Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Films III

Films III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 nov 2014 - 17:38:
De vorige bleek al bijna een maand vol te zitten, oeps.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 nov 2015 - 23:33:
Ik ga morgen met het zusje naar Mockingjay part 2! Ze wilde eerst met een vriendin gaan, maar toen heb ik een hele speech afgestoken over hoe de basis van die hele serie Katniss' liefde voor haar zusje is, en nu gaan we wel samen :3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 dec 2015 - 23:14:
Ik ga de Harry Potter-films marathonen dit weekend. c:
(Of proberen toch.)

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 4 dec 2015 - 23:27:
Succes! Heb ik het een keer gedaan met een vriendin van mij. Inclusief 4 uur slaap, een aantal keer een hond moeten uitlaten en breaks voor toilet en eten, hebben we er iets van 20 uur over gedaan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 dec 2015 - 23:18:
Ik heb gisteravond Mockingjay part 2 gekeken en heb nog steeds zoveel pijn...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 dec 2015 - 20:11:
Heb alle acht films gekeken, nu ben 'k emotioneel een beetje dood.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 dec 2015 - 20:27:
Woah dat deed je snel. Heb je geslapen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 dec 2015 - 20:29:
Ja. o.o Best wel lang, zelfs. Ik ben gisteren om twaalf uur begonnen, de eerste vijf films gekeken, en dan vandaag de laatste drie.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 dec 2015 - 0:30:
Ik ben net naar Er Ist Wieder Da geweest en het is zó'n goede film. Hij is niet precies zoals het boek en dat is juist heel goed, want doordat ze dingen op andere manieren hebben verbeeld, draagt de film eigenlijk precies dezelfde boodschap als het boek. En ja, ik vind het gewoon supergoed gedaan.
Ik raad iedereen hier sowieso aan om het boek te lezen (als je geen Duits kunt, lees de Nederlandse vertaling!) en dan de film te kijken. Want het is natuurlijk een absurd concept, Hitler die in de moderne wereld rondloopt, en daar beginnen boek en film allebei heel goed mee: haha, Hitler snapt niets van moderne auto's en smartphones, Hitler op internet en iedereen die hem aanziet voor een imitator die nooit uit zijn rol stapt en daarmee op tv komt. En dan maken boek en film allebei heel goed de omslag naar: maar wat als dit echt Hitler was? Mogen we hier dan om lachen? Mogen we überhaupt om Hitler lachen (naar aanleiding van het eerste deel: ja, maar (tweede) met mate)? Kunnen we dat deel van het verleden wegstoppen (nee, want, zoals de boodschap luidt, Hitler is op een of andere manier deel van ons allemaal - in ieder geval een klein deel van iedereens leven is gebaseerd op dat verleden - en dat kun je niet zomaar vergeten of wegstoppen)? En dan een maatschappelijke vraag: zijn we niet nog altijd gevoelig voor Hitlerachtige types (Geert Wilders, Pegida, etc.), hoewel we beweren van het verleden te hebben geleerd?

Sorry voor de rant, maar ik vind Er Ist Wieder Da echt fantastisch goed, omdat er gewoon zó goed over na is gedacht en het twee dingen tegelijkertijd heel goed doet: humor maken over Hitler en zich nauwkeurig afvragen of dat wel kan, en hoe en waarom. Ja. [/rant over]

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 dec 2015 - 9:10:
Oh ja, dat boek! Iemand van op uni heeft dat ook echt aan iedereen aangeraden.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 dec 2015 - 10:44:
Ik wil de film graag zien, maar naar je recentie denk ik dat ik maar eerst het boek moet lezen.
Het lijkt me trouwens te moeilijk om het boek gelijk in het Duits te lezen toch?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 dec 2015 - 13:08:
Nice, Juul! Ik ga ’m ook kijken.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 dec 2015 - 14:13:
@ Jen: ik weet niet hoe goed je Duits is en ik heb het boek niet gelezen, maar als je het verhaal echt goed wil begrijpen, zou ik je toch de vertaling aanraden.

@ Julia: je rant hier heel terecht over, dude. Het is best wel een belangrijke boodschap. Toevallig heb ik er eergisteren precies een discussie over gehoord :' Ik overweeg om 'm te lezen, als ik ooit genoeg concentratie krijg voor dingen boven Percy-Jackson-niveau.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 dec 2015 - 16:48:
We hebben met Engels Far From the Madding Crowd gekeken en ik heb het zo niet op Victoriaanse kostuumdrama's. Het was wel cool dat er een Belg in een Britse productie speelde, maar ik haatte de romantiek (en dat is waar het grotendeels over ging). Maar het hoofdpersonage was wel leuk - feministisch à la Elizabeth Bennet.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 dec 2015 - 22:26:
Oh, ik heb een audiobookversie van Er Ist Wieder Da! Als ik weer tijd heb voor m'n sjaal ga ik hem wel luisteren.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 17 dec 2015 - 14:17:
Is dat de Duitse, Daan? Want die audioboekversie is écht heel leuk



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20