Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Namentopic

Namentopic

1 2 3
Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 14 juni 2012 - 17:46:
Ik las net op een ander forum een topic over welke namen jij aan je kinderen wou geven, dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een topic over namen ofzo te openen.

Welke namen vind jij mooi of -euhm- niet zo mooi?

Mijn tante heeft echt de ergste namensmaak ooit. Mijn neven heten John, James, Robrecht, Coenraad en mijn nichtje Désirée. Die namen vind ik wel vrij verschrikkelijk, sorry.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 juni 2012 - 17:52:
Mijn eerste twee namen zijn tof: Emma en Juliette
Derde naam is vrij vreselijk: Hermine D:

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 14 juni 2012 - 18:00:
^ Een 'o' tussen de 'i' en de 'n' and it would have been totally awesome!

Ik vind mijn tweede en derde naam ook wel oké, maar niet om later ook aan mijn kinderen te geven.
Ik vind het vinden van mooie meisjesnamen trouwens veel makkelijker dan jongensnamen. *heeft meisjesnamen al uitgepikt* Bij jongens vind ik namen als Robbe en Lars leuk, maar als je vandaag de dag 'Robbe!' roept in een kleuterklas dan kijkt de helft van de kinderen op. _o_

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2012 - 18:02:
Ik vind Bo een vreselijke naam, maar Bodine vind ik wil mooi.
Tom gaat wel maar zo heet iedereen, Bill is echt een verschrikkelijke naam. Gustav is leuk en Georg is ook wel okay. Harry is trouwens ook echt verschrikkelijk.
Vroeger vond ik Natascha altijd héél erg mooi. Dus toen heette mijn dagboek zo. Nu eh. Weet ik niet hoe ik mijn kinderen zou noemen. I honestly have no clue.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2012 - 18:04:
^ Een 'o' tussen de 'i' en de 'n' and it would have been totally awesome!

Ik vind mijn tweede en derde naam ook wel oké, maar niet om later ook aan mijn kinderen te geven.
Ik vind het vinden van mooie meisjesnamen trouwens veel makkelijker dan jongensnamen. *heeft meisjesnamen al uitgepikt* Bij jongens vind ik namen als Robbe en Lars leuk, maar als je vandaag de dag 'Robbe!' roept in een kleuterklas dan kijkt de helft van de kinderen op. _o_

Valt wel mee, van die Robbe; tegenwoordig willen ze allemaal van die idiote "bijzondere" namen. En dan zit je met een kleuterklas vol kindjes met namen die alleen uitspreekbaar zijn voor iemand die vloeiend Russsisch, Italiaans, Arabisch, Oud-Grieks, Star Wars, en obscure-eighties-reference spreekt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2012 - 18:12:
Robbe heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. ^^

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 14 juni 2012 - 18:21:
Robbe heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. ^^


Serieus? Ik heb eigenlijk ook nog nooit van Bodine gehoord! Is dat je echte naam? Of heet je 'Bo'? (Omdat je zei dat je Bo niet zo mooi vond maar Bodine wel.) Ik vind Bo wel een mooie naam, kort maar krachtig.

En ja, die rare trends. Ik ken een meisje dat een jaar jongen is dan mij, pas bevallen van een jongen en ze hebben die 'Beire' genoemd.... . Ben ik de enige die dat een ontzettend rare naam vindt?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2012 - 18:24:
Mijn kindjes in het zwembad zijn allemaal allochtoon, of in elk geval minstens 90%. Maar die namen vind ik ook allemaal heel gaaf, zoveel waar ik nog nooit van gehoord had.

Enne @Carlina; mijn echte naam is Bodine, maar mijn "roepnaam" is Bo. Maar ik haat Bo, dus ik heet gewoon Bodine. Vind ik. En dat staat op op mijn officiële papieren, dus het is gewoon zo. (:

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2012 - 18:37:
(...)

Serieus? Ik heb eigenlijk ook nog nooit van Bodine gehoord! Is dat je echte naam? Of heet je 'Bo'? (Omdat je zei dat je Bo niet zo mooi vond maar Bodine wel.) Ik vind Bo wel een mooie naam, kort maar krachtig.

