Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd [Part II]

Schrijfwedstrijd [Part II]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 maart 2011 - 0:53:
KABAAM.

Goedenavond, dames en [eigenlijkgeen] heren, hierbij presenteren wij u:
*tromgeroffel*
Eh. Dit.
Met in de jury, Yas [aka. TWINcest], Daan [aka. xDevilBitch] en ik [gewoon ik, dus]. En onze lieftallige deelnemers - jullie.
Dus. Nouja. Hup. Gajeaanmelden,ofzo. Inschrijvingen stoppen zodra er vijftien van jullie zijn, en anders - zodra we daar zin in hebben. ^^

Thingsyoumightwanttoknow
Vijf opdrachten, drie afvallers per ronde. Je cijfer is het gemiddelde van onze drie cijfers, waarbij Yas vooral let op inleving, personages, dialogen en dergelijke, Daan op alle technische komma-punt-dingen, en ik op originaliteit en fantasie.

So, let the game begin.
*paktpopcorn*


Iedereendiemeedoet
1. Tommie [aka. TotempaaltJ] - 7.8 | 7.5 | 7.7
2. Do [aka. CosmicPurple] - 8.9 | 8.9 | 8.9 | 8.9
3. Anke [aka. KaulitzFreak] - 7.4 | 7.4
4. Kay [aka. Kayley] - 8.4 | 7.4 | 7.9 | 7.9
5. Julia [aka. MoonRocker] - 8.4 | 8.8 | 7.8 | 8.3
6. Tessa [aka. NaNaa] - 7.7 | 7.7
7. Kyona [aka. Freaking]
8. Marije [aka. Monster23] - 7.4 | 7.4
9. Elise [aka. Eliros] - 8.1 | 8.4 | 8.4 | 8.3
10. Bodine [aka. ehh. nouja. Bodine] - 8.4 | 8.8 | 8.5 | 8.6
11. Ria [aka. Rianne] - 8.6 | 8.0 | 7.9 | 8.2
12. Jess [aka. xjeszell]
13. Danique [aka. Torresss]
14. Emma [aka. xEmma]
15. Jorinde [aka. jorinloveth] - 7.3 | 7.4 | 7.4



Opdracht 1
'Kay. Herewego. Iemand ooit gehoord van foundmagazine.com?
Guess not. Het is een site -goh- waarop mensen dingen posten die ze gevonden hebben. Op straat. Of. Ergens.
Ennugaanjulliedaaroverschrijven. Waarom het weggegooid/verloren is, wie het heeft geschreven, wanneer het is gevonden. Het maakt niet zoveel uit. Doe maar wat. Als het maar om dat briefje gaat.
Wat je gekregen hebt - klikopjenaamhieronder - is random, maar als je er echt absoluut niets mee kunt [alsin,échtniet] heb ik nog wel extra dingen voor je. ^^
Oh, bytheway, zet je link even in het stukje dat je schrijft. Gewoon erboven, ofzo. Dat is makkelijker. Dankje. :3
Minimaal 800 woorden.
En. Succes. <3
Deadline - 27 februari.

1. Tommie
2. Do
3. Anke
4. Kay
5. Julia
6. Tessa
7. Kyona
8. Marije
9. Elise
10. Bodine
11. Ria
12. Jess
13. Danique
14. Emma
15. Jorinde
Like, dit doe ik morgen wel.



Opdracht 2
Scare us. That's all.
Schrijf iets waarvan ik 's nachts wakker ga liggen. Het maakt niet uit hoe. Laat het gewoon eng zijn. Meer kan ik niet echt zeggen, want meer valt er ook niet te zeggen. Of nou - alleen dit nog. Succes. <3
En het minimum woorden is 800, zoals altijd.
Deadline - 19 maart.



Opdracht 3
Lente. Schrijf over de lente. Denk aan - geen schoenen, vensterbanken, sinaasappels, dat gevoel vlak achter je linkeroor wanneer je een mooie auto ziet, versgemaaid gras, de wind door je haar, kleine kindjes, watermeloen eten op het dak van de buurman, rugzakken, slapen in de achtertuin - dat soort dingen.
Nogal simpel, alweer, maar dat komt wel goed. Gewoon schrijven. ^^
Oh - en - bonuspunten voor iedereen die me vrolijk maakt.
Minimum 800 woorden.
Deadline - 24 april



Opdracht 4
Een goed begin is het halve werk. Dat geldt ook bij verhalen, een goede eerste zin is verschrikkelijk lastig om te schrijven, maar ook erg belangrijk. Wat dat betreft maken we het jullie bij deze opdracht makkelijk, want de eerste zin (of in sommige gevallen de eerste paar zinnen) krijg je van ons. Schrijf van hieruit verder. Minimaal 800 woorden.
Deadline - 14 juni

