Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » [Sollicitatietopic] RPG - De Hongerspelen

[Sollicitatietopic] RPG - De Hongerspelen

1 2
LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 1 juli 2012 - 16:22:
RPG

Met toestemming van de Mods kan men vanaf heden RPG’en. Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden, qua thema’s en verhaallijnen. Dit is dus een soort test en voorbeeld om te zien of het jullie iets lijkt en of er mensen zijn die het zien zitten om mee te spelen in een RPG. Meer uitleg volgt hieronder.

Enkele regels:
- Je post niet in de naam van een ander personage.
- In het begin van de RPG kies je een schrijfstijl: ik-vorm/derde persoon enkelvoud, verleden- of tegenwoordige tijd. Dit is geheel persoonlijk. Eens gekozen behoud je deze stijl doorheen de RPG.
- Je mag zelf inbrengen toevoegen in het verhaal maar geen drastische veranderingen. Deze worden eerste besproken bij mij zodat er geen chaos kan ontstaan.
- Blijf in het verhaallijn en voeg er geen onnodige of rare dingen in toe die hier niet in thuis horen.
- Je mag telkens een nieuwe post plaatsen zoveel je wil, zolang er maar twee andere posten tussen zitten.
- Qua relaties, je mag dit afspreken maar het is natuurlijk leuker als deze spontaan ontstaan onder de personages die je speelt. Als je merkt dat diegene waar je personage verliefd op is geen interesse toont dan moet je dit ook aanvaarden, dit gebeurd nu eenmaal in het leven.
- Voor een RPG actief en leuk te houden word er verwacht dat je minstens 1 keer post in de 5 dagen.
- Wees vriendelijk voor elkaar, een lach is meer waard als een traan. En maak veel plezier!

RPG:

Wat is nu RPG?
Je kruipt in de huid van een personage, en vanuit dat personage ga je het verhaal vertellen. Samen met meerdere personages maak je dus één verhaal. Je doet dit in de vorm van schrijven. Je speelt op elkaar in maar kan niet voor andere personages spreken of andere iets laten doen, je schrijft enkel wat jouw personage, denkt, doet of zegt. Alles wat niet in het verhaal hoort of bij je personage, wordt besproken in het sollicitatie topic.

Je begint altijd met een sollicitatie. Dit is een bschrijving van het personage dat jij wenst te spelen in de RPG. Je kan het vergelijken met een persoon uit de echte wereld, wat betekent dat je personage ook niet perfect is. Net als de normale mensen kent hij of zij ook zijn negatieve punten. Zo kan je personage ook niet ineens iets magisch geven of heeft die ineens superkrachten, het moet natuurlijk en echt lijken. Tenzij dit in de RPG gevraagd wordt, welke gaves of talenten een personage heeft. Je mag je voor het uiterlijk altijd baseren op een foto van een bekende of model. Een sollicitatie bestaat altijd uit een lijstje dat door de oprichter van de RPG wordt meegedeeld. Max 10 personages kunnen meedoen aan de RPG, anders wordt het wat druk.

Sollicitatie lijstje

Over jezelf
Naam:
Leeftijd:

Over je personage
Naam:
Leeftijd
Geslacht:

Karakter:
Uiterlijk:
Geschiedenis:
Thuissituatie:

Waarover gaat deze RPG?
In grote lijnen is het gebaseerd op de Hongerspelen (46ste). Maar niet zozeer de districten en de tributen. We gaan het eens over een heel andere boeg gooien. Hoe gaan de inwoners van het Capitool eigenlijk om met het begin van de boete en de Hongerspelen? Het ene kind vind het geweldig en kijkt ernaar uit, de andere vind het niet leuk maar laat dit niet zien om erbij te horen en nog andere laten duidelijk merken hoe zij hierover denken. Dit hangt natuurlijk van persoon tot persoon af en van hun opvoeding. Sommige onder hen hebben ouders die meewerken aan de Spelen of hoog in de rang staan bij President Snow. Andere hebben ouders met een gewoon beroep en weer andere zijn hun ouders verloren en wonen dan in het plaatselijk weeshuis ‘Thiocci’.
De personages die wij spelen zijn 15 - 17 jaar oud. Ze gaan allemaal naar dezelfde school in het Capitool ‘Phylt’. Wat deze jongeren gemeen hebben is een clubhuis. Niet zozeer een clubhuis zoals wij deze kennen maar een modern uitgehouwde grot in de hoek van één van de drie wijken van het Capitool. Dit clubhuis bestaat uit een klein maar praktisch keuken, een grote lange tafel met gezellige stoelen. Vele zetels, een mooi haardvuur en een groot televisie scherm.

