Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #197

Offtopic #197

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 aug 2013 - 20:22:
Lalalalalaaaa



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 sep 2013 - 15:48:
Man, ik stond vandaag voor drie klassen mijn debatteampraatje te houden. Hoe houden leraren het vol?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2013 - 16:11:
You missed dat Emms en ik nu op uni zitten. (:
En dat Emms een boyfriend heeft!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 sep 2013 - 16:30:
Man, ik stond vandaag voor drie klassen mijn debatteampraatje te houden. Hoe houden leraren het vol?
Ik heb ook een keer een praatje moeten houden voor verschillende klassen, bij mij ging het over een oncologieproject dat ik naast school deed. Dit waren inderdaad mijn gedachten toen ook, haha, en dat terwijl mijn praatje misschien vijf minuten duurde en ik het samen met een ander meisje deed. We werden alleen pas een half uur van tevoren gevraagd het te doen, dus we hadden niets voor kunnen bereiden en improvisatie is niet mijn allersterkste kant.
Maar voor een groep leren praten is toch wel iets wat je leert bij een debatteam? Of waren de leerlingen gewoon respectloos naar jullie toe en waren ze te druk bezig met kletsen en FaceBook checken en dat soort dingen?

Ik gebruik nu mijn laptop weer sinds een lange tijd en het typt zoooo veel fijner dan een iPad dat ik daar nu maar even van ga genieten door heel veel te typen. Yay. Ik heb nog niet zoveel voor school te doen namelijk, dus dan ga ik jullie maar lastigvallen. Ik wil graag mijn aantekeningen van een college van gisteren afmaken, maar de slides staan nog niet op het internet, dus dat is een beetje jammer, en verder heb ik nog niet zoveel te doen. Ik heb vandaag wel mijn enige boek voor dit blok gekregen (op het blokboek na, maar dat is niet echt een boek). Het is 856 pagina's dik en heeft best wel kleine lettertjes. Ik heb stiekem al een hoofdstukje doorgekeken, maar eigenlijk heeft dat helemaal geen nut. Maastricht heeft een super raar systeem, we hebben geen vaste boeken en hoeven dus ook geen hoofdstukken te leren, aangezien het dus zo kan zijn dat iedereen andere literatuur gebruikt. We moeten op de bloktoets (WE HEBBEN MAAR ÉÉN TOETS? O_O misschien is het in volgende blokken anders, maar dit blok in ieder geval maar één!) alles kennen wat op de colleges en in de werkgroepen langs is gekomen. Maar dat is best wel lastig leren, volgens mij, en ik denk ook dat het dan een beetje onmogelijk is om het idee te hebben ooit goed voorbereid te zijn voor de toets: misschien ben je wel wat belangrijke dingen vergeten te noteren en daar kom je dan nooit achter, want je kan het ook niet terugvinden in een boek.
In ieder geval, het gaat wel een beetje wennen worden. Het raadsel over hoeveel vakken ik heb is ook opgelost: ik heb geen vakken. Het is een beetje debiel hier.

Gelukkig had ik gisteren een borrel van de studievereniging en heb ik daar een paar aardige tweedejaars ontmoet. Helaas weet ik van degene die ik het aardigst vond de naam niet meer, maar ik kom hem vast nog wel een keer tegen en dan kan ik er vast subtiel achter komen. Hij was aardig en hield zijn handjes thuis, ook voordat hij wist dat ik een vriend heb. Dat was fijn.

En ja, ik heb dus een vriend. Bedrijfsleider, je weet wel, die ene gozer die ik absoluut niet wilde en maar niet vanaf kon komen. Dat is nu mijn vriend. Jap jap. Ik had het zelf ook niet verwacht.

Nou, nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn o zo interessante leventje in het zuiden. Ik heb vandaag vrij en verveel me ondertussen een beetje. Iemand hier nu online? *zwaait*

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 sep 2013 - 16:48:
Oh, nee, de leerlingen waren niet eens vervelend of zo (hoewel één klas wat minder was), maar het is gewoon redelijk eng om aangestaard te worden door dertig mensen. Idunno, bij een wedstrijd heb ik er niet echt last van, maar dat is toch anders. Misschien omdat je die mensen zeer waarschijnlijk niet meer ziet of zo. Het was ook maar heel kort, hooguit een minuut of vijf.

Huh, dat is echt raar Emma. Het lijkt me inderdaad ook heel erg lastig leren. Ik zou echt doodgaan van de stress.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 sep 2013 - 17:02:
Moest je het praatje in je eentje houden? Dat lijkt me vervelend namelijk, ik liet het woord gewoon aan het andere meisje over als ik even vastliep. Ik denk niet dat ik een goede lerares zou zijn, haha. Ik vind het ook super knap van de docenten die ik nu heb dat ze op hun gemak voor een zaal van wel driehonderd mensen staan. Ik zou 't in mijn broek doen, waarschijnlijk.

