Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » [Speeltopic] RPG - De Hongerspelen

[Speeltopic] RPG - De Hongerspelen

1 2 3 4 5
LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 9 juli 2012 - 21:00:
Zo, welkom in het Speeltopic van deze RPG!

Om het nog even te verduidelijken is hier nog een korte uitleg over de RPG.
Waarover gaat deze RPG?
In grote lijnen is het gebaseerd op de Hongerspelen (46ste). Maar niet zozeer de districten en de tributen. We gaan het eens over een heel andere boeg gooien. Hoe gaan de inwoners van het Capitool eigenlijk om met het begin van de boete en de Hongerspelen? Het ene kind vind het geweldig en kijkt ernaar uit, de andere vind het niet leuk maar laat dit niet zien om erbij te horen en nog andere laten duidelijk merken hoe zij hierover denken. Dit hangt natuurlijk van persoon tot persoon af en van hun opvoeding. Sommige onder hen hebben ouders die meewerken aan de Spelen of hoog in de rang staan bij President Snow. Andere hebben ouders met een gewoon beroep en weer andere zijn hun ouders verloren en wonen dan in het plaatselijk weeshuis ‘Thiocci’.
De personages die wij spelen zijn 15 - 17 jaar oud. Ze gaan allemaal naar dezelfde school in het Capitool ‘Phylt’. Wat deze jongeren gemeen hebben is een clubhuis. Niet zozeer een clubhuis zoals wij deze kennen maar een modern uitgehouwde grot in de hoek van één van de drie wijken van het Capitool. Dit clubhuis bestaat uit een klein maar praktisch keuken, een grote lange tafel met gezellige stoelen. Vele zetels, een mooi haardvuur en een groot televisie scherm.

Het verhaal begint op de dag van de Boete. Voor deze dag hebben de kinderen speciaal vrij gekregen van school. De ene zit al in de zetel, de andere rommelt aan de tafel, nog andere zijn te laat en komen nog snel aangesneld met hun fiets of brommer.


De regels die in het Sollicitatietopic vermeld staan zijn hier ook van toepassing. Het belangrijkste is dat hier enkel gepost wordt in de naam van de personage. Is er iets wat je wil vermelden buiten je personage dan kan dit in het Sollicitatietopic.

Er is nog 1 extra regeltje van belang, als je een post plaatst. Zorg dan dat deze minstens 100 woorden bevat. Dit zodat het een beetje boeiend blijft voor iedereen.

Ik zou zeggen heel erg veel plezier! Vergeet niet minstens 1 keer te reageren in 5 dagen, dit om het topic actief te houden en het plezant te houden voor iedereen.

Als je iets in je post willen zeggen, iets kleins wat niet met je personage te maken heeft doe je het zo: ooc: Wat je wil zeggen.
Ooc staat voor Out of Character.

Hier nog even het lijstje:

Man
- Callum Hallows - LotStuff
- Loki - HeartBeat
- Sanglui Quirte - Pline

Vrouw
- Palé Arianna Evedeen - Soraya
- Nilay Pryla Evebirth - Voiceless
- Emicia Waldron - xEmma



Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 4 aug 2012 - 21:43:
Sanglui keek op uit gedachten. Enkel Palé zat er nog maar die was duidelijk met haar gedachten bij Callum of wat er daarnet ook gebeurd mocht zijn.
Hij stond op en begon langzaam de tafel af te ruimen.
De fles fris stak hij weer in de koelkast, de glazen in de afwasmachine en de nootjes weer in de kast. Normaal kwamen er hier mensen om op te ruimen maar hij had toch niet echt iets om handen.
"Palé? Gaat het wat?" Sanglui wist nooit echt goed hoe hij moest omgaan met mensen die wenen.
Hij ging naast haar zitten en legde zijn hand troostend op haar arm. Het voelde voor hem wat oncomfortabel aan maar het was in elk geval een gebaar dat hij maakte. "Anders wil ik straks wel met je mee lopen tot thuis."

Soraya
Soraya

Soraya is offline

[14]
Soraya zei op 19 aug 2012 - 10:16:
Palé Evedeen

Mijn tranen stroomden over mijn ivoorkleurige huid. Ik had geen idee wat er zojuist gebeurd was. Het enige wat ik nog kon doen was staren naar mijn voeten, en hopen dat Callum terug zou keren. Ik had hem nodig.
'Ja, Sanglui.. het gaat wel..' mompelde ik en verbaasde me dat hij zojuist tegen mij sprak. Ik was gewend om stil te zijn en niks tegen hem te zeggen, maar hij deed zojuist het tegenovergestelde. Dat was ik gewoon.. niet gewend, denk ik.
Opnieuw stroomde er een traan over mijn wang en ik besloot weg te lopen uit het clubhuis. Ik had hier niks meer te zoeken. Dit was de laatste keer dat ik weer kwam..

ooc: I'm back, I think? :3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 aug 2012 - 11:10:
Emicia

De jongen uit het derde district hield het echter droog. Sandro was net als Aliara vijftien jaar oud en het huilen stond hem nader dan het lachen. Emicia ergerde zich eraan, op die leeftijd zouden ze wetend genoeg moeten zijn om het als een eer te zien. Tribuut zijn betekende nationale bekendheid, iedereen zou voor minstens een jaar je naam weten. Het was aan jezelf om te zorgen dat je voor langer onthouden zou worden, door goede prestaties te leveren in de Arena.