Het verhaal begint op de dag van de Boete. Voor deze dag hebben de kinderen speciaal vrij gekregen van school. De ene zit al in de zetel, de andere rommelt aan de tafel, nog andere zijn te laat en komen nog snel aangesnelt met hun fiets of brommer.

Zoals ik al eerder had vermeld is het belangrijk om niet voor een ander te spreken. Je kan echter wel iets in het algemeen zeggen of een vraagstellen aan iemand.
Dit is een voorbeeld post en gaat tegelijkertijd ook de begin post worden van de RPG. Zo krijgen jullie een beter beeld van wat de bedoeling is. De personage die ik speel is dus een jongen: Callum. Mijn sollicitatie volgt nog hieronder.

Callum

Nerveus kijkt Callum naar zijn horloge. Over enkele minuten zou de boete beginnen die iedereen live in heel Capitool zou volgen op het scherm. Gespannen en opgetogen ploft hij neer in de zetel. Schopt zijn schoenen uit en nestelt zich in de zetel. Klaar om te kijken. ”¯Hoeveel vrijwilligers zouden er zijn dit jaar?”¯ vraagt hij tegen niemand in het bijzonder. ”¯Ik gok op 6! De beroeps uit de eerste 2 districten en dan misschien hier en door nog 2.”¯
Callum kijkt nog eens op zijn horloge, precies nog twee minuten te gaan, en in het Capitool zijn ze altijd precies getimed. De spanningen gieren door zijn lijf, hij moet bekennen dat hij echt houdt van de Spelen.


Zo, dit is een post. Nu kunnen jullie hierop in spelen. Maar vooraleer de RPG van start gaat worden er sollicitaties verwacht. En als je personage dan past in het verhaal en je sollie goed is gekeurd en we genoeg spelers hebben. Kunnen we beginnen.

Heel erg veel succes!

Ps: Nog vragen? Stel ze gerust hier!




(bericht aangepast door een moderator)



Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 17 juli 2012 - 0:25:
Heey, van de 17e (vandaag rond 16u) tot de 26e zit ik in spanje...
Dan kan ik dus even niet mee doen, maar om Sanglui niet te laten verdwijnen heb ik aan Lotte gevraagd of ze even voor mijn jongen wil zorgen...
Maak het haar niet te moeilijk hé
Veel plezier en tot dan
xx

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 18 juli 2012 - 11:36:
Even alles nog eens op een rijtje zetten.

- Er is dus een Liefdadigheidsbal voor de Spelen, deze vind plaats dezelfde avond als de tributen de Arena in gaan. Iedereen hiermee akkoord? Dan heeft iedereen dus nog tijd om een date te vinden, dit concreet te maken en te zorgen voor een jurk.
- Dan de Tributen die al beschreven waren in de RPG zijn er niet zoveel. Ik heb ze eventjes in een lijstje gezet zodat we ze niet kunnen vergeten/verwarren.
Wanneer er nog meer tributen beschreven worden komen ze ook bij in het lijstje ::


Tributen
District 1: Estelle Liorn (V) /
District 2: / Reyes Litza (M)
District 3:
District 4:
District 5:
District 6:
District 7: / Tiler (M) (Zoon winnaar 25ste HG)
District 8:
District 9:
District 10:
District 11:
District 12:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 juli 2012 - 21:07:
De Tributen die ik nog bedacht heb sinds Tiler (die overigens die zoon is van de winnaar van de Spelen van vijfenteintig jaar geleden, niet die van de vijfentwintigste Spelen ^^);
District 1: Willeam
District 9: Minna Poln, twaalf.
District 10: Sophina McAllin, zeventien.
District 12: Pam, twaalf en Sammin, dertien.

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 25 juli 2012 - 14:50:
Update van het lijstje
District 1: Estelle Liorn (V) / Willeam (M)
District 2: / Reyes Litza (M)
District 3:
District 4:
District 5:
District 6:
District 7: / Tiler (M) (Zoon winnaar 21ste HG)
District 8:
District 9: Minna Poln, twaalf. (V) /
District 10: Sophina McAllin, zeventien. (V) /
District 11:
District 12: Pam, twaalf. (V) / Sammin, dertien. (M)


Edit: Voila, aangepast.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 juli 2012 - 14:53:
De 21ste, 25 jaar voor de 46ste. ^^"

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 25 juli 2012 - 19:19:
Haha, Sorry ik kon even niet volgen (':
Zo, aangepast !

