Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Typ-foutjes in fanfiction

Typ-foutjes in fanfiction

1 2
EnteredDanny
EnteredDanny

EnteredDanny is offline

[76]
EnteredDanny zei op 8 juni 2012 - 22:10:
Ik had gewoon even een vraagje dat ik met jullie wilde delen. Ergeren jullie je eraan als er typ-foutjes in chapters op de site staan? Voor mij persoonlijk vallen ze snel op, maar ik erger mij er nooit erg aan. Tenzij het verhaal erg professioneel is opgebouwt. :typing:



Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 8 juni 2012 - 23:51:
HAHAHAHAHA NEEN! *kijkt niet naar Flikken* Hahahahaha. Een enkeling zegt het misschien ooit eens, maar het is toch zeker niet gangbaar ofzo.
+ er is wat commotie over geweest dat dat programma in Nederland "Flikken Antwerpen" genoemd wordt, omdat het eigenlijk gewoon "Zone Stad" is: een vtm-productie, terwijl Flikken vrt-series zijn. Fijn voor vtm, horen dat je topserie een vrt-naam krijgt in het buitenland. :'D Niet dat het iemand kan schelen hoe zoiets heet maar ach. Ik vond het best grappig. *geen fan van vtm* ... *alleen voor de heerlijke telenovelles zoals Danni Lowinski <3*

En "poezeke" wordt hier wel gezegd. Als in:
Leuk meisje: *loopt voorbij*
Jongens: *grijns* Da's mich wel e poezeke ze.

Ik vind het best grappig. _o_ Als ik een jongen was zou ik dat ook doen. Als het bij mezelf gebeurde als meisje zou ik het wel niet zo leuk vinden denk ik, maar ach. Je kan het maar als compliment opvatten.

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 8 juni 2012 - 23:58:
^ Mich? *nog nooit van gehoord* Jij bent zeker Limburgse? Of woont op de grens met Duitsland? : D

En Vespieeeee, je hebt een identiteitscrisis want elke keer als ik in een topic kom heb je een andere ava en moet ik zien van wie de post is. Maar diegene die je nu hebt is mooi!

Ieeeeeeh, dit gaat zo niet meer over typfouten.

Oké, back to typfouten! Of is het typ-fouten? *paranoia*

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 9 juni 2012 - 0:07:
Hihi, ik ben inderdaad van Limburg. "Mich" is een veelgebruikt dialectwoord, en die zin van het poezeke kwam van een studiegenoot uit Genk, waar het dialect nog erger is. En for your information (If we ever are to meet each other), ik ben vrij hard in het AN (oei nee, "Verkavelingsvlaams" is het, volgens mijn leraar in het middelbaar) opgevoed, which means dat je alleen maar aan mijn accent kan horen dat ik Limburgse ben. En soms spreek ik zo Leuvens (le-lijk! Dat dialect van het middelbaar tenminste) dat ik ervan huiver. Zoals... konijn als "konèèn" uitspreken, ieghl.

Hahaha oei, ik wist niet dat dat dat zo hard ging opvallen! Het probleem met die avatars is dat die afbeeldingen in het groot suuuper mooi zijn (dit, dit en dit ...ja, da's Morgana _o_ ik vind Katie McGrath zo, zo, zo vreselijk mooi, een beetje Keira Knightley maar dan ook knap waar Keira misschien niet zo knap is), en dan is dat een avatar en lijkt die NERGENS meer naar, zo klein. Dezelfde grote problemen als met profielfoto's op Facebook, die miniatuurversies zijn echt vreselijk. *firstworldproblemsIknow*

Also: ik zeg typefouten. _o_

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 9 juni 2012 - 9:47:
Ik lees geen verhalen so x)

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 10 juni 2012 - 0:01:
Ik denk dat het het meest vervelend is voor de mensen die iets met taal studeren.
Want als ik naar mezelf kijk, dan zie ik wel eens foutjes bij andere maar irriteer mij er niet aan. Ik weet van mezelf dat ik vast miljoen fouten maak die ik niet zie, maar ik heb vroeger altijd een taalprobleem gehad, dus ben al trots op mezelf dat ik mezelf geforceerd heb het te leren.

Bij mij gaat het meer om de inhoud. Vroeger heb ik wel eens verhalen gelezen wat niet helemaal 'correct' was, maar waar ik zo verslaafd aan raakte Die schrijvers hebben de gave om je helemaal erin te trekken.
En ik heb genoeg verhalen gelezen die té hard hun best doen met de grammatica, dat het verhaal te serieus wordt, overdone dus.
Nee, liever een origineel en meeslepend verhaal, dan een Nederlands opstel.

Edit; als we het er toch over hebben, is het dan niet typefoutjes ipv type-foutjes? [Topictitel]

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 10 juni 2012 - 20:34:
Dat is ook waar. Ik denk dat het bij de meeste verhalen de combinatie is: verhalen vol spelfouten zijn in mijn ervaring meestal ook de verhalen waar niet echt pakkende inhoud in zit. Bij jou spot ik ook spelfouten, maar tegelijk hang ik ook aan je lippen (voor zover dat via internet gaat), omdat je zinsbouw leuk is en je schrijfstijl uitgebreid en pakkend. Als ik dan een spelfout spot, denk ik niet: *huiver* maar eerder: *negeren en verder lezen omg*
Ik denk wel dat het makkelijker is om een goed verhaal met spelfouten foutloos te maken, dan om een Nederlands opstel goeie inhoud te geven.
(Er staat ook een dt-fout in de beginpost overigens. ^^" )

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 10 juni 2012 - 20:44:
Mijn verhalen zitten vól met fouten _0-
Ach, als ik er maar plezier in heb.
En als er heel veel fouten in zitten, dan is het geen verhaal meer, maar een breezerschrift. Dan heb je het ook ergen over.

Wat fijn dat je niet zo denkt over mijn verhalen :']

EnteredDanny
EnteredDanny

EnteredDanny is offline

[76]
EnteredDanny zei op 11 juni 2012 - 9:49:
door TWINcest:
Edit; als we het er toch over hebben, is het dan niet typefoutjes ipv type-foutjes? [Topictitel]


...
Oeps.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 juni 2012 - 16:34:
Volgens mij is typefout en typfout allebei goed, maar met een streepje is in ieder geval fout.

Het ligt eraan hoeveel spelfouten er voorkomen in het verhaal of ik me er aan erger of niet. Een paar foutjes kan altijd gebeuren.



1 2