Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd [Part II]

Schrijfwedstrijd [Part II]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 maart 2011 - 0:53:
KABAAM.

Goedenavond, dames en [eigenlijkgeen] heren, hierbij presenteren wij u:
*tromgeroffel*
Eh. Dit.
Met in de jury, Yas [aka. TWINcest], Daan [aka. xDevilBitch] en ik [gewoon ik, dus]. En onze lieftallige deelnemers - jullie.
Dus. Nouja. Hup. Gajeaanmelden,ofzo. Inschrijvingen stoppen zodra er vijftien van jullie zijn, en anders - zodra we daar zin in hebben. ^^

Thingsyoumightwanttoknow
Vijf opdrachten, drie afvallers per ronde. Je cijfer is het gemiddelde van onze drie cijfers, waarbij Yas vooral let op inleving, personages, dialogen en dergelijke, Daan op alle technische komma-punt-dingen, en ik op originaliteit en fantasie.

So, let the game begin.
*paktpopcorn*


Iedereendiemeedoet
1. Tommie [aka. TotempaaltJ] - 7.8 | 7.5 | 7.7
2. Do [aka. CosmicPurple] - 8.9 | 8.9 | 8.9 | 8.9
3. Anke [aka. KaulitzFreak] - 7.4 | 7.4
4. Kay [aka. Kayley] - 8.4 | 7.4 | 7.9 | 7.9
5. Julia [aka. MoonRocker] - 8.4 | 8.8 | 7.8 | 8.3
6. Tessa [aka. NaNaa] - 7.7 | 7.7
7. Kyona [aka. Freaking]
8. Marije [aka. Monster23] - 7.4 | 7.4
9. Elise [aka. Eliros] - 8.1 | 8.4 | 8.4 | 8.3
10. Bodine [aka. ehh. nouja. Bodine] - 8.4 | 8.8 | 8.5 | 8.6
11. Ria [aka. Rianne] - 8.6 | 8.0 | 7.9 | 8.2
12. Jess [aka. xjeszell]
13. Danique [aka. Torresss]
14. Emma [aka. xEmma]
15. Jorinde [aka. jorinloveth] - 7.3 | 7.4 | 7.4



Opdracht 1
'Kay. Herewego. Iemand ooit gehoord van foundmagazine.com?
Guess not. Het is een site -goh- waarop mensen dingen posten die ze gevonden hebben. Op straat. Of. Ergens.
Ennugaanjulliedaaroverschrijven. Waarom het weggegooid/verloren is, wie het heeft geschreven, wanneer het is gevonden. Het maakt niet zoveel uit. Doe maar wat. Als het maar om dat briefje gaat.
Wat je gekregen hebt - klikopjenaamhieronder - is random, maar als je er echt absoluut niets mee kunt [alsin,échtniet] heb ik nog wel extra dingen voor je. ^^
Oh, bytheway, zet je link even in het stukje dat je schrijft. Gewoon erboven, ofzo. Dat is makkelijker. Dankje. :3
Minimaal 800 woorden.
En. Succes. <3
Deadline - 27 februari.

1. Tommie
2. Do
3. Anke
4. Kay
5. Julia
6. Tessa
7. Kyona
8. Marije
9. Elise
10. Bodine
11. Ria
12. Jess
13. Danique
14. Emma
15. Jorinde
Like, dit doe ik morgen wel.



Opdracht 2
Scare us. That's all.
Schrijf iets waarvan ik 's nachts wakker ga liggen. Het maakt niet uit hoe. Laat het gewoon eng zijn. Meer kan ik niet echt zeggen, want meer valt er ook niet te zeggen. Of nou - alleen dit nog. Succes. <3
En het minimum woorden is 800, zoals altijd.
Deadline - 19 maart.



Opdracht 3
Lente. Schrijf over de lente. Denk aan - geen schoenen, vensterbanken, sinaasappels, dat gevoel vlak achter je linkeroor wanneer je een mooie auto ziet, versgemaaid gras, de wind door je haar, kleine kindjes, watermeloen eten op het dak van de buurman, rugzakken, slapen in de achtertuin - dat soort dingen.
Nogal simpel, alweer, maar dat komt wel goed. Gewoon schrijven. ^^
Oh - en - bonuspunten voor iedereen die me vrolijk maakt.
Minimum 800 woorden.
Deadline - 24 april



Opdracht 4
Een goed begin is het halve werk. Dat geldt ook bij verhalen, een goede eerste zin is verschrikkelijk lastig om te schrijven, maar ook erg belangrijk. Wat dat betreft maken we het jullie bij deze opdracht makkelijk, want de eerste zin (of in sommige gevallen de eerste paar zinnen) krijg je van ons. Schrijf van hieruit verder. Minimaal 800 woorden.
Deadline - 14 juni

Do - De jongen was ooit zijn kostbaarste bezit geweest. Hij kon zich er niet toe zetten het met geweld te vernietigen. En dus vernietigde hij het met tederheid.
Julia - O, maar hartje, voortaan zal ik je beschermengel zijn!
Elise - Dag zoon, en wat ik nog zeggen wou: wat leuk dat je nu Moritz hebt die net zo is als jij.
Bodine - We maken ze niet ziek. We hebben alles al op onszelf uitgetest. Dit is alleen om te kijken of iedereen er hetzelfde op reageert -
Rianne - Hij klonk als een alcoholistische Kermit de Kikker met keelkanker.



KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 10 april 2011 - 22:20:
sorrysorrysorry. <3
ikben - like - zo'nbeetjeklaar. [nogmaar - eh - drie, ofzo.] enDaanwasechtmeteenalklaar. maarikweetniethoehetmetYaszit, enwekunnenmoeilijkdeuitslagpostenzonderhaarspulerin.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 15 april 2011 - 16:10:
So, like... hoe staat het met de uitslag? ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2011 - 21:13:
Dorien: 8,9
Bodine: 8,8
Kayley: 7,4
Elise: 8,4
Rianne: 8
Julia: 8,8
Tommie: 7,5
Jorinde: 7,4

Geen beoordelingen van Yas deze keer (wel cijfers, trouwens). Kol is blauw, ik (Daan) ben paars.

Do
Het is mooi. Mooi, en - ook best eng, maar op een vreemd soort andere manier eng. Ik weet zelf niet eens precies wat ik bedoel, denk ik.
Prachtig.
Ik word in je verhaal meegetrokken, leef mee met het hoofdpersonage, voel haar angst, dat is wat het zo eng maakt. Gigantische dt-fout (die je zelf uiteindelijk ook zag), dat wel. Ook weer ze wilt. Meer heb ik eigenlijk niet gezien.


Bodine
Whoa. Echt - like - whoa. Het idee op zich is niet écht eng, maar hoe je het schrijft maakt het wel zo. Ja. Nee. Ik weet niet echt wat ik verder moet zeggen. Sorry.

Prachtig. Echt prachtig. Wauw.
Goed, het is niet eerlijk om mn commentaar daar bij te laten. Het is niet doodeng, maar wel horror genoeg. Als ik dit in het donker gelezen had zou ik er best bang van kunnen worden, vooral doordat je de lezer echt in het verhaal trekt. Geen commentaar wat betreft spelling/grammatica/whatever deze keer, want dat was prima.


Kay
Het is niet echt eng, nee. Wel zielig en mooi - maar - je had het verder moeten schrijven. Je had de goede man op het eind toch slecht moeten laten zijn, en de kindjes dan langzaam moeten vermoorden in een huis vol spiegels, of zo.

Je gebruikt af en toe een woord dat niet op die plaats past of onjuist is (minimum waar minimaal moet staan, bijvoorbeeld). Ook gebruik je af en toe een komma of spatie te veel, of vergeet je woorden (in het Russisch of Pools of Tsjechisch).
Bij Hey, kom hier. werd er gezegd, moet de punt een komma zijn omdat de zin verder gaat.
Verder is het een leuk verhaal. Het is wel spannend, maar geen horror, dus je hebt niet erg goed aan de opdracht voldaan. Jammer.


Elise
Het idee is fucking awesome. Maar - [ja, er is een maar. sorry.] - op de een of andere manier werd ik er niet echt bang van. Het is net niet realistisch genoeg, denk ik. En ik ben sowieso niet bang voor clowns, dus dat zal wel wat uitmaken. Je schrijft goed, trouwens.
Heel spannend en mooi. Ik snap niet dat je bang was dat we het niet gingen begrijpen, want dat doe ik wel, in ieder geval. Geen fouten, voor zover ik zie.

Rianne
Vreemd. Het is vreemd. En - arm meisje. Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden, eigenlijk. Ik - eh - nee - ik weet het niet. Sorry.

Vrij duidelijk wat-dat fouten. Een typefoutje. Thats it.
Je hebt je best gedaan om een horror-verhaal te schrijven, en dat is ook best goed gelukt, maar ik kan me niet goed genoeg inleven in jouw verhaal - ik word er niet ingetrokken. Ook vind ik het wat vaag, eigenlijk. Hmm.


Julia
Oh. God. Okay. Ehh. Dat was - ja - nee - eng. Dat was eng. Niet bijzonder origineel of doordacht of wat dan ook - maar dat geeft niet. Het werkt. Het is eng.
Een verdwaalde komma, typefoutje, dat was alles. Im impressed, dit is echt heel erg goed.
Dit is horror. En cliché, dat ook, maar het is zo goed geschreven dat dat me eigenlijk niet uitmaakt. Wat zijn het niet de clichés waar we het meest bang voor zijn? Ik denk het wel. Ook vind ik je stijl erg leuk.