Ja, daar ben ik wel een beetje bang voor: doodgaan van stress. Misschien krijgen we wat meer houvast door het blok heen, maar ik betwijfel het een beetje. Mijn bloktoets bestaat ook alleen uit multiple choice, dus dat maakt het niet heel veel beter. Ik ben daar niet zo heel goed in. Ik haal meestal wel een voldoende, dat wel, maar als ik veel harder heb geleerd dan normaal, zie je bij multiple choice een kleiner verschil dan bij open vragen. Ik wil nu ook niet zomaar een voldoende halen, maar wat betere cijfers. Ja, ja. Ik ga mijn best doen. Neem ik me weer eens voor. Heb ik wel vaker gedaan, vaak ook niet gedaan, nu hopelijk wel. Ik heb voor zover ik huiswerk heb het al af, dus dat is al een verbetering vergeleken met de middelbare school, haha.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 sep 2013 - 18:36:
Ja, alleen. We hebben een schreeuwend tekort aan leden, dus er was niemand die ook een tussenuur had die uren. Grotere zalen vind ik eigenlijk makkelijker, geloof ik. Want in een klas kun je heel goed zien dat ze je aanstaren en in een zaal kun je er toch wat makkelijker overheen kijken.

Het lijkt me toch rot leren. Want stel dat je inderdaad iets bent vergeten, en dan zie je dan dus ook niet in je boek staan. Maar goed, ik stress sowieso redelijk snel bij toetsen, zeker als ik het gevoel heb dat ik niet zeker weet dat ik het door en door ken. Misschien wordt het nog beter though. Hopelijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2013 - 18:45:
@Daan; ik vind lesgeven wel leuk? In ieder geval in het zwembad hihi.
@Emms; maar vind je de stof wel interessant? Snap je het een beetje?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 sep 2013 - 18:47:
Met hoeveel zijn jullie? En hoeveel mensen hebben jullie nog nodig?
Dapper dat je het alleen hebt gedaan!

Het lijkt mij dus ook best wel rot leren. Beetje jammer. Maarrrr het komt vast wel goed. Er zijn ook leerjaren boven mij, dus dat betekent dat het mogelijk moet zijn, haha.
Ik ga denk ik ook wel gigantisch stressen bij mijn toets hoor, zeker omdat ik er dus maar één heb. Gelukkig heb ik daarnaast nog wel practica waar ook wat studiepuntjes aan hangen.

Edit: @ Bodine: Ik heb nog niet zoveel les gehad, dus het is nog lastig daar iets duidelijks op te zeggen. Het lijkt me allemaal leuk, maar misschien gaat het tegenvallen, who knows.
Tot nu toe heb ik alleen een college Chemise Evolutie gehad, wat op zich best leuk en interessant was, het grootste deel was alleen al bekend. Maar verder was het best wel tof! Als de docent nou de slides op internet zet, dan ben ik helemaal gelukkig haha.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 sep 2013 - 19:05:
Gister waren we met vijf, maar als het goed is lopen er nog vier mensen rond die sowieso ook meedoen. Voor Lagerhuis hebben we er minstens twaalf nodig, dus dan zouden we zeker drie nieuwelingen moeten trekken. Eigenlijk willen we er meer, want ik ben van de negen mensen die in het team zitten de enige die niet in het eindexamenjaar zit, en dan zouden we volgend jaar dus weer heel veel mensen moeten lokken om überhaupt iets te kunnen doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 sep 2013 - 19:14:
Dan is het inderdaad wel handig om inderdaad wel wat meer mensen er bij te hebben. nu nog hopen dat er niet alleen zesdeklassers bijkomen, dan.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 sep 2013 - 20:13:
Die hebben we überhaupt niet gevraagd. Als ze er graag bij hadden gewild hadden ze het waarschijnlijk wel eerder gedaan en als ze belachelijk goed waren had een Nederlands docent ze wel doorgestuurd. Halverwege het jaar doen we waarschijnlijk ook nog een wervingsiets met derdeklassers, maar dat hangt er ook een beetje van af hoeveel vierdeklassers we nu krijgen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2013 - 20:33:
Maar een debatteam zou toch zeker geen debatteam zijn met genoeg mensen? Dat is deel van de humor van debatteren.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 sep 2013 - 20:44:
Op mijn school ging het tot dusver redelijk goed, geloof ik. Een paar jaar geleden hadden ze twee teams en nog een restje van mensen die wel wilden, maar dus niet in het team pasten (dat was vlak nadat ze Lagerhuis hadden gewonnen en naar Londen waren geweest though)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2013 - 20:55:
Wij hadden ook twee teams. Eén van vier en één van twee. Het jaar daarna hadden we een team van drie. En het jaar daarna hebben ze het opgegeven. We zijn wel twee keer derde geworden though. 8D

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 4 sep 2013 - 21:08:
You missed dat Emms en ik nu op uni zitten. (:
En dat Emms een boyfriend heeft!

Say what now?
I've been out of the loop!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18