Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Sterrenbeelden

Sterrenbeelden

1 2 3
Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 19 mei 2012 - 13:12:
Oké, ik weet niet hoe hard dit mensen hier boeit maar ik dacht ik maak toch maar een topic aan. Als het niemand boeit, kan het wel rustig verdwijnen ofzo. _o_

Dus: Hoe hard geloven jullie in sterrenbeelden?

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het heel lang bullshit gevonden. Horoscoopjes in tijdschriften las ik telkens voor de lol en veel aandacht besteedde ik niet aan het feit welk sterrenbeeld ik was.

De afgelopen drie jaar heb ik les gehad met twee meisjes die helemaal 'into' sterrenbeelden waren. En daarmee bedoel ik niet horoscoopjes lezen, maar ze hadden echt zo oude boeken over welke eigenschappen welk sterrenbeeld had en kenden er echt veel van. Toen ik bijvoorbeeld zei dat ik een kreeft was, konden zij allemaal eigenschappen opsommen die zo bij me pasten.

Natuurlijk vind ik ook dat er nog veel bullshit aan is. Zo is mijn vriend een tweeling en tweelingen houden van veranderingen en niet van standvastigheid. Mijn stoere vriend doet het in z'n broek als er grote veranderingen opkomen in zijn leven en heeft niets liever dan een stabiele relatie. _o_

Maar toch zijn er ook onverklaarbare dingen die kloppen. Zo ben ik een kreeft en elke eigenschap klopt bij mij. Het is soms scary hoe die boekjes precies in één bladzijde mijn hele karakter blootleggen.
Bovendien komen kreeften het beste overeen met steenbokken. Nu, 3/4 van mijn goede vriendinnen verjaart tussen de periode 21 en 27 december, allemaal steenbokken. Echt freaky.

Natuurlijk speelt je opvoeding ook een rol enzo, maar toch zijn er een aantal dingen die zo raar zijn!

Welk sterrenbeeld zijn jullie? En wat vinden jullie ervan?



Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 19 mei 2012 - 13:19:
Ik ben ook steenbok. 8D *zwaait vlaggetje*

Oke. Ik ben op dat vlak vrij nuchter: hoe je je gedraagt hangt vooral af van je eigen persoonlijkheid en de opvoeding die je gehad hebt etc.
Then again, ik heb ook hetzelfde als jij: sommige dingen die zo omgeschreven worden "volgens je sterrenbeeld" kloppen heeelemaal in mijn geval. En dat vind ik dan wel eng.

Wat betreft die maandelijkse horoscopen: ik denk dat die vaak lijken te kloppen, omdat je dat zelf toepast op "iets" in je leven. "Je staat voor een grote taak" kan wijzen op: ik twijfel aan mijn lief, moet ik het uitmaken? of op: shit ja, de examens komen eraan! maar ook op: bah, ik moet mijn paper nog maken... maar eigenlijk toch ook op: shit, mijn kot is een puinhoop, laat ik het maar opruimen! en heel misschien toch ook op: ik moet misschien toch eindelijk die knoop eens doorhakken over de vakantie/het weekend.
Dus in die wekelijkse/maandelijkse horoscopen geloof ik zeker niet echt, eerder in de creativiteit van ons eigen brein. 8D


Edit: het grootste bewijs dat je die "eigenschappen" met een grote korrel zout moet nemen: Steenbokken zouden een enorm gevoel voor discipline hebben. ...ik heb zo weinig discipline dat ik me maar beter onder een steen kan verstoppen voor al het werk dat ik vijf weken geleden al had moeten doen. _o_