Tommie
Ik lachte om "Een huilende zwarte vlek zweefde in mijn kamer en ik kon niks doen." Ik weet niet of dat goed is of niet. En ik vond het niet echt - like - eng. Ik vond het eerder een soort van leuk. Denk ik. Misschien.
Je zinnen lopen soms niet, wat best irritant leest. Dat begint al bij de eerste zin, het woordje precies verpest hem. Ook heb ik zinnen gezien die je beter uit elkaar had kunnen halen (dus op een gegeven moment een punt neerzetten en verder gaan met een nieuwe zin).
Dat was meteen al mijn commentaar op mijn onderdeel. Verder is het een goed verhaal. Goed geschreven, spannend en je hebt goed aan de opdracht voldaan.


Jorinde
Okay. Dat was - eh - vreemd. Als je wat echter had gemaakt, dan was het enger geweest. Een beetje meer van dat "oh-shit-straks-merkt-de-politie-dat-we-mensen-ontvoeren" was fijn geweest. Maar - meh.
Je begint niet overal waar het moet een nieuwe alinea. Ook wordt zo een over het algemeen afgekort als zon - het is niet fout, maar leest minder prettig.
Het valt me ook op dat je een zin regelmatig met ze begint, misschien zou je daar wat meer variatie in kunnen gebruiken? Dat geldt trouwens ook voor andere woorden waar je een zin vaak mee begint: probeer twee achtereen volgende zinnen niet met hetzelfde woord te beginnen. Midden in zinnen geldt dat ook: Toen nummer tien was omcirkeld, was alles omcirkeld leest niet fijn.
Sommige zinnen zijn nogal raar (zoals Daar zat het zweet wel voor iets tussen.) Zon kar die ze ook in ziekenhuizen gebruiken heet trouwens een brancard. Wat verder nog? Oh, in het Nederlands gebruiken we relatief weinig spaties. Messencollectie moet bijvoorbeeld aan elkaar geschreven worden.
Het verhaal zelf: ik vind het idee leuk, maar de uitwerking niet zo geweldig. Met name in het begin is het te oppervlakkig geschreven waardoor ik niet meeleef met de personages. Nog een tip voor de volgende keer: lange persoonsbeschrijvingen als in de eerste alinea zijn saai om te lezen, en op zich vrij overbodig, met name in korte verhalen als deze.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2011 - 22:37:
*dies*
Dit is zo awkward.
Op naar de volgende, mihi. <3

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 16 april 2011 - 23:25:
*staart naar commentaren & cijfer*
eh - wauw.
bedankt. enzo. <3

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 17 april 2011 - 0:15:
Zo slecht ben ik er nog niet vanaf gekomen... hmm...

En nu moet ik écht even gaan nadenken over deze opdracht. ><

TotempaaltJ
TotempaaltJ

TotempaaltJ is offline

[291]
TotempaaltJ zei op 17 april 2011 - 14:12:
Meh, het was ook een verschrikkelijk verhaal en veel minder eng dan uiteindelijk de bedoeling was ._.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 april 2011 - 20:21:
Elke keer schrijf ik iets, en dan denk ik dat ik het nog wel ga veranderen of iets beters schrijven omdat het niet goed genoeg is, en dan doe ik het toch niet en lever ik uiteindelijk toch mijn eerste poging in. Dus nu is het dit, beter wordt 't weer niet.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 april 2011 - 20:42:
Dit weekend is inleverweekend, mensen! Kom op, ik wil er eindelijk mensen uit kunnen trappen vanwege hun cijfer.

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 21 april 2011 - 20:44:
owh, dit weekend al, damn.
ik heb echt geen inspiratie ;o

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 22 april 2011 - 12:10:
De mijne is voor de helft af. 'k moet hem vandaag maar even afmaken, want ik vrees dat het internet er van het weekend uit gaat liggen, en dan kan ik hem dus niet posten. :x

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 22 april 2011 - 21:16:
Oh, ik had nog een vraag! (en die herinner ik me nu pas weer *facepalm*)
Degenen die eruit gaan, zijn dat degenen met het laagste punt voor de opdracht of met het laagste gemiddelde op dat moment?

En ooooh. Ik heb zó geen idee wat ik moet schrijven -0_

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 april 2011 - 17:49:
Mag het fanfiction zijn eigenlijk?

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 23 april 2011 - 18:31:
sure. altijd. ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 april 2011 - 18:47:
@Juul, gemiddelde. Ik zal jullie gemiddelden zo even erbij zetten. ^^ In de finale telt enkel het cijfer dat je dan haalt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16