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 juli 2012 - 10:41:
Trouwens: LotStuff zei op 13 juli 2012 - 14:44: "De beiden tributen worden getrokken, 'Kiara Yui' een meisje van 16 jaar met kort geknipte bruine haren. 'Elliot Bugh' de mannelijke tribuut, een jongen van 12 jaar wandelt het podium op."
Zijn dat niet de Tributen van District 2? Over Reyes Litza is volgens mij helemaal niet gezegd uit welk District hij komt. ;'

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 26 juli 2012 - 16:52:
Ik dacht dat Riley wel vermeld was onder District 2.
Weet je, ik ga eens terug lezen zo en dan zal ik het aanpassen ;D
Trouwens, zodadelijk een postje plaatsen met Sanglui, Callum wacht stiekem op reactie van Palé alhoewel ik ook wel kan reageren met hem ..
Hmm, sebiet eens reageren met beiden karakters ^^

Heartbeat
Heartbeat

Heartbeat is offline

[61]
Heartbeat zei op 30 juli 2012 - 15:35:
Hay!
Ik laat jullie even weten dat Pauline me vroeg om een tijd met Sanglui te RP'en omdat zij daar even geet tijd voor heeft.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 4 aug 2012 - 21:46:
Hey,
De laatste tijd zijn er een aantal dingen gebeurd waardoor ik het nogal moeilijk had/heb maar ik ben weer min of meer terug.
Dus ik denk dat ik Sanglui weer zelf in handen heb toch dankjewel voor Lotte die hem zo mooi vertolkt heeft en Sally die het ook wel even wou doen voor mij omdat ik het zo moeilijk had...
xxx

Soraya
Soraya

Soraya is offline

[14]
Soraya zei op 5 aug 2012 - 19:53:
Door een groot writersblock ga ik me even niet meer bezighouden met de RPG, misschien zou iemand Palé kunnen overnemen? Ik kan zelf niet verder en ik wil jullie niet telkens op mij laten wachten - helemaal jou niet, Lot. Je blijft maar vragen en ik voel me best schuldig dat ik niet verder kom.. I'm so sorry dearies.
~Loveyouall!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2012 - 21:09:
Ik ben vanaf overmorgen tot 31 oktober met waarschijnlijk beperkte toegang tot internet.

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 2 sep 2012 - 13:39:
Spijtig, maar daar kan je zelf natuurlijk niets aan doen. We zullen zien hoe het verhaal verder loopt en zullen Emicia er wel wat bij betrekken als we iets drastisch ondernemen Niet dat ik denk dat dat gaat gebeuren, maar voor het geval dat/
Als dat natuurlijk mag van jou.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 sep 2012 - 17:17:
Oh ja, ga je gang. Ik kan het af en toe wel bekijken op de computer, maar het internet cafe is wel bijna een uur reizen, dus ik weet niet hoe vaak ik er kan zijn. En ik ga denk ik de tijd dat ik internet heb vooral besteden aan contact houden met mijn familie, maar ik kom misschien af en toe nog even langs.

Rue
Rue

Rue is offline

[24]
Rue zei op 3 jan 2013 - 18:06:
Ik hoop dat ik me nog kan aanmelden om mee te doen...

Over jezelf
Naam: Leah
Leeftijd: 12

Over je personage
Naam: Alyssa Howen
Leeftijd: 15
Geslacht: vrouwelijk

Karakter: Allysa is een meisje dat snel haar emoties toont. Heel snel. Ze is ook snel op haar tenen getrapt. Dat houd er haar echter niet van af dat ze moordlustig is. Ze kan goed moorden. Ze heeft er in District 4 jaren op geoefend, en toen er zich dit jaar iemand aanbood in haar plaats te gaan, weigerde. Ze wou zelf gaan, omdat ze wist dat ze zeker een kans zou maken op winnen.
Uiterlijk: Alyssa heeft gemiddeld (niet lang, ook niet half-lang) blond haar, dat verknipt is, en mooi over haar schouders valt. Ze heeft blauwe ogen, dezelfde kleur als de zee bij zonsondergang, waar je vaak moeilijk je ogen kunt van af houden. Ze is niet zo groot voor haar leeftijd, maar wel erg, erg snel. Ze is ongeveer 1 meter 62.
Geschiedenis: Alyssa is toen ze jong was haar zus verloren bij een stom ongeluk. Ze was door de Autumn, de zwarte markt in District 4 aan het wandelen. Het was stronteweer, en ze is gevallen, met haar hoofd recht tegen de grond, een hersenschudding, waarna haar zus Elisa is overleden. Sindsdien wil ze er alles aan doen het Capitool voor schut te zetten, maar dat laat ze op haar eigen manier niet merken.
Thuissituatie: aangezien Alyssa in een beroepsdistrict, was ze thuis altijd goed gevoed, enzovoort. Maar daarom gaat ze het Capitool niet minder haten.



1 2