Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Nieuwstopic

Nieuwstopic

1 2 3
Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 24 feb 2012 - 18:16:
Ik dacht eens even wat nieuws. Op hyves staan vaak nieuwsberichten en vele kijken naar het journaal. Nou dit topic is om te discussiëren over het nieuws. Plaats hier nieuwsberichten die jij belangrijk vindt. Daar kan dan over gepraat worden. Hopelijk is dit een goed ideetje? ;$



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 maart 2015 - 20:18:
1. Ik snap het wel, want Nederland is enigszins heel erg overbevolkt, en op het moment dat iemand Europa binnenkomt, kan iemand meteen door (en ik weet niet hoe overbevolkt andere landen zijn). Aan de andere kant: ik snap ook dat die mensen niet in hun eigen land willen blijven als ze daar omgelegd worden. Though, I don't know.

2. Geen idee, ik volg het niet. Werken Al Qaida en IS samen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 20:23:
Jemen is complex; als ik het allemaal goed begrijp, hebben de Houthi's de hoofdstad Sanaa ingenomen. Een ander deel van het land is in handen van Al Qaida. IS heeft vrijdag aanslagen gepleegd en minstens 137 mensen gedood. Ze werken niet samen nee, volgens mij.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 maart 2015 - 20:37:
Wie zijn de Houthi's? x:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 20:46:
Shi'itische rebellen; vechten tegen het regeringsleger.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 22 maart 2015 - 21:08:
Aan de ene kant snap ik het wel van dr VvD, maar ik vind het dan gelijk weer zo, eh, radicaal? Want grenzen dichtgooien betekend ook dat mensen vanuit belgië bijvoorbeeld niet meer kunnen emigreren naar Nederland, dat geldt dat niet alleen voor azielzoekers. En als dat wel alleen voor hen zou gelden, tja, pas dan eerst die regels die er amper zijn rondom dit gegeven aan. Ja, mensen kunnen nu heel makkelijk asiel krijgen in Nederland, maar alles dichtgooien? Een beetje té, als je het mij vraagt.

2. Ik volg het ook niet, eigenlijk. Ik weet sowieso niet wat ik ervan moet geloven, want ja. Nee, ik weet niet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 maart 2015 - 21:10:
@Cyn; dat is niet waar. Als Nederland haar grenzen dicht zou gooien, zou je ook nog van Groningen naar Maastricht kunnen verhuizen; als Europa haar grenzen dicht gooit, kun je vast nog steeds binnen Europa verhuizen. En anders is de formulering verkeerd.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 22 maart 2015 - 22:09:
[ik zag een topic van Celestial in de actieve verschijnen en ik kreeg me toch effe een HARTAANVAL o.o]

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 maart 2015 - 11:17:
Sorry voor de hartaanval Do _0_

De grenzen van Europa willen ze inderdaad dicht, niet van NL als ik het goed begrijp. Maar het heeft zoiets PVV'erigs allemaal, zoiets inhumaans. Kijk, ik weet dat er veel vluchtelingen zijn en dat dat nadelen voor ons heeft, maar ik kan het idee dat we Syrische vluchtelingen, bijvoorbeeld, niet meer zouden toelaten, lastig met mijn hartje verenigen.

Voor Jemen is er inderdaad de kwestie wat je overal van moet geloven; IS heeft de aanslagen opgeeist via sociale media. Zou ik waarschijnlijk ook doen als ik IS was, zelfs als ik het niet had gedaan, wegens angstzaaiing en dergelijke.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 23 maart 2015 - 16:39:
Kunnen de grenzen voor vluchtigelingen wel gesloten worden volgens de europose rechten van de mens? Ik dacht dat dat niet eens zou kunnen, dus dan wordt het al knap lastig het te uitvoeren. Verder vind ik het wel erg inhumaan. Het lijkt er op neer te komen, jullie komen daar vandaan en blijf daar maar. Ten minste dat is hoe ik het ervaar.

dat andere heb ik niet heel erg mee gekregen.

@Do: jij was niet de enige hoor. Ik had ook al zoiets van huh?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 maart 2015 - 16:45:
Ik stel voor dat die VVD'er die met dat plan is gekomen, eens gaat kijken (en het liefst meedoet met een volgend seizoen van) Rot op naar je eigen land.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 23 maart 2015 - 17:10:
Oh, ik dacht dat ze de grenzen van Nederland dicht wilden gooien. Heel Europa is nog erger, ik bedoel als wij in oorlog zouden zijn, zouden hun hier dan willen blijven? Nee, dan zitten ze in hun jets naar weet ik het waar.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 maart 2015 - 22:25:
Cyn, please, "hun" is géén onderwerp.

Ja, 'k weet niet hoor. 'k Snap dat 't kut is voor die vluchtelingen, maar 't is niet alsof wij als Europa verantwoordelijk zijn voor hun misery. Kijk, zolang wij het kunnen veroorloven ze op te vangen, sure, maar als dat niet meer lukt omdat het hier extreem overbevolkt raakt (which, let's face it, is the case), moeten we hen dan boven onszelf stellen? Neh.
Daarbij is het niet alsof we ze nu allemaal wegsturen. Het is niet alsof ze aan hun lot overgelaten worden: er wordt gekeken naar mogelijkheden om ze op andere plekken op te vangen.
Goed, en nu ben ik vast een harteloze racist. Maybe I am; ik kan me gewoon niet zo goed verplaatsen in het "oh al die zielige mensen" gezeur. Sure, zielige mensen, maar er is vast ook een andere oplossing dan ze allemaal hier stapelen. Op een gegeven moment is het vol, en dan is 't gewoon vol.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 24 maart 2015 - 14:25:
Ik ben het eerlijk gezegd ook met Bo eens. Het klinkt misschien hard om de grenzen dicht te gooien, maar ik vind ergens ook wel dat we niet voor eeuwig mensen kunnen opvangen. Het pást gewoon niet en er komen allerlei conflicten van omdat mensen gewoon zó verschillend denken en ja. I don't know. Ik denk dat het beter is om te kijken naar oplossingen om het daar te verbeteren, in plaats van iedereen maar hierheen te halen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 24 maart 2015 - 17:10:
Nederland is vol? Dat is toch wel een beetje Randstaddenken hoor. Als je verder dan de ring van Rotterdam kijkt, zul je zien dat er buiten de Randstad zat ruimte en vooral heel veel leegstand is. Wat je vervolgens niet moet doen, is een dorp vullen met 10 asielzoekers voor iedere eigen inwoner, maar dat lijkt me gewoon gezond verstand.

We zouden hooguit een hele zooi extra mensen moeten aannemen bij het ministerie van asiel en immigratie, om eindelijk eens duidelijk te kunnen zijn. Veel snellere, individuele asielprocedures, waaruit meteen duidelijk blijven of je mag blijven, en als je terug moet naar je eigen land, aan welke voorwaardes dan voldaan moet worden zodat dat niet langer gevaarlijk is (bijvoorbeeld dat de oorlog voorbij is, en die voorwaarde is dan ook meteen een hare deadline). Momenteel krijg ik toch het gevoel dat dat lang niet altijd goed geregeld is, waardoor er onduidelijkheid kan ontstaan.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 maart 2015 - 17:35:
Daan heeft wel gelijk. Dan creeër je ook nog eens extra banen



1 2 3