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 19 mei 2012 - 13:26:
Wat betreft die maandelijkse horoscopen: ik denk dat die vaak lijken te kloppen, omdat je dat zelf toepast op "iets" in je leven. "Je staat voor een grote taak" kan wijzen op: ik twijfel aan mijn lief, moet ik het uitmaken? of op: shit ja, de examens komen eraan! maar ook op: bah, ik moet mijn paper nog maken... maar eigenlijk toch ook op: shit, mijn kot is een puinhoop, laat ik het maar opruimen! en heel misschien toch ook op: ik moet misschien toch eindelijk die knoop eens doorhakken over de vakantie/het weekend.
Dus in die wekelijkse/maandelijkse horoscopen geloof ik zeker niet echt, eerder in de creativiteit van ons eigen brein. 8D


Hihi, maar in die horoscopen geloof ik ook helemaal niet hoor. ^_^ 99,999 procent van de tijd kan ik dat zelfs op niets toepassen in mijn leven. _o_

Ik blijf het wel gek vinden van die eigenschappen die lijken te kloppen. Maar ik denk dat het ook afhangt van het geloof dat je er zelf aan geeft. Hoe meer je ervoor openstaat, hoe meer er lijkt te kloppen. Ofzoiets.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 mei 2012 - 13:26:
Ik ben een steenbok, en mijn (hoe heet de zus van je opa eigenlijk? [/google]) oudtante heeft een geboortehoroscoop voor me geschreven die griezelig goed klopt. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de eigenschappen van steenbokken, die kloppen ook vrij precies. Maar dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse/jaarlijkse horoscopen vind ik best wel bullshit, Rons horoscopen zijn nog geloofwaardiger.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 mei 2012 - 13:40:
Ik heb eigenlijk nooit zoveel aandacht geschonken aan mijn sterrenbeeld: ik geloof er niet echt in dat de tijd waarin je geboren bent vreselijk veel invloed heeft op wie je bent. Ik geloof er al helemaal niet in dat je beter bevriend kan raken met sommige sterrenbeelden dan met andere.
Vroeger las ik in tijdschriften wel mijn horoscoop, of eigenlijk: ik las alle horoscopen. In zo'n tekstje zit vaak een steuntje in de rug om iets te gaan doen. Ik keek niet per se naar mijn sterrenbeeld, maar meer naar de motivatie die ik op dat moment nodig had om iets te gaan doen.

Nu ben ik echter stiekem wel een beetje nieuwsgierig, dus ik ga even op het internet opzoeken wat mijn sterrenbeeld allemaal betekent.

Ik ben eind maart jarig, dus ik ben een Ram. Ik heb de stukjes die ik totaal niet bij mezelf vind passen doorgestreept, dingen waar ik het moeilijk van vond om een mening over te geven gewoon zo gelaten, en dingen waar ik mezelf in kan vinden dikgedrukt.
Vooral de jonge Ram is avontuurlijk, ambitieus, impulsief, enthousiast en barst van de energie. De Ram is zowel in gedachten als daden een pionier; hij staat open voor nieuwe ideeën en houdt van vrijheid. Mensen met als horoscoop Ram staan open voor uitdagingen en zullen zich niet snel van hun doel laten afleiden - behalve door hun eigen ongeduld, dat zo nu en dan de kop op zal steken als ze niet snel genoeg resultaat zien.

Mensen die geboren zijn onder het sterrenbeeld Ram zijn moedige leiders die zich oprecht bekommeren om degenen over wie ze de leiding hebben. Omdat ze zo’n groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben, zullen ze niet snel hun ondergeschikten misbruiken om hun eigen doelen te bereiken. Het zijn geen goede volgers omdat ze nogal graag zelf de touwtjes in handen hebben. Zijn ze het niet eens met bepaalde instructies of kunnen ze niet inzien waarom die worden opgelegd, dan zullen ze zich hier sterk tegen verzetten.

