Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » [Welkomstopic] - Second Star to the Right

[Welkomstopic] - Second Star to the Right

1 2 3 4
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 april 2014 - 18:14:
and straight on til morning.


Hallo nieuwe FF’er, welkom bij de familie!

We zijn allemaal wel eens nieuw ergens en soms hebben we dan een beetje hulp nodig. Als je liever zelf je weg wilt vinden, dan kunnen we je daar alleen maar succes bij wensen. Heb je toch liever een map en kompas voor deze website en haar (soms wel vreemde) forum? Dan zit je hier helemaal goed.

Laten we helemaal in het begin beginnen. Je hebt net je profiel aangemaakt, wat nu? Ga naar je instellingen (http://www.fanfic.nl/instellingen.php) of klik op de tab “Mijn Profiel” en klik bovenaan op “je profiel aanpassen”. Vul in wat je wilt invullen, zo veel of zo weinig als je zelf wil, en dan opslaan. Nu kunnen andere leden op jouw profiel wat te weten komen over jou!

Omtrend fan ficties en het forum zijn bepaalde regels, die hier te vinden zijn:

- Huisregels
- Forumregels
- Wedstrijdregels

We gaan er van uit dat deze regels gelezen en nageleefd worden. Hierop wordt toegekeken door de mods van deze website. Zij zijn te herkennen aan hun rode naampje in de “nu on-line”-balk.

Als je wat meer over de geschiedenis van FanFic te weten wilt komen, raden we je ook aan de FanFic Guide to the Galaxy te lezen.

Het forum is onderverdeeld in verschillende subfora. Zoals de titels al voorspellen, vind je in “Nieuws” het nieuws over FF, kun je bij “Klachten” je klachten kwijt (Wanneer plaats je een klacht?), kun je bij “Suggesties” jouw geweldige ideeën vertellen aan de mods en creabea’s en kun je bij “Vragen” je vragen stellen (maar dit kan altijd via gastenboek of mailtje mocht je het liever wat discreter doen).

Het “Stamcafé” is over het algemeen het actiefste. Hierbij staat, onder andere, het “Offtopic” waar de leden met elkaar kunnen praten over om het even wat. Laat je niet afschrikken door hoe het er aan toegaat, velen van ons zijn hier al een lange tijd en kennen elkaar goed, maar we verwelkomen nieuwelingen met open armen!

Bij “Forum Spelletjes” worden spelletjes gespeeld. Bij “FanFiction promoten” kan jij jouw (nieuwe) verhaal promoten zodat anderen weten dat het bestaat en dat het superinteressant is, en bij “Schrijver ID’s” kan je een overzicht maken van alle verhalen op je profiel, zodat we een overzicht hebben van je productiviteit.

Er zijn veel dingen die aan deze website nog gerepareerd moeten worden. Usernames kunnen niet veranderd worden, je kan geen melding aanvragen (als iemand vraagt voor een melding voor je verhaal, betekent dat dat ze vragen of je hen een gastenboekberichtje kan sturen als er een nieuw hoofdstuk is), de zoekfunctie is permanent zoek, etc.

Als je iets niet begrijpt of vindt, voel je dan niet beschaamd om iemand aan te klampen en het te vragen. De actieve mods zijn CosmicPurple, Bodine en Kayley. De creabea’s zijn xDevilbitch, xNadezhda en MoonRocker.
Wij staan altijd paraat om je vragen te beantwoorden.

Dit topic is open voor introducties van nieuwe leden. Laat ons weten dat je een plekje op deze website hebt geclaimt, stel je aan ons voor en dan houden wij wel een oogje in het zeil dat je vlotjes tussen de plooien valt. In een mum van tijd zal al de ongemakkelijke nieuwigheid verdwenen zijn en voel je je helemaal thuis!



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 jan 2015 - 21:26:
Het zijn niet Emms fandom though.

Grohl
Grohl

Grohl is offline

[6]
Grohl zei op 23 jan 2015 - 21:31:
Wauw, ik krijg op een één of andere manier een sterk gevoel dat je Emma bent. Ik kan het mis hebben. Maar, ja.


Haha, neen, ik ben niet Emma. (: Ik geloof sowieso niet dat er hier veel mensen zijn die me bij mijn echte voornaam kennen - hooguit een stuk of drie, dus ik geloof niet dat gokken zoveel gaat uithalen. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 jan 2015 - 21:51:
Als ik zo brutaal mag zijn; wat heeft je ertoe bewogen een nieuw account te maken?

Grohl
Grohl

Grohl is offline

[6]
Grohl zei op 23 jan 2015 - 21:55:
Als ik zo brutaal mag zijn; wat heeft je ertoe bewogen een nieuw account te maken?


Ik zie niet in wat daar brutaal in is, haha. (: Maar eigenlijk gewoon het feit dat ik even een nieuwe start wilde maken hier op FF - dat betekent overigens niet dat ik niet meer actief ga zijn op mijn ander account, maar dat ik ... tja, opnieuw kon beginnen zonder dat mensen een bepaald beeld bij me hebben. (:

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 23 jan 2015 - 22:10:
Het zijn niet Emms fandom though.

Misschien had ze stiekeme fandoms die ze ons nooit vertelde.

@Juliette: ben je vaker onder je andere naam op het forum gekomen?

Grohl
Grohl

Grohl is offline

[6]
Grohl zei op 23 jan 2015 - 22:28:
(...)
Misschien had ze stiekeme fandoms die ze ons nooit vertelde.

@Juliette: ben je vaker onder je andere naam op het forum gekomen?


Ja, heel stiekem. ^^ Neen, grapje, ik ben echt niet Emma, haha.
En neen, niet echt. Heel af en toe wel eens, maar ik was niet bepaald actief. (:

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 23 jan 2015 - 22:56:
Damn! Haha.

Oké. Maar je hebt ooit wel eens je gezicht laten zien in het forum? En wij (ik) weet je officiële naam?

Grohl
Grohl

Grohl is offline

[6]
Grohl zei op 23 jan 2015 - 23:17:
Damn! Haha.

Oké. Maar je hebt ooit wel eens je gezicht laten zien in het forum? En wij (ik) weet je officiële naam?


Ik heb 'm wel eens laten zien. Drie keer or something. In elk geval niet meer dan tien keer, dus ik veronderstel niet dat je mijn naam kent, neen. ^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 jan 2015 - 1:56:
Je bent sowieso Belgisch, want je zegt dingen als "neen". Verder denk ik trouwens niet dat ik je ken x']
Maar je wil dus gewoon anoniemer schrijven? ^^

Grohl
Grohl

Grohl is offline

[6]
Grohl zei op 24 jan 2015 - 8:35:
Je bent sowieso Belgisch, want je zegt dingen als "neen". Verder denk ik trouwens niet dat ik je ken x']
Maar je wil dus gewoon anoniemer schrijven? ^^


Ik ben Belgisch, maar dat heeft niets te maken met die "neen". Ik schrijf dat gewoon zo omdat ik het beter vind staan, maar ik geloof niet dat veel Belgen dat doen, haha. Het is gewoon een gewoonte van mij, ook hier in België is "neen" absoluut verouderd en gebruikt praktisch niemand het nog.^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 jan 2015 - 10:30:
Ik kan inderdaad bevestigen dat ze mij niet is hahaha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2015 - 10:34:
Ze praat ook niet als wie dan ook op het forum (plus ik ken zo veel van jullie persoonlijk), dus nou ja ach.
Welkom dan maar, oude bekende. Moge je tweede leven op fanfic je beter bevallen dan je eerste. (:



1 2 3 4