Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » WK 2014

WK 2014

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 11 juni 2014 - 19:22:
Het WK begint morgen, en we hadden nog geen topic. Dus naar goede traditie: bestook elkaar hier maar met voetbalpraatjes, pronostieken, gejuich, gezeur, en fangirlsqueals.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 juni 2014 - 23:12:
TROTS OP HET ELFTAL. GO NEDERLAND!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 13 juni 2014 - 23:16:
Deze wedstrijd<3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 juni 2014 - 23:18:
Deze wedstrijd<3

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 13 juni 2014 - 23:36:
Ik heb de volgende supermooie grappen al voorbij zien/horen komen:
Dit
"No Spain, no gain"
"Spainful"

dat was het x'D

Edit: ik ben nog steeds aan het bedenken of ik Australië - Chili ga kijken zometeen, maar ik denk het wel, want het is al bijna en ik heb geen zin om naar bed te gaan.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2014 - 0:55:
Ik ben geshockeerd en diep teleurgesteld. Die tweede helft, dat was niet Spanje. Dat was België van zes jaar geleden. Onvoorstelbaar, wat een klucht. Wat ik gezien heb: in die eerste helft zijn er twee ernstige duwfouten van Sneyder en Robben niet bestraft, en die derde goal had zonder meer moeten worden afgekeurd wegens totale overtreding op de keeper, maar voor de rest? Dat waren vier eerlijke doelpunten en Spanje moet zich schamen. Dan noem je jezelf geen titelverdediger meer.
Costa: jongen, ga hockey spelen ofzo. Of dammen. Je laat Pedro en Torres geen driekwart wedstrijd op de bank om die chimpansee daar voorin alles in de soep te laten draaien. Waarom stond hij na de rust überhaupt nog op het veld?
Casillas: een paar goede saves, en een paar keer jezelf laten inpakken. Veel te ver uitgekomen ook. Stomme risico's genomen en stomme ballen laten lopen. Maar ja, als je verdediging staat te slapen...
Ramos: JIJ KAN NIET SPRINTEN. Dus wat ging jij daar iedere keer aan de andere kant van het veld opzoeken? Je kan Robben de bal ook gewoon op een presenteerblaadje aanbieden, want eens die begint te spurten haal jij hem nooit meer in. En dan staat Casillas daar in zijn eentje te kijken, want aan Piqué hadden we ook niet veel.
Piqué: waar heb jij de halve wedstrijd uitgehangen? Een trui aan het breien?
Iniesta: de enige die nog een beetje creativiteit probeerde in te brengen na de 60ste minuut, maar jij kan ook niet alles in je eentje. En na die derde goal was zelfs bij jou de fut er grotendeels uit.
Y'all have some esplainin' to do.
Ik had sowieso al een monumentale rotdag, really could've done without this.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 juni 2014 - 7:47:
De keeper van Spanje heeft idd een paar grote fouten gemaakt. Hij had bij het tweede of derde goal volgens mij, nooit zo ver uit zijn goal mogen komen. Dat was echt een ongelofelijke fout

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 14 juni 2014 - 14:22:
Ik vind dat zowel Spanje als Nederland ernstige overtredingen maakten, en aan beide kanten werden die soms niet bestraft. En Spanje is ook meerdere keren op de grond gaan liggen terwijl er echt niks aan de hand was. Maar ik vind toch dat alle doelpunten wel terecht waren. Ik had toch echt niet verwacht dat we zouden winnen, though. Eerlijk gezegd dacht ik dat het na Spanje's doelpunt afgelopen was, dat het 1-0 zou blijven hahaha.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 juni 2014 - 16:06:
De eerste helft heb ik alleen op de radio gehoord (mijn zus vond het een goed idee om gisteren uiteten te willen), de tweede helft heb ik op tv gezien.
Ik had eerlijk gezegd niet veel verwacht van Nederland. Tot nu toe leken ze een beetje laf, durfden ze niet heel veel, veel focus op de verdediging vooral. Maar opeens een act à la Ilse de Lange en Waylon; toen het moest, was er opeens magie en lukte het wel.
Tweede helft waren ze sterk. Okay okay, Spanje was bij lange na niet op het normale niveau, maar de Nederlanders waren goed. Ze vonden elkaar goed, waren minder slordig en gaven de vedettes ook ballen waar ze daadwerkelijk wat mee konden. Het liep gewoon als een geoliede machine.
Spanje was inderdaad teleurstellend. De Braziliaan hadden ze prima op de bank kunnen laten zitten, de verdediging leek een dutje te doen. Misschien hadden ze het even nodig om wakker geschud te worden, na drie keer op rij een eindtoernooi gewonnen te hebben, kan je ook te arrogant worden.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 juni 2014 - 16:16:
Ik vond het btw wel een beetje (heel erg) grappig dat de Brazilianen Costa zo haatte. Hij kreeg me toch een paar fluitconcerten oeioeieoei

