer.
Vroeg volwassen geworden. Dat was het eerste wat in mij opkwam. Moeder die snel verdween, waardoor zij hoogstwaarschijnlijk het huishouden moest onderhouden en tegelijkertijd grote zus en moeder moest spelen, en dat begint haar te breken wanneer de kist van haar vader de grond ingaat. Erg sterk.
En dan het laatste; onmacht, iets wat mij zo gefrustreerd kan maken dat ik een kussen wil wurgen.


Ria [jaiknoemjenogsteedszo. sh.] - 8.6
Uhh. Sprakeloos. Of gewoon te weinig koffie. Anyway - het is geweldig. Geen idee wat ik nog meer moet zeggen.
Hmm. Oké, je inzending bevat weinig fouten. Usual stuff, een t te weinig bij een werkwoord, een andere typefout, dat soort dingen. Het einde is helemaal awesome. En ja, meer heb ik er niet echt over te zeggen.
Slim. Sarcastisch. Nieuwsgierig. Je legt het er niet dik op, maar toch kom je erachter wie Michelle is, al zijn het de eerste paar alinea&#8217;s.
Het middenstuk laat een totaal andere kant van haar zien, wat erg menselijk is. Ze raakt bang door de onwetendheid, maar wilt hier toch tegen strijden.
En dan komt er vergiffenis. Ze heeft spijt van haar daden, maar hier komt ze achter wanneer ze te laat is, óók weer erg menselijk. Je schrijft op een manier waardoor zelfs fantasie geloofwaardig wordt, omdat je de menselijke emotie weet om te zetten in woorden die iedereen begrijpt en erkent, al zal ze dit nooit overkomen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 13 maart 2011 - 1:34:
Oh f*ck.
-hides-

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 13 maart 2011 - 4:00:
Sweet mother of all that is holy, dit is zo erg geen uur om nog wakker te zijn, laat staan om een coherente tekst te proberen produceren. Ik vraag vergiffenis om wat ik jullie aandoe, maar ik ben te lui om er iets beters van te proberen maken.

So, without any further ado, I give you: Suicide Blonde.

En nu ga ik wegrennen en slaapje doen.

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 13 maart 2011 - 13:27:
hmm, ik ben wel blij met mijn 7,3
en mijn beoordeling.
ik ben slecht in niet fanfictions schrijven c;

en mijn inzending van de tweede opdracht staat in het vorige topic, niet dat jullie die vergeten ;x

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 13 maart 2011 - 13:29:
hmm, ik ben wel blij met mijn 7,3
en mijn beoordeling.
ik ben slecht in niet fanfictions schrijven c;

en mijn inzending van de tweede opdracht staat in het vorige topic, niet dat jullie die vergeten ;x


je kan er ook gewoon een fanfiction van maken hoor

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 13 maart 2011 - 13:31:
^ja, maar ja, dat is zo stom niet?

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 13 maart 2011 - 13:33:
Hmm, i dont think so. zolang het mooi en goed geschreven
vind ik het geen probleem x'D als je fijn vind om met Tom en Bill te werken
moet je dat doen!

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 13 maart 2011 - 13:34:
hmm, oké, misschien bij de volgende opdracht c:

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 13 maart 2011 - 14:35:
Je bent wél goed in non fiction schrijven Joor, weet je nog je verhaal voor school met dat gastje? Ik vond die heel mooi.

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 13 maart 2011 - 14:37:
^oh die, nja, ik had 19 op 20 toen x]

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 14 maart 2011 - 16:58:
Oh wauw, kom je terug naar het koude Nederland, krijg je zo'n uitslag. Een 8,6, wajo hé. Snel maar een plan voor de volgende bedenken. Hmm.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 15 maart 2011 - 12:01:
Oh shit. Ik moet echt heel, heeeeel snel verder. Want ik heb nog maar 200 woorden... O.o

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 15 maart 2011 - 17:15:
Weet je dat het erg ontmoedigend is als je het tegen Dorien moet opnemen???
Je weet op voorhand al dat je niet kan winnen!!!!

Grapje Dorien, ik heb je graag ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 maart 2011 - 18:55:
Doe je mee om te winnen dan? Dan kun je idd beter nu stoppen. XD

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 maart 2011 - 13:35:
DUDES! >.<



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10