Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Nieuwstopic

Nieuwstopic

1 2 3
Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 24 feb 2012 - 18:16:
Ik dacht eens even wat nieuws. Op hyves staan vaak nieuwsberichten en vele kijken naar het journaal. Nou dit topic is om te discussiëren over het nieuws. Plaats hier nieuwsberichten die jij belangrijk vindt. Daar kan dan over gepraat worden. Hopelijk is dit een goed ideetje? ;$



realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 24 maart 2015 - 17:57:
Naar mijn idee zijn die regels op zich al wel goed, maar gaat het vaak ook om de kinderen die hier geboren zijn. Dat zorgt voor problemen, want technisch gezien zijn zij Nederlandse inwoners en kunnen die niet zomaar het land uitgezet worden, maar ouderloos achterlaten kan ook niet. Dat zou niet humaan zijn voor die kinderen.
Maar ja dat is wel op te lossen naar meer bannen bij het ministerie van buitenlandse zaken die ze dan hierop kan zetten.
EN ik ben het ook wel met Daan eens. Hier staan nog zat huizen leeg en te koop. Nederland is nog lang niet vol en bouwprojecten gaan ook nog gewoon door. Dat de randstad niet zo makkelijk kan uitbreiden en dat de opvangtehuizen te klein zijn, wil niet zeggen dat nederland vol is.

Edit: Iemand gelezen over de vliegramp in Frankrijk. Zag het net voorbijkomen. Schrok er redelijk van

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 maart 2015 - 18:31:
Ja, ik hoor het net op het nieuws. verschrikkelijk

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 maart 2015 - 19:40:
Het gaat nu niet over mensen terug sturen, het gaat over geen mensen meer toelaten. Dat is iets anders. Daarbij: asielzoekers komen natuurlijk niet zo snel in die koophuizen terecht. Ze moeten eerst heel wat voor elkaar krijgen voor ze een hypotheek kunnen aanvragen, dus dat zijn twee problemen die los ban elkaar staan.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 24 maart 2015 - 21:29:
Ik bedoel niet zozeer letterlijk vol, als in alleen huizen, maar meer als in banen, faciliteiten, etc. Misschien is er wel plek om nog meer te bouwen, maar vergeleken met andere landen zijn we al erg dichtbevolkt. En alleen een woonruimte is niet genoeg om mensen ook daadwerkelijk hier te laten leven.

Ik zeg zeker niet dat mensen teruggestuurd moeten worden, en al helemaal de kinderen die hier zijn opgegroeid niet. Het kan echt niet dat om kinderen die praktisch Nederlands zijn er zomaar uit te gooien. En ik vind ook dat het proces sneller zou moeten gaan voor degenen die al asiel aangevraagd hebben. Maar ik heb niet het idee dat we nog eeuwig hordes mensen kunnen toelaten, en dat dat nou de juiste oplossing is.



1 2 3