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2014 - 17:33:
Costa z'n officiële bijnaam is "de landverrader", omdat hij niet voor de Braziliaanse ploeg wou spelen. Blijkbaar veel boze mensen daar.
In hun plaats zou ik eerder dankbaar zijn dat die zwam niet in mijn team speelt. Heeft hij überhaupt één bal aangeraakt die geen buitenspel was? Hou die dan toch tenminste na de tweede helft in de kleedkamer. Had hij ook niet die "kopstoot" kunnen uithalen. (niet dat dat een kopstoot was, het was een kopleun, maar het is volslagen achterlijk om op dat moment in de match en op die plaats op het veld je te laten opjutten tot zo'n acties, dat doe je gewoon niet.)
Ik denk dat Del Bosque vooral koppig zijn gelijk wou halen over zijn keuze om Costa in de selectie op te nemen. Hopelijk trekt iemand 'm even aan zijn snor en stelt hij tegen Chili gewoon Villa in de basis met Silva of Pedro. Je weet wel, zoals elke normale mens.
Het middenveld liep de eerste helft perfect, maar in de tweede helft na de derde goal was de puf er daar echt helemaal uit. Iniesta is een tovenaar met een bal en kan de mooiste voorzetten geven, maar als hij niemand heeft om aan te spelen (kuchCOSTAkuch), zijn het ook maar zoden aan de dijk.
Maar als er iemand links en rechts een draai om de oren verdient, zijn het Ramos en Piqué. En ik zeg het niet graag, want Ramos is my man, maar HOLY FUCK wat liep die te klungelen! Traag, geen focus, nooit op de plek waar hij moet staan, en de dekking van een dooie slak. En Piqué, die was gewoon nergens te zien. Honest to God, ik kon 'm soms niet vinden op het veld, geen idee waar die zich steeds ging verstoppen maar wat hem betreft had Spanje net zo goed met 10 man kunnen spelen voor al het verschil dat hij maakte. Laat ze tegen Chili maar eens starten op de bank en breng Alba en Juanfran in de basis, misschien leren ze daar iets uit.
Casillas... Arme Casillas. Hij was zeker ook niet top, hij heeft een paar goeie saves uit z'n handschoenen geschud maar hij heeft ook evenveel ballen stomweg laten lopen. Ik denk dat hij het ook niet gewend is om niet te kunnen terugvallen op een betrouwbare verdediging, iemand die kan afstoppen of de counter kan wegwerken. Hij heeft twee keer het risico genomen om vér uit te komen en de bal te proberen onderscheppen, en heeft het twee keer bekocht met een goal.
MAAR die derde goal is en blijft een fout. Als de keeper een elleboog in zijn gezicht krijgt en in zijn doel onderuit wordt gehaald, dat is een fout, dan moet er worden gefloten en een kaart worden getrokken. Dat derde doelpunt had moeten worden afgekeurd. Niet dat het verschil maakt in de totale score want de vier andere goals waren zuivere, onbetwistbare goals. Maar in de actie kan het al dan niet afkeuren van een doelpunt en het negeren van een grove overtreding wel doorwegen op de mentaliteit, en dan krijg je ook een andere match.
En ik moet het blijven zeggen, in de eerste helft is Nederland twee keer aan een kaart ontsnapt. Tweemaal een bijna identieke fout, ik geloof Sneyder en De Jong, die de bal links voor hen hebben en een speler van Spanje rechts naast hen. In plaats van naar de bal te gaan doen ze een stap naar rechts en gaan ze met hun elleboog voluit door op de Spanjaard en dan pas gaan ze achter de bal aan. Als je bewust je arm intrekt, naar een speler toegaat, en dan je elleboog voluit in zijn maag plant, dat is op de man spelen en dat is een kaart. That's my story and I'm sticking to it.
Niet dat het uiteindelijk verschil maakt, want de match is gespeeld en de tweede helft speelde Spanje als nat karton. Afwachten wat ze met Australië en Chili doen, en hopen dat ze hieruit geleerd hebben. Nunca te rindas, nunca rendirse!

