Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #171

Offtopic #171

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 30 aug 2011 - 16:39:
Hoi! :3
Ik weet nooit wat ik hier neer moet zetten



NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 10 sep 2011 - 20:53:
hmmm..

People should not spend billions on exploring the space


Yes, no, why. GO. 8D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2011 - 20:57:
Mag het gewoon in het Nederlands XD?

Ik twijfel een beetje over dit onderwerp. Het is wel belangrijk om te weten wat er om ons heen gebeurd, vind ik. Aan de andere kant kost het inderdaad heel erg veel geld en wordt er heel veel onrust gezaaid over allemaal dingen die onze kant op zouden komen om ons allemaal te vernietigen (maar stel, er zou een keer écht iets komen waar we iets tegen zouden kunnen doen.. Anders zouden we dat nooit te weten komen voordat het gebeurd)
Ik denk dat het wel iets is waar eerder op bezuinigd moet worden, maar helemaal stoppen.. nee. Ik denk sowieso niet dat je alle geïnteresseerden tegen kan houden. Want het is wel fascinerend (:

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 10 sep 2011 - 21:01:
Ik vind inderdaad dat we er op moeten bezuinigen. We halen nu het geld dat we te kort komen van belangrijkere dingen af. Natuurlijk is het handig en leuk om er meer over te weten te komen, maar het geld kunnen we hard gebruiken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2011 - 21:07:
Nou, Tessa, what do you think?

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 10 sep 2011 - 21:09:
@Emma; ikhadgeenzinomhettevertalen.julliebegrijpenhetwelalsoja.maarhetmagwelinhetNederlands,ofcourse.x'D

Maar ik denk eigenlijk wel dat we een andere planeet moeten gaan vinden, waar we op kunnen leven, want dit gaat niet de goede kant op. En als we deze planeet hebben vernietigd, where do we go then? En zelfs al gaat het wel de goede kant op, we maken wel heel veel stoffen op, zegmaar. Dingen die niet meer aangroeien, of in ieder geval niet meer í  la minute, maar die echt wel een paar duizend jaar nodig hebben op z'n minst. En dan zou de mensheid min of meer uitsterven. Of in ieder geval een groot deel. Want ik weet zeker dat we echt niet meer kunnen met wat we vroeger hadden. Dat konden we toen eigenlijk al niet, daarom zijn we tenslotte ook zo geëvolueerd enzo.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2011 - 21:17:
Ik geef je gelijk met dat het niet helemaal de goede kant op gaat, zeker met het gebruiken van grondstoffen en alles.
Maar ik betwijfel of het mogelijk is om op een andere planeet te leven. Waar moeten we dan heen? Venus of Mars is het meest waarschijnlijk, want dat is het dichtstbij. (Of we moeten naar de maan, maar als de aarde echt vernietigd wordt, gaat die op z'n minst uit z'n baan)
Maar hoe moeten mensen in vredesnaam op Venus of Mars leven? Venus is veel en veel te warm, Mars weer veel en veel te koud. Dan zou er kleding of zo ontwikkeld moeten worden die het qua temperatuur mogelijk maakt om daar te leven, maar dat is niet het enige. Hoeveelheid zuurstof, andere stoffen in de lucht, heel veel andere factoren maken het niet een-twee-drie mogelijk om daar met mensen te gaan wonen. Sowieso kan nooit de hele wereldbevolking mee, dat kost veel en veel te veel geld dat we nu niet hebben. Hoe beslis je dan wie er wel en wie er niet mee mogen? Geld? Willekeurig?
Is het misschien niet een goed idee als de mens gewoon mee vergaat met de aarde?

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 10 sep 2011 - 21:24:
Ik denk dat als we tussen nu en dan iets vinden om op te wonen, er al heel veel mensen heen gaan. De mensen met geld, denk ik. En als we dan "gered" moeten worden komt de rest. Geld is op het punt van het uitsterven van de mens niet heel belangrijk denk ik. Brandstof wel. Maar ik denk dat we wel iets kunnen bedenken tegen die tijd. Ik bedoel, je weet eigenlijk niet hoe de situatie dan precies is? Je weet nooit wat er wel en niet is. Also.. ja. Het is moeilijk in te schatten, vind ik.

En ja, misschien. Maar je kunt nooit iedereen overhalen om de mensheid gewoon te laten vergaan. Er zijn mensen die gewoon niet toelaten dat we al het harde werk dat we in de mensheid hebben gestoken zeg maar, gewoon te laten vergaan. En je hebt mensen die gewoon zelf niet willen vergaan.

Maar als we dan toch moeten kiezen, dan zou ik zeggen: Kies de "vruchtbaarste" mensen. Dat is niet beïnvloedbaar, neem ik aan, dus je zult ook niet alleen maar het zelfde soort mensen hebben, of alleen mensen met geld.