Ze zijn druk met zichzelf bezig, zowel positief als negatief. Ze zijn onafhankelijk maar ook egocentrisch (soms) en besteden veel aandacht aan hun persoonlijke ontwikkeling en lichamelijk welzijn. Hun immense energie maakt hen agressief en rusteloos, soms zelfs een beetje twistziek, koppig en opvliegerig. Ook hebben ze vaak korte teentjes en als ze vinden dat iemand ze iets heeft misdaan, kunnen ze daar lang boos over blijven. Een negatief effect van dit zonneteken is dat je het anderen onbewust heel moeilijk kunt maken om de echte jij te leren kennen.
Maar, er zit ook een negatieve kant aan de manier waarop je met mensen omgaat. Je kunt snel geïrriteerd raken door de traagheid of matigheid van de mensen om je heen, en hoewel je erg gevoelig bent, wals je dan makkelijk over de gevoeligheden van anderen heen. Doordat je zo’n hoog libido hebt, moet je uitkijken voor promiscuïteit. Want voor je het weet heb je al evenveel veroveringen als Don Juan op je naam staan! Hierdoor kun je ook makkelijk de fout maken om te snel in een huwelijk te springen, wat desastreus kan eindigen.

Ik vraag me nu af of dit heel erg strookt met de manier waarop jullie mij zien of dat het ongeveer klopt ;'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 mei 2012 - 14:48:
Ik ben stier en ik weet er niets vanaf. 8D

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 19 mei 2012 - 14:51:
Ik ben ook Ram - maarrehm ik weet er niet echt veel vanaf. Al kan ik mezelf wel in sommige dingen vinden. Die Emma postte that is. (:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 mei 2012 - 15:34:
Ik ben ook Ram. & ik geloof er niet in, ik lees nooit horoscopen en ik weet er echt niets van, maar wat Emma postte past wel scarily goed. Behalve de promiscuïteit. [/sucker for romance & unexperienced as hell x'D]

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 mei 2012 - 20:29:
Ik ben ook Ram. & ik geloof er niet in, ik lees nooit horoscopen en ik weet er echt niets van, maar wat Emma postte past wel scarily goed. Behalve de promiscuïteit. [/sucker for romance & unexperienced as hell x'D]
Promiscuïteit klopt bij mij ook van geen kant.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 20 mei 2012 - 12:55:
Ik ben ook Ram, en ik had ooit een boekje met uitleg over hoe je sterrenbeeld je karakter kan illustreren, en dat niet iedereen met hetzelfde sterrenbeeld dezelfde persoonlijkheid heeft, maar dat grote lijnen wel opvallend vaak terugkeren. Dus daar geloof ik wel in. Maar horoscopen vind ik bullshit. Het enige waar ik wel in geloof zijn tarotkaarten, omdat daar ruimte is voor interpretatie, en niet "dinsdag zal je ruzie maken met je moeder." Maar ik ben mijn tarotspel kwijt, dus pruil. =(

Oh, en:

Vooral de jonge Ram is avontuurlijk, ambitieus, impulsief, enthousiast en barst van de energie. De Ram is zowel in gedachten als daden een pionier; hij staat open voor nieuwe ideeën en houdt van vrijheid. Mensen met als horoscoop Ram staan open voor uitdagingen en zullen zich niet snel van hun doel laten afleiden - behalve door hun eigen ongeduld, dat zo nu en dan de kop op zal steken als ze niet snel genoeg resultaat zien.

Mensen die geboren zijn onder het sterrenbeeld Ram zijn moedige leiders die zich oprecht bekommeren om degenen over wie ze de leiding hebben. Omdat ze zo’n groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben, zullen ze niet snel hun ondergeschikten misbruiken om hun eigen doelen te bereiken. Het zijn geen goede volgers omdat ze nogal graag zelf de touwtjes in handen hebben. Zijn ze het niet eens met bepaalde instructies of kunnen ze niet inzien waarom die worden opgelegd, dan zullen ze zich hier sterk tegen verzetten.