Het was een slungelige jongen, Sandro, zo lang dat hij niet meer leek te weten wat hij precies met zijn lichaam aan moest. Hij struikelde op weg naar het podium en toen hij eenmaal voor het volk van zijn district stond, wist hij totaal niet welke houding hij aan moest nemen. Zenuwachtig stopte hij zijn handen in zijn zakken, haalde ze dan weer door zijn bruine haren, beet op zijn vingernagels, zette zijn handen in zijn zij, stopte ze weer in zijn zakken en zo ging het maar door. Emicia schudde haar hoofd. Deze jongen had geen kansen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 22 aug 2012 - 0:02:
"Ja, Sanglui.. het gaat wel.." zei Palé.
Hij zag dat ze weer tranen kreeg en wegliep.
Nu was hij hier alleen. Hij zette de televisie uit en besloot maar naar huis te wandelen. Hier was toch niets meer te beleven.
Waarom kan er nooit een dag voorbij gaan zonder drama?
Achja, Sanglui zette wat muziek op en wandelde rustig naar huis.
"Misschien moet ik toch maar eens kijken voor het bal dit jaar." mompelde hij tegen zichzelf al dat hij niet wist waar die gedachte net vandaan kwam.
Met zijn ogen meer dicht dan open, genietend van de rustige muziek wandelde hij naar huis.

Voiceless
Voiceless

Voiceless is offline

[28]
Voiceless zei op 23 aug 2012 - 16:01:
' Nilay Evebirth '
De kamerdeur kraakt, Callum loopt naar haar lichaam en strijkt over haar roomblanke gezicht, strijkt door haar haren en wankelt naar achter wanneer de deur voor een tweede maal krakend opengaat.
'Er is wat goed- en slecht nieuws.' Spreekt de oude man in smetteloos witte kleding bars.
Zijn ogen boren zich kort in die van Callum - gezien hij de enige is die wakker is.
Loki heeft zo lang aan haar zijde gelegen dat hij uiteindelijk in slaap is gevallen.
De arme jongen, hij moet zich vast enorm schuldig voelen.
Evenals Callum.. Hij heeft toch niet gelezen wat ze voor hem schreef toen ze zo verdrietig was?
Een vederlichte zucht rolt over haar lippen wanneer de dokter zijn keel schraapt.
'Het goede is dat ze leeft, beperkt weliswaar. Haar hoofd heeft een harde klap gekregen en enkele ribben zijn door de klap verbrijzelt.
Ook is er bloed in haar longen terecht gekomen door zuurstofgebrek.
Het is daarom afwachten hoe zij zal reageren eens ze is bijgekomen.
En dan het slechte nieuws..' De dokter pakt zijn digitale klembord op en werpt dan een nieuwe blik op Callum.
'We weten niet wat de klap in haar hoofd allemaal heeft aangericht. Het kan zijn dat ze aan geheugenverlies lijdt, in ergere gevallen is deze voor goed beschadigd.
Ze zal binnen enkele minuten ontwaken, zorg dat ze geen stress te verduren krijgt.' De dokter knikt kort waarna hij een blik op Loki werpt.
'Haar ouders zijn ingelicht en zullen hier in enkele uren arriveren.' Met die woorden loopt hij de kamer uit.

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 23 aug 2012 - 19:43:
Callum Hallows

De woorden van de dokter sneden doorheen zijn ziel. Eén voor één sijpelde het besef binnen. Nilay leefde nog. Een zucht kwam over zijn lippen en het kleine vlammetje van hoop dat nog in hem branden flakkerde enkele seconden aan, waarna het direct weer gedoofd werd toen de dokter verder ging met praten.
Geheugenverlies? Bloed in haar longen? Wat? Callum kon het even niet meer aan, zijn hoofd stond bijna op ontploffen van alle gedachten en emoties die door hem heen suisde. Een pijn die hij nog nooit zo intens had gevoeld was hem langs binnen aan het verteren terwijl hij vol hoop naar het tedere gezichtje van Nilay keek. Ze was zo mooi, was ze altijd al geweest en zou ze ook altijd blijven.
Callum zijn vingers omsloten het kleine handje van Nilay nog iets feller, wachtend op het moment dat ze zou ontwaken. Zijn blik viel op Loki, zijn beste vriend, een hele goede jongen. Hij zat als een beschermer aan Nilay haar zij. Diep vanbinnen wist Callum dat hij hem ook zou moeten wakker maken. Hem zou moeten vertellen wat de dokter had verteld maar op één of ander manier ging dat niet. Waarom wist hij niet, maar iets wrong. Hij zou het wel merken als ze wakker werd, dacht Callum waarna hij nog eens een blik wierp op Nilay haar gezichtje.

