Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #223

Offtopic #223

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 juni 2014 - 10:00:
WOOO GUYS 223



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 8 juni 2014 - 14:35:
Ik ben het eens met Yaar, als ze zegt dat kinderen die van jongs af aan leren alleen zijn, zich later ook beter kunnen redden. Het is misschien niet altijd fijn, maar het helpt je wel om volwassen te worden. Ik zeg niet dat je basisschoolkinderen consequent aan hun lot moet overlaten en kijken of ze het overleven (Hungergames ftw), maar ik heb bijvoorbeeld nooit voor mezelf leren zorgen. Mijn ouders werken allebei van thuis uit, als er eens niemand thuis was kon ik naar mijn grootouders, en vanaf mijn vierde hadden we doordeweeks elke dag een huishoudster die mij en mijn zussen in de gaten hield. Ik was tot mijn zeventiende zelden tot nooit alleen. Als je dan plots naar unief gaat en je moet op kamers, is de cultuurschok enorm. Ik moest plots leren hoeveel werk het is om mijn eigen kleine huishouden te runnen, om verantwoordelijk te zijn voor mijn eigen doen en laten, en vooral leren alleen zijn. Ik denk dat kinderen er echt wel voordeel uit halen als ze hier van jongs af aan (op een verantwoorde manier) mee leren omgaan.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 juni 2014 - 15:26:
Alsof kinderen met twee ouders zoveel beter af zijn dan maar met één.
Ja, een kind opvoeden is een grote last. Maar het is niet onmogelijk. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die hun kind(eren) alleen opvoeden en dat heel goed doen. Ze een beetje zelfstandigheid leren, maakt hen nog niet minder kind- gewoon een kind dat voor zichzelf kan zorgen als 't moet.
Soms zijn een setje ouders klote. Soms mishandelen ze hun kinderen, of kijken ze er nog minder naar om dan één gemotiveerde ouder.
Dan vind ik het absolute bullshit dat je gaat beweren dat een kind met één ouder per definitie slechter af is dan met twee ouders. Of dat een kind sociaal niet geaccepteerd gaat worden als 't maar één ouder heeft (of twee moederfiguren, of twee vaderfiguren).
De maatschappij moet minder rot beginnen doen tegen dingen die afwijken van het archaïsche, heteronormatieve model van de jaren 50 want news flash, zo zit de mens al lang niet meer in elkaar.

Mijn moeder heeft drie kinderen alleen moeten opvoeden toen mijn vader uit ons leven verdween toen ik zeven was (mijn zusje was toen 1 jaar oud, mijn broer 6). E dat heeft ze gedaan tot mijn stiefvader in haar leven kwam, zo'n vijf jaar later. Ze werkte lang en veel om ons te onderhouden. Wij leerden voor onszelf zorgen maar dat maakte ons niet minder kind. Wij waren vaak bij familie of vrienden, en onze jeugd was echt wel oké. Ik ben geen sociale treinramp omdat ik door maar één van mijn ouders opgevoed werd, maar door heel wat andere dingen en daar heb ik met haar altijd over kunnen praten. Ik respecteer haar enorm als vrouw en moeder.
Ik heb liever haar als enige ouder dan dat ik een maatschappelijk achterhaald model gezin zou hebben.

*sashays away*

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 juni 2014 - 16:15:
Okay okay. Laten we het erop houden dat iedere situatie anders is ^-^

On another note, ik heb mijn haar net gekleurspoelt en wowwww, I feel fab

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 juni 2014 - 17:30:
Fotoooo?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 juni 2014 - 17:31:
Kijk maar in post your face jen ^-^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 juni 2014 - 17:38:
Ik vind het echt heel mooi!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 juni 2014 - 17:43:
Dank je welll :3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 juni 2014 - 17:58:
Mijn neefjes zitten de hele tijd achter de nintendo en nu kriebelt het bij mij ook zo weer.
Jammer dat mijn R4 kaartje geen spellen meer download.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 juni 2014 - 23:06:
*whisperes* Mag ik nog even zeggen dat je ook twee ouders kan hebben, zonder een vaderfiguur te hebben

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 juni 2014 - 23:11:
@Marit jup, en twee ouders zonder een moederfiguur ook ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 juni 2014 - 1:11:
Inderdaad. :3

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 juni 2014 - 13:36:
Goooodafternoon everyone. How are ya'll doin'?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 juni 2014 - 13:54:
Helloooo.
I'm doin' perfectly fine.
Mijn neefjes zijn weg.
YAY.
RUST

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 juni 2014 - 13:55:
Good! Mijn vader komt straks terug van vakantie. Weg rust. Naja, voor de helft dan maar. Hij moet weer aan het werk dus overdag ben ik nog wel alleen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 juni 2014 - 16:11:
Blegh, ik ben Spaans aan 't studeren en nu sms't een vriend van me heel de tijd dingen als "dónde están mis pantalones" en "me llamo jésus" want dat zijn de enige dingen die hij weet.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20