Ze zijn druk met zichzelf bezig, zowel positief als negatief. Ze zijn onafhankelijk maar ook egocentrisch (soms) en besteden veel aandacht aan hun persoonlijke ontwikkeling en lichamelijk welzijn. Hun immense energie maakt hen agressief en rusteloos, soms zelfs een beetje twistziek, koppig en opvliegerig. Ook hebben ze vaak korte teentjes (moet het niet lange tenen zijn? of een kort lontje?) en als ze vinden dat iemand ze iets heeft misdaan, kunnen ze daar lang boos over blijven. Een negatief effect van dit zonneteken is dat je het anderen onbewust heel moeilijk kunt maken om de echte jij te leren kennen.
Maar, er zit ook een negatieve kant aan de manier waarop je met mensen omgaat. Je kunt snel geïrriteerd raken door de traagheid of matigheid van de mensen om je heen, en hoewel je erg gevoelig bent, wals je dan makkelijk over de gevoeligheden van anderen heen. Doordat je zo’n hoog libido hebt, moet je uitkijken voor promiscuïteit. Want voor je het weet heb je al evenveel veroveringen als Don Juan op je naam staan! Hierdoor kun je ook makkelijk de fout maken om te snel in een huwelijk te springen, wat desastreus kan eindigen.

Dat klopt over de grote lijnen wel, ja. Zeker over dat ongeduld en met jezelf bezig zijn.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 20 mei 2012 - 17:21:
Ik ben een Steenbok en veel is eng waar. Maar om genoeg dingen schoot ik in de lach en vind ik niet eens waard om hier neer te zetten.
Heel serieus neem ik dus niet altijd.


Persoonlijkheid van de Steenbok
De Steenbok is een teken uit de dierenriem dat zeer veel waarde hecht aan gewoonte en traditie. De Steenbok zal er dan ook veel aan doen verandering tegen te gaan. De Steenbok heeft vaak moeite om het positieve van Saturnus te vereenzelvigen met zijn negatieve polariteit. Voor vele Steenbokken is de volwassenheid een fijnere tijd dan de jeugd. De Steenbok kan een sterk verlangen hebben de wereld te helpen of op zoek te gaan naar het spirituele.

Dat stukje over jeugd en volwassenheid is ook waar, bij mij dan.

Emotie
De Steenbok is een persoonlijkheid die zeer veel emoties bezit, maar deze lastig kan uiten. De Steenbok wordt hierbij dikwijls tegengewerkt door de energieën van Saturnus. De Steenbok geeft anderen vaak de indruk een krachtig persoon te zijn blakend van zelfvertrouwen, terwijl men zich in wezen eenzaam en onbegrepen voelt. De Steenbok heeft de neiging iemand's prestaties als maatstaf voor succes te nemen. De Steenbok kan een eeuwige twijfelaar zijn door een gebrek aan zelfvertrouwen.

Dat is gewoon eng! Dit ben ik precies 0.0

Liefde

De Steenbok is een van de meest betrouwbare sterrenbeelden in de liefde en bezit een sterk karakter. Het is daarom niet vreemd dat vele Steenbokpartners hun partner een rots in de branding noemen. Huis en gezin komen bij de Steenbok op de eerste plaats en hij neemt zijn verantwoordelijkheden serieus. De Steenbok raakt opgewonden van macht, massage, bont en muziek. Een afwijzing is voor een Steenbok een diepe steek in hun zelfvertrouwen.

Oke, dat opgewonden raken moet je niet zo serieus nemen, maar over dat betrouwbaar vind ik mooi gezegd. Nu ben ik geen relatiepersoon, eerlijkheid vind ik wel erg belangrijk.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 20 mei 2012 - 22:17:
O, ik ga dat stukje dat jij hebt gepost ook eens analyseren wat betreft mezelf:

Persoonlijkheid van de Steenbok
De Steenbok is een teken uit de dierenriem dat zeer veel waarde hecht aan gewoonte en traditie. De Steenbok zal er dan ook veel aan doen verandering tegen te gaan. De Steenbok heeft vaak moeite om het positieve van Saturnus te vereenzelvigen met zijn negatieve polariteit. Check. Voor vele Steenbokken is de volwassenheid een fijnere tijd dan de jeugd. Check. De Steenbok kan een sterk verlangen hebben de wereld te helpen Check. of op zoek te gaan naar het spirituele.