Do - De jongen was ooit zijn kostbaarste bezit geweest. Hij kon zich er niet toe zetten het met geweld te vernietigen. En dus vernietigde hij het met tederheid.
Julia - O, maar hartje, voortaan zal ik je beschermengel zijn!
Elise - Dag zoon, en wat ik nog zeggen wou: wat leuk dat je nu Moritz hebt die net zo is als jij.
Bodine - We maken ze niet ziek. We hebben alles al op onszelf uitgetest. Dit is alleen om te kijken of iedereen er hetzelfde op reageert -
Rianne - Hij klonk als een alcoholistische Kermit de Kikker met keelkanker.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 mei 2011 - 15:58:
Wat Juul zegt. Oorspronkelijk zouden er welke ronde drie mensen uit vliegen 15 - 12 - 9 - 6 -3, maar doordat zoveel mensen niets hebben ingeleverd konden we er maar niemand uitsturen, en toen hebben we besloten er deze ronde één iemand uit te trappen in bij de volgende twee.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 mei 2011 - 13:18:
De uitslag! Het heeft weer lang geduurd, onze excuses daarvoor. En verder, ik ben paars, Kol is blauw en Yas is rood.
En dan de gemiddelde scores: Kayley heeft het laagste gemiddelde en moet hierbij helaas de wedstrijd verlaten. Maar je inzendingen waren leuk om te lezen en we hopen dat je de volgende keer weer meedoet!

Rianne - 7,9
Er is iets met je stijl, en ik kan mn vinger er niet op leggen, maar ik vind hem niet fijn lezen. Ook gebruik je af en toe verkeerde woorden (deels door slordigheid?) zoals zijn waar worden moet staan. Af en toe zou je wat meer synoniemen en verwijswoorden kunnen gebruiken. Je einde vind ik ook vrij slap. Overigens heb ik geen typefouten gezien.
Je zegt heel vaak haar naam. En ik ken iemand die Claudia heet, en op de een of andere manier irriteert me dat. Ik kan alles best voor me zien, maar er mist toch nog iets. Het had een beetje meer realistisch kunnen zijn. Iets scherper. Maar het was leuk. Dankje.
Er is duidelijk te lezen hoe Claudia veranderd als persoon. Hoe alles start als campagne om haarzelf aan de top te krijgen, wat haar een koud karakter geeft, tot een vrouw die wakker wordt geschud door een wereld die zo weinig heeft maar wel gelukkig zijn.
Deze ontwikkeling heb je echt mooi neergezet en heeft er voor gezorgd dat ik mij goed kan inleven met haar.


Do - 8,9
Do, waarom heb je hem in godsnaam Adrian genoemd? (Ik heb me net door drie boeken heen gewerkt met als hoofdpersonage Adrian, dus de komende tijd zie ik bij die naam enkel een negentiende-eeuwse homohoer voor me) Enfin, genoeg daarover, op naar het commentaar.
Je bent hypercorrect als het gaat om de kunst van het weglaten, want af en toe mist er een woord of een letter. Thats it.

Wauw. Nu heb ik zin om op het dak te zitten en kersen te eten.
Jij weet het altijd voor elkaar te krijgen dat ik in het verhaal gezogen wordt, zo nu ook. Ik ruik gewoon de seringen, de lente.
Je weet hoe je iets moet opbouwen. Hoe het begint bij een schrijver die zo ver is dat hij zijn werk als brandstof voor de kachel gebruik, tot er een vrouw zijn leven binnenstapt die voor heldere momenten zorgt in de barre winter. Zijn inspiratiebron tot schrijven.
Well done.



Bo - 8,5
Eén verdwaalde spatie. Thats all. En het is echt heel erg awesome. En lief. En mwhiiii.
Ahhw. Dat is - dat is lief. Zij. Zij zijn lief, bedoel ik. Er gebeurt wel een beetje veel. Misschien - misschien moet je het wat simpeler houden. Dat wil niet zeggen dat het niet leuk was, trouwens. Het was leuk.
Door de gedachte die je haar geeft merk je dat ze voorheen waarschijnlijk [zo komt het dan bij mij over] ietwat verwaand was omdat ze alles had, behalve liefde en daar komt ze achter in de aankomende lente.
Hoe je haar naar het spektakel in de stad toe werkt vind ik mooi gedaan. Je merkt namelijk hoe dichter ze komt hoe nerveuzer ze raakt. Het is namelijk een natuurlijke angst dat je wild vreemde mensen niet durft aan te spreken.
En het einde maakt je verwachtingen waar. Ze praat zo over hoe ze iets niet kan krijgen, ook niet met geld, dat je eigenlijk al aan een onmogelijke liefde begint te denken.
Ontzettend schattig en geeft je echt een lente gevoel.


