Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic 161

Offtopic 161

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20


xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 april 2011 - 16:36:
Brabants is gewoon een nadoenaccent.;D
OH. En mijn oude wiskunde-docent praatte een beetje boers, die deden we heel soms na.
En onze huidige wiskunde docent praat ook apart, geen Nijmeegs accent of zo, maar die spreekt de 'W' zo duidelijk uit, die doet iedereen op school na xd

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 16:40:
Hahaha, wij hadden een keer een stagiaire voor Latijn, geen idee waar die vandaan kwam, maar ze praatte met zo'n bekakte 'r', zeg maar zoals ze in het Gooi praten, maar dan nog veeeeeel erger. En toen legde ze ons de Superlativus uit, dus zij echt zo: zeerrr sterrrrke arrrrmen. De hele klas ging dood x)

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 april 2011 - 16:47:
HAHAH XD. Ik zou me dan ook serieus kapot lachen XD

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 16:51:
Ja, iknow, we hebben het er nog steeds over :'D

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 2 april 2011 - 16:53:
Onze dirigent en een klarinettist hebben af en toe hele gesprekken in het plat Amsterdams. En af en toe praat het hele orkest ineens massaal plat. :'

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 16:57:
Hahah, toen ik op vakantie in Zeeland was -ik verstond niets van dat dialect- ging ik met mijn broertje de hele tijd zo Gronings mogelijk praten. Alleen dat kan mijn broertje niet. Ik ook niet, maar een accent opzetten nog wel. In ieder geval was het heel grappig :'D

En in wat voor orkest zit je dan? Want jij speelt viool, toch? Ik ook. Maar nogal slecht, ik heb het een beetje opgegeven...

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 2 april 2011 - 17:00:
JSO, in Assen. ^^ Jij speelt ook in een orkest, toch? En niet opgeven, joh, ik heb heel lang een luie periode gehad, maar ben heel blij dat ik niet gestopt ben. Wat speel je zoal?

Edit: en dat staat dus voor: jeugd symfonieorkest. En ik wil heel graag naar het JSOD, maar daar moet je auditie voor doen en minstens op B-niveau spelen. Misschien dat ik volgend jaar auditie ga doen, als ik in juli mijn examen haal, dan.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 17:04:
Nou, ik heb dus geen vioolles meer, en ik wil het wel graag weer oppikken want ik vind het nog altijd leuk. Momenteel zijn we (in het orkest dus ja, maar dat is gewoon een muziekschoolorkest van een héél laag niveau ) bezig voor een theatervoorstelling, dus filmmuziek, dat kan ik nog wel. En voor mezelf ben ik een beetje bezig gegaan met het dubbelconcert van Bach, want mijn moeder speelt ook viool dus dan kan ik het samen met haar doen. Maar mijn moeder is zeg maar prof, dus heb ik altijd het gevoel gehad dat ik er teveel druk op me lag, en toen ging mijn vioollerares weg en moest ik naar iemand toe die geen concervatoriumdiploma had. En dat wilde ik niet. En omdat ik ook al op zangles zat, en ik dat om de week deed met vioolles, ben ik dat toen helemaal gaan doen, omdat ik het idee heb dat dat meer mijn ding is dan vioolspelen. Maar ik mis het wel heel erg...

Ja, dit is een ongezond lang verhaal, dus val niet in slaap x)

LxKaulitz
LxKaulitz is offline

[3065]
LxKaulitz zei op 2 april 2011 - 17:11:
Me and my cat outside, bonding time. meoww.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 2 april 2011 - 17:18:
Hmm, ik zou gewoon weer op les gaan. ^^ Zijn er geen goede docenten daar? Bij die muziekschool of zo?
Want als je vioolles hebt merk je dat je vooruit gaat, en dat is leuk. ^^
Is dat concert een beetje leuk dan? Ik speel nu uit Colors of the World (geweldig boek, echt. <3), Speel Viool 3 (Da's een achteruitgang, maar door een gebroken vinger speelde ik bijna een half jaar niet en daarmee moet ik het dus weer oppakken. Zelf vind ik het een beetje een rotboek) en voor mezelf Concerto in Hungarian Style (op. 21) van Oscar Rieding. ^^

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 17:25:
Ik denk dat ik Rieding wel ooit heb gehad. Ik weet het niet, even kijken of het youtube staat.
Hm, nee, ik ken het niet, dan was het iets anders van hem. Maar dat concert van Bach is echt supermooooi.
deel 2, die vind ik zelf het mooist, en die is ook het minst moeilijk, dus dat speel ik vrij veel.
Volgens mij is dit niet zo'n geweldige opname, but still...
En nee, momenteel niet. Ik ben weggegaan bij mijn oude lerares, omdat die best wel slecht was en die kon mij eigenlijk niets meer bijleren, daarna ging ik naar een ander, die was wel goed, maar die is nu dus weg, en nu is er nog een andere man en die heeft dus geen diploma. Ik wilde naar mijn moeders collega gaan, of misschien dat mijn moeder zelf zou helpen, maar het komt er steeds niet van. En waarschijnlijk dat, wanneer ik mijn moeder vraag, ik telkens aan de strijkoefeningen word gezet. Scevsik enzo (geenideehoejedatspelt)

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 2 april 2011 - 17:30:
Rieding op. euhm, wacht even, ik zoek hem op. Opus 35? Die heb ik ook gedaan, die is leuk. ^^
En deel twee is lagro, da's over het algemeen het makkelijkst.
Hmm, je hebt in ieder geval meer leraren daar dan hier. Ik kan er kiezen uit één, tenzij ik naar Assen ga, daar zijn nog twee anderen.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 17:40:
Nouja, bij ons op de muziekschool heb je er twee, en dan nog een heleboel privéleraren/leraressen, ik kan op zich ook naar Groningen stad gaan, daar heb je op de muziekschool vast nog wel goede leraren, maar hier op de muziekschool zijn ze gewoon niet goed, en elke week naar Groningen gaat me teveel tijd kosten.
En ja, die heb ik gedaan, dat was echt een van mijn eerste concerten :'D Volgens mij heb ik er nog een gedaan, even zoeken of ik die kan vinden'.
Hm, nee, dan bedoel ik denk ik een ander. Het laatste echte concert waarmee ik optrad toen ik nog vioolles had was Portnoff, ik weet niet meer welke, maar Jézus, wat was dat een kutstuk.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 17:45:
Nu moet ik eten, daag mensen^^

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 2 april 2011 - 17:45:
-ik haat een dubbelpostendecomputer,aargh-



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20