En nu ga ik me even aankleden. Of nouja. proper.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2011 - 21:35:
Ik weet niet of er op tijd iets bedacht gaat worden. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe lang het nog gaat duren. Misschien krijgen we een mondiale hongersnood binnenkort (en daarmee bedoel ik binnen enkele decennia) waardoor de wereldbevolking sterk afneemt en er ook weer een stuk minder grondstoffen en zo nodig zijn en we de aarde een soort van rust kunnen geven. Of in elk geval het rustiger laten zijn dan nu.
Maar als we doorgaan zoals we nu bezig zijn en we niet door een mondiale natuurramp of zo worden tegengehouden, denk ik dat het niet zo heel erg lang meer gaat duren. Maar in dit opzicht ben ik ook vrij pessimistisch, dat geef ik toe.

Maar als we op tijd iets vinden, zullen waarschijnlijk inderdaad eerst de rijken vertrekken. Het zou het verstandigst zijn om de meest vruchtbare mensen mee te nemen, maar hoe verkoop je dat aan alle gezonde, vijftigjarigen die misschien nog wel veertig jaar te leven hebben? Ik denk dat geld het criterium zal blijven, misschien illegaal door omkoping. Maar ik denk dat het niet te voorkomen is. Mensen willen nog niet dood en zijn best bereid om voor heel veel geld illegaal mee te gaan.

En ja. Als er een middel wordt gevonden om te overleven, gaat dat sowieso gebruikt worden. En je kan mensen niet tegenhouden om te stoppen met zoeken. Maar toch is het misschien wel tijd dat de mensheid uitsterft. Dat is heel normaal. & misschien wordt de wereld dan niet voor alle andere organismen verpest.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 sep 2011 - 21:37:
Misschien is het "vergaan" van de aarde wel weer natuurlijke selectie gericht op de mens. Want tegenwoordig maakt het niet erg meer uit hoe zwak je bent: in eerste instantie word je gered. Misschien krijgen we wel te kampen met ernstige situaties, in plaats van het echte "vergaan" en overleven alleen de sterksten, zoals het eigenlijk hoort.
Don't get me wrong, ik wil ook niet dat er super veel mensen dood gaan, maar eigenlijk is het wel nodig. De aarde is echt overspoeld met een te veel aan mensen.

Ik las daar laatst met levensbeschouwing iets over van Nietzsche en toen dacht ik: kijk, hij snapt het. En dat vond (en vind) ik echt.
[/maar dat was eigenlijk geen echt antwoord op de vraag.]

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2011 - 22:01:
Ik ben het met Juul eens. Met dit aantal mensen gaat de aarde het niet meer volhouden. Survive of the fittest, wat tegenwoordig waarschijnlijk de rijksten zijn, aangezien die dingen kunnen laten maken die ervoor zorgen dat zij zich goed aan kunnen passen. Waar ik overigens op tegen ben, want we hebben als soort niets aan hun genen als de situatie op aarde veranderd. Als de omstandigheden veranderen moeten we kijken wie er overleven, hun genen moeten we namelijk hebben.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 10 sep 2011 - 22:30:
Al zouden we leefbare planeten vinden, dan zouden we er eerst moeten komen. En Vernus en Mars vallen niet alleen af vanwege de temperaturen, maar ook van wege de druk en de samenstelling van de lucht.
We doen het niet goed, eigenlijk zouden we eerst de juiste apparatuur moeten maken (ruimteschepen die verschrikkelijk snel kunnen - zo dicht mogelijk bij de snelheid van het licht) Want stel dat we een planeet vinden waar we zeer waarschijnlijk zouden kunnen leven, dan moeten we er wel kunnen komen.
Bij onze buren op zoek gaan naar grondstoffen is een idee, maar die grondstoffen zullen wel belachelijk duur en alles behalve duurzaam zijn. Want het kost echt belachelijk veel om die naar de aarde te krijgen, en dat zullen geen gigantische hoeveelheden zijn.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 11 sep 2011 - 0:41:
Ik vind jullie allemaal veel te slim. o.o
Ik heb trouwens ook nog wel een leuk onderwerp. x'D
Enveloppenlijm smaakt ook niet meer zoals het vroeger deed, vind je ook niet?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 sep 2011 - 10:47:
Ik heb al heel lang geen envelop meer dicht geplakt, dus ik weet het niet. x)

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 11 sep 2011 - 13:00:
Ik heb altijd enveloppen met van die plakkertjes. En dan hoef je niet meer aan de lijm te likken. :'D Maar volgens mij is dat wel waar. Dat het minder lekker smaakt dan vroeger.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 sep 2011 - 13:03:
Ik vond het vroeger al niet lekker.
Maar ik vond het wel leuk om te doen, om een of andere vage reden die ik zelf niet eens weet.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18