Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #216

Offtopic #216

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 maart 2014 - 10:39:
Wooooooooop



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 maart 2014 - 20:42:
Wij hebben een C1000 op loopafstand en daar mag je vanaf de vierde heen haha

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 18 maart 2014 - 20:43:
Hoe was jullie ervaring toen jullie voor het eerst naar de middelbare gingen? ('Cuz, damn. I'm already nervous xd)

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 maart 2014 - 20:45:
Volgens mij zijn er bij mij op school geen regels wat betreft de Jumbo. Hij zit wel aan de andere kant van het centrum, dus zonder fiets wordt het wat lastig. Gelukkig heeft mijn school leenfietsen (volgend jaar wordt het wel naar, dan zitten we achter het station en dus heel ver van de supermarkt).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 maart 2014 - 20:49:
Pas vanaf het vierde jaar naar de supermarkt..? _o_
Hoe willen ze dat controleren haha?
Bij ons was er een AH in de buurt, maar daar mochten maar een beperkt aantal leerlingen tegelijk aanwezig zijn.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 maart 2014 - 20:56:
Wij hebben een mini winkelcentrum in de buurt, haha. En een AH & Jumbo. Een ijssalon, snackbar, pizzeria... Daar mag je gewoon heen, wanneer je wil :'

Mijn eerste ervaring was echt heel goed, eigenlijk. Ik was ook heel erg nerveus, want ik ging helemaal in mijn eentje, maar mijn klas was echt heel leuk en we waren vrij snel een hechte groep. Ik vond het echt heerlijk om niet de hele tijd in hetzelfde lokaal te zitten, maar verschillende vakken en leraren te hebben.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 maart 2014 - 21:05:
De brugklas was het enige jaar dat ik nog een beetje leuk vond, omdat alles zo nieuw was. De tweede en de vierde gingen ook nog wel, maar vanaf de vijfde vond ik alles niet meer zo leuk. Het was zo allemaal hetzelfde en het ging me niet snel genoeg.
Mijn school was op zich wel goed, maar we hadden bijvoorbeeld geen TTO en sowieso weinig uitdaging. Officieel waren we een hoogbegaafdheidsprofielschool, alleen bestond de hoogbegaafdenbegeleiding eruit dat je in de zesde niet meer naar alle lessen hoefde. Beetje lame.

& bij ons in de buurt waren een bakker en een snoepwinkel, waar steeds maar vijf leerlingen tegelijkertijd in mochten zijn. Bij de bakker stonden altijd superveel mensen net buiten de deur te dringen, zodat alle verkopers/verkoopsters iedereen heel vuil aan stonden te kijken vanachter de toonbank.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 18 maart 2014 - 21:08:
Bij ons hebben de eerste klassers en de bovenbouw samen pauze, dus dan merk je het wel. De tweede en derde klassers hebben ook samen pauze. En er lopen conciërges bij de kluisjes en zo. Maar - ja. En de Jumbo heeft ook aangepaste regels door ons. Je mag met twee man met een groen mandje de winkel in. Eerst waren er vijf mandjes, nu volgens mij acht of zo. En dan kunnen ze ons zo in de gaten houden. En je mag geen tassen mee de winkel in nemen en zo.
En oh - ja. Er zitten twee snackbars in de buurt van die jumbo, een bakker, een primera en een kruidvat. En er staat regelmatig een loempiakraam.

En ik was aan het begin van de middelbare ook enorm zenuwachtig, maar het viel wel mee. Ik was nog wel heel lang enorm verlegen en had toen gelukkig een paar vriendinnen gemaakt, maar onze klas werd pas in de vierde een beetje een geheel. En dat was op mijn VMBO-T locatie dus echt aan het eind.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 maart 2014 - 21:10:
Ugh en wij hebben een kleine troefmarkt omdat mijn school in the middle of noware is...

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 18 maart 2014 - 21:13:
@Marit: Dat is zo cool.
Ik wil ook een ijssalon in de buurt xd

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 maart 2014 - 21:20:
Ik ging als enigste naar mijn school waar ik nu opzit. Nou ben ik niet echt de meest outgoing person ever dus de eerste dagen waren echt heel awkward. Maar ik maakte een vriendin en toen werd alles beter. Totdat we in de tweede in andere klassen kwamen. Daar maakte ik gelukkig ook nieuwe vriendinnen maar toen ging ik vanaf de vierde (dit jaar) weer naar een andere klas en volgend jaar ook weer. Echt *sigh*

Bij ons heeft iedereen tegelijk pauze. De school is dan echt heel druk want er zitten ruim 1800 leerlingen op mijn school

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 18 maart 2014 - 21:23:
@Ivana: Ik denk dat ze het bij ons ook daarom gesplitst hebben. Als we verkort lesrooster hebben heeft iedereen tegelijk pauze, en is het ZO druk. Wij hebben zo'n 1500 leerlingen, maar dat wordt vanaf volgend jaar een stuk minder want er komt een nieuwe VMBO locatie.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 maart 2014 - 21:34:
Ik zit nu op een school een dikke 1000 leerlingen en volgend jaar op drie samengevoegde scholen. Dat beloofd wat, want Stad&Esch&Organisatie kennende zullen we wel een gezamenlijke pauze krijgen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 maart 2014 - 21:38:
@jess. Hoe hebben ze dat geregeld tho? Bij ons heeft iedereen 50 min les en dan om de twee uur een pauze. Er is ook maar 1 bel zeg maar. Maar ik ben er ondertussen aan gewend haha

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 18 maart 2014 - 21:53:
Op de schoolsite staan de lestijden, en er gaan verschillende bellen. Het lijkt me enorm verwarrend als je twee jaar van 10:45 tot 11:05 en 12:35 tot 13:05 pauze hebt gehad weer terug te moeten switchen, maar ik kwam er in de vierde terecht want ik ging HAVO doen daar. En ik had op mijn oude locatie dezelfde tijden als de tweede en derde klassers. Maar ik denk dat het er inmiddels gewoon bij iedereen inzit. Want de bel aan het begin van de pauzes van die leerlingen gaat onder onze les en zo. Idk.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 maart 2014 - 22:11:
Bij ons heeft Montessori een andere pauze dan studiehuis, maar onze kantine is te klein voor het aantal leerlingen, dus is het nog steeds druk. Maar gelukkig is het bij verkort lesrooster wel nog steeds hetzelfde.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20