Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #197

Offtopic #197

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 aug 2013 - 20:22:
Lalalalalaaaa



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2013 - 18:14:
Hahahaha. Nou ja, ik ben natuurlijk weer zo stom om een technische studie te gaan doen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 aug 2013 - 18:15:
Nope. Ik vraag me alleen af: in de middeleeuwen dronken ze toch geen water?
Over het algemeen bier met een (voor ons) heel laag alcoholpercentage, maar water uit een put of bron is veilig om te drinken, dus dat is niet raar.

En uni's die falen is ook niet raar. Ik ga in oktober naar Hamburg voor een semester en ze hebben nog niet eens een lijst met vakken waar je uit kan kiezen. :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2013 - 18:16:
Ik weet niet of zoveel zelfstudie leuker is hoor. (;
Ik hoop dat ik niet eenzaam word van al dat studeren haha. Ik neem me voor om op school veel te gaan studeren, want ik denk dat ik er een beetje zielig vn ord als ik thuis alleen op mijn kamertje te veel tijd ga besteden.

Update: Huisgenootje dat eenandere studie gaat doen, heeft wél een rooster, al een week. Hmmmm.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2013 - 18:18:
Klinkt ook heel handig. Hoewel ik moet zeggen dat ik het in Delft allemaal wel mee vind vallen. Ik heb mijn rooster, weet hoe en wat en anders heb ik een papa en mama die in het tweede jaar zitten & aan wie ik alles kan vragen. Dus tot nu toe vind ik alles eigenlijk wel prima gaan.
Ik houd m'n hart vast voor als ik m'n campuskaart en dergelijke bij Leiden aan moet gaan vragen, want dat wordt vast een stuk ingewikkelder. Maar dat is voor later zorg.

@Emma; kijk je niet gewoon verkeerd? Want als ik op BlackBoard kijk, werkt het ook niet mee, maar als ik gewoon op de site van de uni kijk, lukt het wel.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2013 - 18:20:
Ik had twee mama's op de inkom, maar die doen een andere studie. Als er iets niet studie-gerelateerds is, kan ik altijd naar een van de twee toe, ook nu nog na de inkom. Zij is echt een lieverd.
Op de bmw-introdag had ik ook twee begeleiders, die ook wel aardig waren, maar zij hebben ons praktisch alleen een rondleiding gegeven. Er zijn geen gegevens uitgewisseld of iets.

@ Bodine: Ik weet niet waar ik anders zou moeten kijken. Dit is in het afgesloten gedeelte van de site van de uni voor hun studenten. Ze zeiden dat het daar zou komen te staan.
En zij heeft dus haar rooster al sinds maandag, en bij mij gaven ze maandag toe dat het mis was gegaan en nog moest komen, dus ik denk dat het gewoon iets bmw-specifieks is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2013 - 18:23:
Wat heb je nou aan mama's als ze niet in je eigen studie zitten. Mijn mama is van mijn studie en mijn papa is van info (want dat is grotendeels gemengd bij ons), dus die kunnen me eigenlijk overal gewoon mee helpen. Lekker handig allemaal. Maar heb je de uni-site al geprobeerd voor de roosters?

EDIT; nou weet je, dan kun je er ook niets aan doen als je je boeken niet bij je hebt. Ik zou zeggen: neem een schrift en een pen mee en als je college hebt, schrijf je gewoon zoveel mogelijk op. Dan neem je dat boek de volgende keer wel weer mee of zo. Neh?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2013 - 18:28:
De inkom draait om zuipen en studentenverenigingen, dus daar heb je niet iemand van je studie voor nodig. Ze waren van studentenvereniging Tragos en namen ons de hele week op sleeptouw naar feestjes en zo. De inkom staat echt los van je studie.

Boeken heb ik sowieso niet bij me, want die heb ik vandaag pas besteld haha. Mijn blokboek kan ik maandag kopen op school en dat is het enige verplichte boek, dus ze kunnen ook niet boos zijn als ik verder niets mee heb. Ik was sowieso van plan inderdaad spullen mee te nemen om dingen mee te kunnen noteren.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2013 - 18:31:
Nou, dan komt het allemaal wel goed. 8D

&ja, bij ons ook. Bier en studentenverenigingen. Maar we deden wel alles met een mentorgroep van onze studievereniging, want dus alleen wisko/info is. Dus ja idunno. Ik hoor inderdaad van mensen die in andere steden gaan studeren dat ze in de introductieweek hooguit twee mensen van d'r studie hebben ontmoet of zo, maar dat's bij ons dus niet zo. Ik vind het maar raar.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2013 - 18:36:
Ik heb één meisje van bmw ontmoet toen, maar zij praatte met zo'n sterk Limburgs accent dat ik haar amper kon verstaan.
Ik vond het best wel jammer praktisch niemand van mijn studie te ontmoeten, maar ik heb nu wel al mijn werkgroep ontmoet, dus dat is iets.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 aug 2013 - 18:43:
De roostermaker is écht dom. We hadden vandaag dus maatschappijleer, wat natuurlijk het meest interessante vak ooit is. Het achtste en negende uur (tot twintig voor vijf), na scheikunde met een leraar die alvast heeft aangekondigd dat we niet moeten verwachten dat iets theoretisch gaan doen dat uur (en die een zwavelzuurfontein creëerde omdat hij dacht dat zijn vervanging van natroloog veel leuker zou zijn dan het experiment in het boek (also "eigenlijk moet je het koelen, maar het zal wel goed gaan zonder" ). En alsof dat nog niet genoeg garanties geeft voor een onrustige klas: mijn school heeft één lokaal met nieuwe tafels, als pilot voor de nieuwe school. Het zijn stoelen op wieltjes met een klaptafeltje eraan dat je helemaal rond kunt draaien. Zo'n tafel waar zelfs de minst ADHD'erige leerling behoorlijk ADHD'erig van wordt dus.
Arme docent. :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2013 - 18:46:
Maar - hoe is dat de schuld van de roostermaker?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2013 - 19:01:
@Emms; ah, en zij weten ook niets over je rooster?
@Daan; oh how positive you always are.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 aug 2013 - 19:03:
Omdat die het zo ingeroosterd heeft. Geen wrok tegen de roostermaker of wat dan ook, maar het is best wel jammer voor docent, want ze is op zich best cool. Alleen niet als ze les moet geven aan dertig aapjes. (plus: de roostermaker had ons wel in een normaal lokaal kunnen zetten, want er was zo goed als niemand meer)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2013 - 19:03:
Even iets anders. Ik kan episode 1.12 van Merlin niet vinden in Putlocker/sockshare. Welke sites kan ik verder gebruiken?

@Daan; ik weet niet hoor, maar meestal is een "nieuw" lokaal bedoeld als een verbetering, wat betekent dat iedereen er juist graag in wil. Dus waarschijnlijk dacht de roostermaker jullie juist een plezier te doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2013 - 19:33:
Ik ben het eerlijk gezegd weer een beetje kwijt hoe het precies zat met al jouw scholen, aangezien er problemen waren met van school veranderen en ik het resultaat niet meer weet, maar staan jullie bekend als probleemklas of iets? Mijn school was namelijk zo groot (1700 leerlingen of iets) dat roostermakers zich echt niet bezig hielden met welke docenten elkaar opvolgen en hoe druk een klas wordt van een bepaald lokaal. We hebben zelfs wiskunde gehad op een computereiland, want dat is handig en zo. (kuch)

Met mijn werkgroep heb ik nog geen gegevens uitgewisseld, maar wel met anderen van bmw. Ik denk dat niemand van bmw al een rooster heeft, de mensen die ik spreek niet in ieder geval.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13