Emotie
De Steenbok is een persoonlijkheid die zeer veel emoties bezit, maar deze lastig kan uiten. God ja: check. De Steenbok wordt hierbij dikwijls tegengewerkt door de energieën van Saturnus. De Steenbok geeft anderen vaak de indruk een krachtig persoon te zijn blakend van zelfvertrouwen, terwijl men zich in wezen eenzaam en onbegrepen voelt. Check. _o_ De Steenbok heeft de neiging iemand's prestaties als maatstaf voor succes te nemen. Dat is echt heel hatelijk, voor mezelf is iets dat ik doe nooit goed genoeg, dus ja: check. De Steenbok kan een eeuwige twijfelaar zijn door een gebrek aan zelfvertrouwen. Check. Check. Check.

Ik citeer Yasmine: "Dat is gewoon eng! Dit ben ik precies 0.0" ...o.o

Liefde
De Steenbok is een van de meest betrouwbare sterrenbeelden in de liefde en bezit een sterk karakter. Het is daarom niet vreemd dat vele Steenbokpartners hun partner een rots in de branding noemen. Check. Huis en gezin komen bij de Steenbok op de eerste plaats en hij neemt zijn verantwoordelijkheden serieus. De Steenbok raakt opgewonden van macht, massage, bont en muziek. Een afwijzing is voor een Steenbok een diepe steek in hun zelfvertrouwen. Twijfel aan de reden van mijn bestaan bij het minste prul? Check.

1. Bont, serieus? _o_
2. Ik denk wel dat ik voor het vriendje zijn rots in de branding ben. Ik ben dat voor mijn beide vriendjes geweest en ik heb me ook steeds zo gevoeld: alsof IK de sterke persoon in de relatie ben. Ik heb me vaker de jongen dan het meisje gevoeld op dat vlak. Soms stoort dat me, soms wil ik gewoon een meisje zijn met een oersterke vriend. Maar who am I kidding: ik ben niet een gewoon meisje, en ik ben er ook wel trots op dat mijn vriendje opengebloeid is op vlak van iets dat hij drie jaar lang voor zichzelf heeft gehouden, gewoon sinds dat hij mij kent.
3. Huis/gezin: nee. Of ja, waarschijnlijk wel - maar ik ben een enorme dromer. Ikzelf hoor op de eerste plaats te komen. Mijn dromen. Niemand, NIEMAND mag me mijn dromen afnemen. Mijn eerste vriendje heeft dat geprobeerd en het heeft me verdomme zo lang geduurd om te beseffen dat ik ook de moeite waard ben en dat ik ook mag dromen. Het huidige vriendje moedigt me daarin aan, en da's fijn. Da's net waardoor huis/gezin wél zou lukken. Omdat het niet geforceerd is. En omdat ik er op elk moment uit zou kunnen, moest ik dat willen.


...dit klopt dus precies wel heel erg. ...maar zou dit ook niet voor gewoon random andere mensen kloppen? Misschien moeten we elkaars tekstjes eens analyseren?

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 20 mei 2012 - 22:38:
Hehe, mss zijn we gewoon allemaal klonen van elkaar

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 20 mei 2012 - 22:45:
Futuristisch. 8D

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 21 mei 2012 - 16:36:
Bodine met haar stier en ik met mijn kreeft vallen hier echt uit de boot. O_O

Ik was nav het topic zo weer dingen aan het opzoeken, en plots kwam ik dit tegen: Waterige Kreeft en luchtige Tweelingen kunnen in hun samenzijn die prachtig schilderachtige landschappen creëren.

HAHAHAHAHA! _o_ Ja, als ik dat zie, dan stop ik wel met lezen.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 21 mei 2012 - 16:40:
__o__ "waterige kreeft en luchtige tweelingen", verder ben ik niet geraakt. *rolt over bed van het lachen*

(Ja, ik paper op het bed van mijn vriendje. 8D)



1 2 3