Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #218

Offtopic #218

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 april 2014 - 15:51:
Muh.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2014 - 15:38:
Ik schrijf over One Direction and no one's going to stop me. (:
Maar wat Captain ooit zei over Tokio Hotel: zoals ze nu zijn... dat doet 't 'm voor mij gewoon niet. En zij waren waar ik voorheen over schreef, dus ja.

@Emms; agreed - hoe gedetailleerder hoe gênanter. En nee, ik zou ook niet willen lezen hoe ik seks heb met Martijn.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 april 2014 - 15:51:
Ik vind fanficties over boeken vaak een stuk leuker dan over beroemdheden.
Ik heb niets tegen One Direction of zo, maar het aantal interessante verhalen dat er uit voort vloeit is wel laag.

Mee eens. Ik maakte me vroeger ook wel schuldig aan het opdragen van personages aan mijn bestfwiendies en zo van die dingen, maar nu heb ik toch ook iets van... hmm. En veel van die verhalen draaien voor 99% om de smut (en het overige procent om de outfits van het hoofdpersonage), en dat is alleen boeiend voor de persoon in kwestie.

Dit geldt niet voor die stukjes die Tesja ooit heeft geschreven over mij en River, want die waren heel mooi en heel lief :3

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 16 april 2014 - 17:25:
HAPPY FREAKIN' BIRTHDAY CAAAAPTAAAIN!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2014 - 17:38:
Gefeliciteerd Captain! Nog vele jaren!

De meeste 1D fics die hier staan (MC ontmoet *insert lid van band* en woont een week later samen) vind ik ook niks, maar AU's kunnen dan wel weer heel leuk zijn (of niet-AU's, maar wel totaal anders zoals Bo's Schaakspel/Ogen). Het gaat me eigenlijk meestal ook meer om het verhaal dan het fandom merk ik, hoewel binnen een fandom lezen op één of andere manier dingen leuker maakt. En toch is schrijven binnen een fandom eigenlijk lastiger dan 'gewoon': de verwachtingen qua kwaliteit zijn misschien minder hoog, maar het is erg lastig om een personage niet te verpesten als het niet het jouwe is.

[/gaar hersenspinsel]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2014 - 17:40:
Het ergste aan fanfictie is dat al je personages dezelfde naam hebben (behalve je OC's). Zo zat ik van de week een hoofdstuk te schrijven aan een fic waar ik momenteel mee bezig ben, toen bedacht ik me halverwege dat ik aan het schrijven was vanuit Ruïne-Harry (lees: pesterijen, een verhuizing etc), in plaats van Anne-Harry. Toen moest ik alles weggooien.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2014 - 17:42:
Ja, dat is inderdaad naar.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2014 - 18:36:
gelukkig heb ik daar geen last van. Ik kan heel snel overschakelen van de ene setting naar de andere setting. Super handig als je het mij vraagt :3

Maar ik ben het met jullie eens. De meeste fics met fanficcers erin draaien om sullige dingen en hebben meestal de schrijfster zelf in de hoofdrol (wat ik dus echt haat)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2014 - 18:41:
MAAR DAT IS NOG ERGER. Ik bedoel lezen over jezelf dat is te verdragen, als het moet, maar schrijven over jezelf. Zeker smut. Like. No.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2014 - 18:56:
Ik kan dat ook echt niet! Echt verschrikkelijk, like ugh noooo.
En dan heb je mensen die gewoon in al ik herhaal AL hun verhalen zelf de hoofdrol spelen. Like no

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 april 2014 - 19:00:
Oh man, wie kan er nou smut schrijven over zichzelf en het dan nog delen met anderen ook?? (behalve Stephenie Meyer dan...) Ik voel me al self-conscious als ik denk dat een hoofdpersonage ook maar een beetje teveel op mezelf lijkt.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 16 april 2014 - 19:10:
Ik voel mij al awkward als ik smut in general moet lezen. Moet je nagaan als het ook nog eens over mij gaat en ik het ook nog eens geschreven heb. "The horror!"

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2014 - 19:33:
Ik kan überhaupt geen smut schrijven, to be honest.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2014 - 20:00:
Ik kan überhaupt geen smut schrijven, to be honest.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 16 april 2014 - 20:01:
Ik vind het eigenlijk vooral awkward in het Nederlands. In Engels heb ik er nog niet zo'n moeite mee. Maar over jezelf? Ieeeeeh.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2014 - 20:06:
In het Engels kan ik sowieso niet schrijven, dus ik pas. ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18