En ja, die rare trends. Ik ken een meisje dat een jaar jongen is dan mij, pas bevallen van een jongen en ze hebben die 'Beire' genoemd.... . Ben ik de enige die dat een ontzettend rare naam vindt?

Beire is ook wel een vreemde naam. ;p
En ik ken een meisje dat Zus heet. En een vriendin van mij heeft een babysitkindje dat Volker heet. En een andere vriendin is kleuterleidster en die verzuipt in de Ziggy's en Zeno's en Noa's en Ferre's en Oona's en Mohamed's. En namen die typisch zijn voor een bepaalde taal in een anderstalig land vind ik ook zo lelijk. Dan wordt die naam helemaal vermorzeld door een lelijk accent. Denk aan Jayden, Alessandro, Hailey... Dat klinkt dan direct zo marginaal.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 14 juni 2012 - 18:38:
(...)
En ja, die rare trends. Ik ken een meisje dat een jaar jongen is dan mij, pas bevallen van een jongen en ze hebben die 'Beire' genoemd.... . Ben ik de enige die dat een ontzettend rare naam vindt?


Hahahaha Beire is echt een hilarische naam!!
In het West-Vlaams is dat een woord dat aanduid dat iets tof,... is (eerder als bère geschreven maar maakt niet uit, uitspraak is hetzelfde)
Moet echt nogal raar zijn om ouders hier Beire te horen roepen naar hun kind xxx

Mijn eerste, tweede en derde naam vind ik ook nog wel mooi, mijn vierde dan weer minder...
Pauline Nadine Katrien Veerle

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 14 juni 2012 - 18:39:
Hahaha, Carlina, "Beire" klinkt als dat West-Vlaams gedoe van "bere-" _o_ Of is dat Antwerps? Nee, West-Vlaams toch?
(Edit na bovenstaand bericht gezien te hebben: het IS dus West-Vlaams! Oo en Pline, ik vind "Veerle" een hele leuke naam net!)

Ik vind Bodine een hele leuke naam! En Bo ook wel, maar ik kan begrijpen dat je liever Bodine heet. ^-^

Ik had jarenlang een hekel aan "Natascha", maar nu ben ik er wel blij mee. Ik ken niemand die ook zo heet (ik weet wel wie er zo heet, maar ik ken haar niet en zal haar ook nooit kennen) en dat vind ik wel leuk. Als ik het tegen mijn vriendje heb over "Sarah" dan is er 90% kans dat hij de verkeerde persoon in zijn hoofd heeft. En over "Mathias" zal ik maar niet beginnen, want het halve land heet Mathias.

Ik heb zelf wel een thing voor klassieke, eeuwig meegaande namen zoals Elisabeth, Helena, en zo. Alleen jammer dat zo veel meisjes die ik ken Elisabeth heten. Ik zal mijn kind nooit Elisabeth noemen om die reden.
En ik hou ook wel van namen zoals Hero voor een meisje of Jonah voor een jongen en dat soort dingen.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 14 juni 2012 - 18:44:
ikkeneenmeisjedatVliegertjeheet. da'sookzielig.
enmijnex-NederlandsleraresheetteMensje.
enehhh. zedoennuookallemaaljongensnamenmaardaninhet
kleinendanis'teeenmeisjesnaam. da'sookraar.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2012 - 18:50:
Ik vind Sam een leuke naam. Voor een jongen en voor een meisje.
En Finn, tot bleek dat een personage in Glee zo heet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 juni 2012 - 18:50:
Ik vind Ruben wel een leuke jongensnaam, trouwens. Oh, en Joshua/Josh vind ik ook echt super leuk, echt echt echt heel leuk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2012 - 18:54:
@Emma; jaaaa. ^^ Alleen een beetje jammer dat ik een Joshua ken die op een hele vervelende manier plakkerig is. Maar dat ben ik over een paar jaar toch wel weer vergeten, denk ik. Tenzij 'ie dan nog steeds in 't zwembad rondloopt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 juni 2012 - 19:01:
Ik ken geen Joshua persoonlijk, maar mijn zus wilde me vroeger koppelen aan een vriend van haar die zo heet, en ik heb een foto gezien, en he is prrrrrrretty. En dat is mijn enige ervaring met die naam, dus ja.. ^^



1 2 3