(Misschien ook wel zo handig dat het tegen Nederland was dat ze uit de bocht gingen. Ik wil me niet voorstellen dat ze zo onderuit waren gegaan tegen Australië en dan daarna nog tegen Oranje moesten.)

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 juni 2014 - 17:45:
Die derde goal was inderdaad wel een beetje tricky en ik ben het er ook zeker mee eens dat hij (ik weet even niet meer wie, persie volgens mij) voor de keeper ging en niet de bal, maar het goal is ons uiteindelijk wel toegekend, dus ja. Lucky lucky lucky

En idd, als ze tegen Australië (of chili) onderuit waren gegaan dan hadden we het nog een stukje moeilijker gehad. Dan had het niveau de gehele wedstrijd waarschijnlijk op die van het begin van de eerste helft gelegen

Die kopstoot (indi gaat namelijk echt niet zomaar liggen) had gewoon echt bestraft moeten worden. Het lag ook duidelijk in de lijn van de scheidsrechter, dus Costa had bestraft moeten worden met minimaal geel

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 14 juni 2014 - 17:54:
Maar op die manier vond ik de goal van Spanje dan ook niet geheel eerlijk, aangezien de overtreding die daaraan vooraf ging zeker niet expres leek, vanaf verschillende kanten niet. Maar goed, ik denk dat beide teams wat dat betreft geluk hebben gehad; beide teams hebben dingen uitgehaald die toch echt met geel hadden moeten worden bestraft, maar waar de scheids niet eens íets voor heeft gegeven. Dus wat dat betreft ben ik het zeker met je eens, Do. De scheids heeft af en toe gewoon niet goed gehandeld.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2014 - 18:02:
Bij die penalty moet je ook weten, de beelden die je in herhaling ziet zijn enorm vertraagd. Aan de snelheden die voetballers halen kan een welgerichte tik of duw iemand makkelijk uit evenwicht halen. Het was misschien geen dolle tackle, maar hij raakte de man in het strafschopgebied en door die tik op zijn steunbeen haalde hij hem onderuit. In het strafschopgebied neem je dat risico gewoon beter niet, want dat is àltijd penalty.

Valt het nog iemand op dat er bij de eerste 3 matchen van dit WK elke match minstens één fase is waarbij de refs op z'n zachtst gezegd "twijfelachtige beslissingen" nemen?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 juni 2014 - 18:25:
Ik kijk eigenlijk alleen de matches van Oranje, dus ik zou het niet weten, maar ik weet in ieder geval wel dat ik me heel erg ergerde aan de refs van gisteren

Die penalty was trouwens gewoon onterecht als je het mij vraagt. Onze speler gleed door, terwijl de spaanse zelf ook uitgleed. Volgens mij is hij met geen haar bewust aangeraakt

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 14 juni 2014 - 19:18:
Bewust of onbewust maakt echt niet uit, als je iemand in het strafschopgebied raakt is het een penalty. Anders kan je altijd zeggen "Telt niet, dat was onbewust!" Fout is fout.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13