Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #228

Offtopic #228

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 15 sep 2014 - 21:20:
We are all surrounded by dicks!



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 19 sep 2014 - 19:59:
@Iv: oh x'D nee, die heb ik nog nooit gelezen.
EDIT: WACHT. Volgens mij toch wel. Fail x'D Ik herinner het me alweer.

Yes, mijn opdrachten zijn af!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 sep 2014 - 20:26:
Ik vond Sweigeminute echt een rotboek. Enorm lange zinnen, waar ik me normaal ook schuldig aan maak, maar dat was in het Duits toch vrij pittig.
Ik ga misschien Homo Faber lezen, puur en alleen omdat mijn scheikundeleraar Faber heet.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 19 sep 2014 - 20:28:
Schweigeminute was ook gewoon een stom boek.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 sep 2014 - 18:13:
@Daan waar gaat Homo Faber over? Titel komt me bekend voor.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 sep 2014 - 18:21:
Aldus één van mijn klasgenoten: incest. Maar ik heb verder geen idee.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 sep 2014 - 21:06:
Spoiler alert. Homo Faber gaat over een dude die in een vliegtuigcrash terechtkomt, volgens mij, en daardoor allemaal personen uit zijn verleden tegenkomt die hij al jaren niet had gezien, en Max Frisch gebruikt die storyline om iets te zeggen over natuur vs. de mens, sociale rol vs. persoonlijke wens, toeval vs. lotsbestemming. Voor zover ik het me kan herinneren uit mijn eerste jaar.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 sep 2014 - 22:03:
Dat klinkt eigenlijk ontzettend tof!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 sep 2014 - 22:33:
Ik vond het ook één van de leukere boeken die ik voor dat vak moest lezen. De incest klopt ook, though. (maar gezien onze Bill/Tom escapades moet dat toch geen probleem zijn)

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 21 sep 2014 - 23:00:
Af en toe denk ik wel eens hoe fucked up wij wel niet zijn dat wij dat soort verhalen lezen en het nog leuk vinden ook. Ik snap dat het allemaal fictie is. Maar het blijft echt raaaaaar.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 sep 2014 - 23:46:
Ja, dat denk ik soms ook wel eens. Maar ik vind 't voornamelijk leuk als het non-related is, dus een AU waarin ze geen tweelingen zijn, anders vind ik 't wel een béétje ongemakkelijk. :p

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 22 sep 2014 - 6:40:
Ja precies. Het is dan ook op een één of andere manier lekkerder lezen ofso. Omdat je wel weet dat ze in het echt related zijn. Maar in het verhaal dan niet. En als ze dan toch een koppel worden is dat makkelijker dan als ze related zijn en dat in het verhaal ook al weten. Heb wel een aantal verhalen gelezen waarbij ze al tweeling waren en dan een koppel worden. Maar die vond ik echt een stuk minder leuk als de non-related ones. Het is idd quiet awkward om dat te lezen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 sep 2014 - 10:39:
Als 't related TC is, vind ik 't meestal ook gewoon ongeloofwaardig, want je hebt natuurlijk het westermarckeffect bijvoorbeeld, waardoor het eigenlijk bijna niet mogelijk is. Dan zijn de fics die hen als kind uit elkaar halen al geloofwaardiger en minder awkward, if done right. En non-related is gewoon een standaard lovestory. Maar sommige related-fics slagen er toch ook in om me te overtuigen (Teenage Wasteland van Captain is nog steeds één van de mooiste fics die ik ken).

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 22 sep 2014 - 11:39:
Related TC is vaak echt shit. De storyline klopt niet en vaak is het PATS BOEM 'Oh wat is mijn tweelingbroer leuk!'
Fics waarbij ze uitelkaar zijn gehaald, dan een relatie krijgen en pas daarna ontdekken dat ze related zijn vind ik al een stuk geloofwaardiger. Maar ook die moeten goed geschreven worden anders ben ik gauw uitgekeken.
En Teenage Wasteland is gewoon hét TC verhaal. Hij blijft gewoon echt geweldig! Ik kan hem opnieuw en opnieuw en opnieuw lezen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 sep 2014 - 10:33:
Hallo guys! Hoe is jullie dag? Ik sta momenteel voor mn economie lokaal, maar mn leraar is nog niet op komen dagen.

Edit: hij komt net aanlopen. Jammer dit

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 sep 2014 - 10:35:
Awhh Iv toch. Bijna tussenuur.
Ik ben vrienden aan het maken and i like.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15