Voiceless
Voiceless

Voiceless is offline

[28]
Voiceless zei op 23 aug 2012 - 20:33:
' Nilay Evebirth '
En ineens was daar die klap - een klap die je voelt wanneer je iets te lang onder water bent geweest en de subtiele substantie door je longen begint te beuken.
Haar handen voelen klam, worden omsloten door andere handen.
Wanneer haar oogleden trillend opengaan, glijden haar lichtgroene irissen nieuwsgierig naar de twee figuren aan weerszijden van haar bed.
De jongen die haar linkerhand vasthoudt is in slaap gevallen - zijn rode haar valt als een waaier over het smettelooswitte dekbed.
In haar pols druppelt een doorzichtige substantie.
Aan haar rechterhand staat een jongen die echter klaar wakker is.
Nilay weet, diep van binnen, dat ze iets zou moeten weten over deze jongens.
Het voelt.. Er is iets met ze. Ze voelen belangrijk, maar hoe erg ze ook haar best doen, haar gedachten blijven blanco.
De overheersende, blauwe irissen van de jongen aan haar rechterkant laten haar nieuwsgierig naar zijn gezicht kijken.
Hoe langer haar ogen op de jongen blijven rusten, des te meer vragen zich opstapelen.
Haar wenkbrauwen fronsen zich hulpeloos samen terwijl ze de jongen door haar gedachten probeert te halen.
Uiteindelijk wijken haar lippen iets van elkaar 'Wie ben jij?' fluistert het meisje zacht.
Haar stem klinkt broos. Hoorde hij zo dun te klinken? Een brok ontstond in haar keel toen ze zich besefte dat ze zich helemaal.. Niets kon herinneren.

Heartbeat
Heartbeat

Heartbeat is offline

[61]
Heartbeat zei op 30 aug 2012 - 20:42:
Loki

Loki werdt wakker toen hij Nilay's stem. Hij glimlachte en tranen van hoop en geluk brande in zijn ogen. Dan pas zonk het in wat ze zei. Zijn glimlach smolt als een ijsje op een hete zomerdag en zijn tranen van hoop veranderde in.tranen van ongeloof.
'Nee...'
Loki veerde recht en rende hevig snikkend de kamer uit.
'Nee... Nee! Niet opnieuw!'
Loki liep een verpleegster omver en liep het ziekenhuis uit. Weg van alles. Weg van Callum en Nilay. De lucht brande in zijn longen, tranen rolde over zijn wangen en hij voelde zijn spieren verkrampen. Hij bleef rennen tot hij op zijn knieen in het midden van het park instorte. Tranen stroomde onophoudelijk over zijn wangen.
'Nee!'
Eerst verloor hij Jensynn en nu Nilay. Had hij dan geen recht op geluk?
Loki huilde. Hij huilde hartverscheurend. Toen hij eindelijk kalmeerde besloot hij iets. Nooit nog zou er iemand toegalaten worden in zijn hart.
Nooit.

Voiceless
Voiceless

Voiceless is offline

[28]
Voiceless zei op 6 okt 2012 - 21:27:
' Nilay Evebirth '
Hoewel ze zich zwak voelde - heel zwak - vond ze de kracht om uit bed te krabbelen.
De pijn in de ogen van de jongen had haar zo diep geraakt dat er zelfs tranen leken te branden in hí¡ar ogen. Ze voelde zich stom en idioot omdat ze hem niet herkende. Ze dwong haar gedachten - pushte zijn gezicht in de lege waas, maar het enige dat het haar opleverde was een barstende hoofdpijn. Haar voeten brachten haar gedwongen naar buiten - langs alle mensen. Ze moest het goedmaken. Dat moest. Haar ogen traanden toen de felle buitenlucht om haar tere lichaam zwierf. Het was alsof ze kon voelen waar hij heen was gegaan toen ze zwijgend langs de kronkelende paadjes liep. Bomen rezen op achter de wegen.
‘Het spijt me.’ Fluistert ze klein, en breekbaar wanneer ze de jongen ingestort op de harde stenen ziet. Ze knielt naast hem neer - voelt hoe haar zij steekt en pijnlijk kraakt - maar haar gezicht blijft neutraal. Schuldig. Ze legt haar koude vingers op die van hem en bijt op haar onderlip. ‘Het spijt me, voor alles, denk ik. Maar ik weet dat ik iemand nodig heb om alles terug te krijgen. Probeer het. Alsjeblieft.’ Ze slikte en wierp een blik op de koude kiezels.



1 2 3 4 5