Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - april

FF's Schrijfuitdaging - april

1 2 3 4 5 6
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 april 2014 - 21:04:
Beste FF'ers,
De samenwerking tussen de mods en de gloednieuwe Creabea's heeft geleid tot een liefdesbaby. We hopen dat het aanslaat en we het maandelijks kunnen gaan organiseren.
De eerste van de maand maken wij een thema bekend. Elk lid van FanFic dat mee wil doen, kan tot en met de eenentwintigste een standalone die te maken heeft met dit thema inleveren. Of dit een oude standalone is die in een hoekje van FF ligt te verstoffen of de standalone voor dit project geschreven is, maakt niet uit. De enige voorwaarden zijn dat het korter is dan drieduizend woorden en het een fanfictie is. Zo snel mogelijk worden de verhalen nagekeken, onze deadline ligt twee weken na die van jullie. Elk verhaal krijgt feedback en onze persoonlijke favoriet wordt nog uitgelicht.
Terwijl ondertussen een nieuw thema bekend wordt gemaakt, gaan we nog verder met de persoonlijke favoriet. We hopen hier namelijk nog andere talenten aan te kunnen koppelen: het maken van covers. Bij de standalones mogen covers gemaakt worden, ook hier is drie weken voor, waarna de auteur van het stuk zijn (of waarschijnlijk haar) favoriet mag kiezen.

Deze maand is het thema muziek. Het is niet de bedoeling dat er een songfic wordt geschreven, maar verder mag je alle kanten op. Misschien kan je ons een kijkje laten nemen in het leven van een muzikant, misschien speelt muziek wel een rol in een levensveranderend moment in het leven van je hoofdpersonage. Leef je uit, zolang muziek maar het hoofdthema is.

Verhalen kunnen ingeleverd worden door het op FanFic te posten en de link in dit topic te plaatsen.

Heel veel succes!

D E A D L I N E
21 april, 23:59

D E E L N E M E R S
- Ivana
- Narcissa
- Julia
- Rebella
- xcarrotx
- juutje19
- Nynlufx
- Merula
- Chayenne
- Idelle



(bericht aangepast door een moderator)
(reden: deadline)



Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 11 april 2014 - 14:16:
Oh, hehe, beter. Ik lees scheef, altijd al gedan

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 11 april 2014 - 21:43:
Misschien ben ik wel blond, maar ik ken de term stand-alone niet. Is dat hetzelfde als een one-shot (kort verhaal van één hoofdstuk) of gewoon een verhaal dat je alleen schrijft.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 april 2014 - 10:25:
Ja, dat staat inderdaad gewoon voor one-shot. (;

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 13 april 2014 - 15:15:
Dank je.

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 13 april 2014 - 21:08:
Oh, dit is leuk! Het doet met denken aan SOTM op Quizlet, enkel mag je daar geen oude SA's inleveren. Ik doe zeker mee (:

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 13 april 2014 - 21:27:
Vallen verhalen die geïnspireerd zijn op een nummer zonder tekst (zoals bijvoorbeeld een klassiek stuk) ook onder song-fic?

Stel: je neemt de lente van Vivaldi en maakt door het luisteren naar de muziek daar een verhaal van (hoe een stel Franse edelen in de paleistuin aan het keuvelen zijn als er slecht weer dreigt)

Nee, ik ben inderdaad niet heel goed bekend met de vakjargon op deze website.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 april 2014 - 21:31:
Maakt niet uit, je mag het altijd vragen. ^^
Een songfic is meestal wel geïnspireerd op lyrics, naar mijn weten.
Maar voor deze wedstrijd is het de bedoeling dat je verhaal echt over muziek gaat. Dus geen stuk geïnspireerd op muziek, maar echt een stuk óver muziek. Schrijf over een concert, of over een muzikant die muziek maakt, bedenk zelf iets origineels. Als het maar écht in essentie over muziek gaat.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 13 april 2014 - 21:50:
Prima. Dan ga ik nog een poging wagen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 14 april 2014 - 23:06:
Hier is mijn inzending. :'D

Luhan
Luhan

Luhan is offline

[2]
Luhan zei op 16 april 2014 - 16:13:
Als ik tijd heb doe ik zeker mee. u-u

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 17 april 2014 - 14:23:
Volgende maand ga ik zeker eens proberen een poging te wagen, maar met drie dagen in het vooruitzicht met veel zon, gaat er van mij niet veel komen. Wel een leuk idee!!

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 18 april 2014 - 15:22:
Love of my life

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 19 april 2014 - 13:10:
oh ik ga dit niet meer halen. Eerst schoolwerk. VOlgende maand maar weer proberen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 20 april 2014 - 10:08:
Ik denk niet dat ik degene van April haal, maar met die van mei doe ik waarschijnlijk wel mee

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 20 april 2014 - 11:50:
hier is mijn stuk, sorry voor het late inleveren



1 2 3 4 5 6