Elise - 8,4
Een verdwaalde komma en een verdwaalde spatie. Leuk verhaal.
Wauw. Okay. Het heeft niet al te veel met lente te maken, dacht ik eerst. Maar nu besef ik me dat dat het wel doet, dus wat ik zeg slaat nergens op. Je schrijft een beetje te vaak chocolademelk - maar eigenlijk kan dat ook niet echt anders in dit stukje.
Een zondebok. Zo ver heen dat ze laat merken dat terug vechten geen nut meer heeft. Toch probeert ze stiekem contact te zoeken met de mensen om haar heen. Het is zo ontzettend sneu en vertederend tegelijkertijd. De jongen die haar valse hoop geeft in het café, wat haar aan de lente doet denken, en dit weer kapot probeert te trappen door chocolademelk over haar heen te gooien.
Toch weet ze dit te negeren met de gedachte bij de lente. De tijd van een nieuw begin.
Prachtig.


Julia - 7,8
Een verdwaalde komma. En verder, tja. Ik weet het niet, ik vind hem een beetje vreemd. Hmm.
Wauw. Het is mooi. Wel een beetje te veel herhaling. En je zegt vaak dan. Maar het idee is leuk. Schrijf het nog eens. Schrijf het nog eens, en dan nog eens en dan nog eens, tot het perfect is. Want dat kan je.
De eerste keer dat ik hem las volgde ik er niet zoveel van, en moest hem daarom een paar keer over lezen.
Maar wat ik begrijp uit zijn gedachte is dat de lente het enige seizoen is om elkaar lief te hebben. Nu weet ik dat Yu een ster is en misschien daarom de rest van het jaar vrij druk is?
Verder is het mooi beschreven hoe ze elkaar liefhebben en elkaar perfect aanvullen. Om lentekriebels van te krijgen!


Kayley - 7,9
Op een gegeven moment staat er zeggen waar er (neem ik aan) zuigen moet staan. Dat is alles wat ik heb gezien. Het is mooi.
Op de een of andere manier is het heel erg moeilijk hier iets over te zeggen. Het is - het is wel lief, en het is wel leuk, maar ik denk dat er iets mist. Het is nu een beetje [dit wordt een vreemde vergelijking, maar dat geeft niet] een koekje zonder stukjes chocola. Het koekje is fucking lekker op zichzelf, maar - het zou net iets lekkerder zijn met chocola. Ik weet niet precies wat ik bedoel, en hoe ik het moet zeggen.
Al kijk ik geen Glee, ik kan wel gelijk zien dat Britanny het meisje is en Santana de tough one, terwijl de laatste problemen heeft met toegeven aan haar liefde. Je geeft mooi weer hoe ze er last van heeft maar hier uiteindelijk wel aan toegeeft.
Maar de aanwezigheid van de lente vind ik toch wat te laag.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 mei 2011 - 13:43:
Opdracht vier staat er. En ja, een verschrikkelijk late deadline, omdat we weten dat school in de laatste periode graag al je vrije tijd opslokt.
Also - aan het eind van deze opdracht krijgen jullie te horen uit welke boeken de zinnen komen. ^^
Succes!

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 16 mei 2011 - 13:44:
;o ik wil jury zijn in de volgende schrijfwedstrijd omdat ik niet kan schrijven XD Kan ik wel zeggen wat ik van iets vind

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 mei 2011 - 14:15:
Ik heb wéér... Oké, ehm. Dankje? <3

Enen. Klopt die zin van mij wel?

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 16 mei 2011 - 14:20:
Do heeft veel 8,9

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 mei 2011 - 15:13:
@Do, welke zin?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 16 mei 2011 - 15:23:
Ai, toch te vaag, hè? Ja, nee. Geeft niet :']

Ik vraag me af wat ik met die zin moet. Maar. Ik krijg vast wel een idee. Ooit. ._.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 16 mei 2011 - 15:49:
Mhh, didn't do too bad. ^^

Die zin van Rianne is trouwens hilarisch. x'D

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 mei 2011 - 15:49:
Oh, ik ben echt heel erg blond. Nu klopt Do's zin wel.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 16 mei 2011 - 15:57:
Ligt het trouwens aan mij of klopt Elises gemiddelde niet? ;x [/no offence en zo, maar het kan toch geen 8.4 zijn als ze 2x een 8.4 heeft en 1x een 8.1? o.o"]

-trippelt weer weg-

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 16 mei 2011 - 16:04:
't moet een 8.3 zijn. xP

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 mei 2011 - 16:08:
Oeps, aangepast.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 16 mei 2011 - 17:41:
Pggggghhhh -dood-, die zinnen voor de volgende opdracht, geniaaaal x]
Veel succes iedereen, YOU GO KIPJES!

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 16 mei 2011 - 18:29:
Wat kan ik trouwens weer veel lullen ><



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16