Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Feedback

FanFic Feedback

1 2
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 jan 2015 - 19:39:
Lieve FanFic’ers,

Na het succes van FanFic Schrijft is jullie admin-team achter de schermen alweer hard bezig geweest met brainstormen over andere mogelijkheden. Zo viel het ons op dat er vaak discussies plaatsvinden over het gebrek aan opbouwende kritiek op deze site: de reacties op verhalen zijn altijd positief, wat natuurlijk heel leuk is, maar het zou zo fijn zijn als er tussen al die positieve reacties ook iets zat waarmee je jezelf kon verbeteren. Daar hebben we met z’n allen iets op bedacht: FanFic Feedback.

Wat is het?
Het gaat hier niet om spelfouten, want daarvoor hebben we bèta’s. Het gaat hier echt om de verhaallijn, de personages, de inhoud van je verhaal.
Wat we willen gaan doen, is het volgende: elke week nemen we met zijn allen een verhaal onder handen (en voor elk verhaal openen we een nieuw topic). We lezen het, en halen er alles uit wat we aan verbeterpuntjes kunnen vinden. Heeft je personage last van een onverklaarbare persoonlijkheidsstoornis of zit er een gigantisch gat in je plot? Zitten er onnodige scènes in je verhaal? Is je einde wel écht een einde? Zulk soort vragen en meer zullen we met zijn allen onder de loep nemen.

Hoe doe je mee?
Je stuurt een PB’tje naar mij met daarin welk verhaal je eventueel zou willen nomineren. Wij kiezen dan welk verhaal we de volgende week gaan bespreken.

Zijn er eisen aan het verhaal?
Het verhaal moet, uiteraard, op deze site staan. Het maakt niet uit hoe lang het verhaal is en het maakt ook niet uit of het al af is of niet. Wel kun je er vanuit gaan dat ongeveer 7K van je verhaal gelezen wordt.

Tot slot willen we graag zeggen dat dit géén manier is om reclame voor je verhaal te maken: je moet het niet doen omdat je er eventueel lezers mee trekt, maar omdat je graag opbouwende kritiek wil hebben. Daarbij moet je wel tegen die kritiek kúnnen. Als er iets niet aan klopt, wordt dat hier namelijk wel echt in je gezicht gegooid.

We hopen dat jullie er veel aan zullen hebben!
Liefs,
Bodine, Daan (xDevilBitch), Dorien (CosmicPurple) Emma (xEmma) en Kayley.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 11 maart 2015 - 13:59:
Ik wil ook wel, alleen ik heb niet een verhaal online staan wat áf is, waar ik trots op ben. (Alleen mijn 3-Shot, but well, i don't like it haha)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 15:19:
Het moet niet per se af zijn tho

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 12 maart 2015 - 10:43:
Oooh. Daar heb ik overheen gelezen.
Alleen mijn verhalen die online staam hebben nog maar 2 chapters want druk. Is dat nkiet te weinig?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 maart 2015 - 11:07:
Met twee hoofdstukken ben je wel zeker dat alles dat al gepost is ook effectief gelezen wordt, lijkt me. En als je daar graag feedback over wilt krijgen, zodat je zeker de fundering voor je verhaal helemaal op orde kunt stellen voor je er 50K woorden aan tijd en moeite in steekt, dan kan je dat verhaal nu nomineren.
Of je kan wachten tot je wat meer geschreven hebt.
't Is aan jou om te beslissen maar het is niet noodzakelijk te weinig om te kwalificeren. ^-^

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 12 maart 2015 - 13:33:
Ooh, tof. Ik zou 1942 wel willen nomineren dan.
Moet ik dan nog even pb'en naar Bo?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 maart 2015 - 14:02:
Ja.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 12 maart 2015 - 17:27:
Oké



1 2