Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Feedback

FanFic Feedback

1 2
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 jan 2015 - 19:39:
Lieve FanFic’ers,

Na het succes van FanFic Schrijft is jullie admin-team achter de schermen alweer hard bezig geweest met brainstormen over andere mogelijkheden. Zo viel het ons op dat er vaak discussies plaatsvinden over het gebrek aan opbouwende kritiek op deze site: de reacties op verhalen zijn altijd positief, wat natuurlijk heel leuk is, maar het zou zo fijn zijn als er tussen al die positieve reacties ook iets zat waarmee je jezelf kon verbeteren. Daar hebben we met z’n allen iets op bedacht: FanFic Feedback.

Wat is het?
Het gaat hier niet om spelfouten, want daarvoor hebben we bèta’s. Het gaat hier echt om de verhaallijn, de personages, de inhoud van je verhaal.
Wat we willen gaan doen, is het volgende: elke week nemen we met zijn allen een verhaal onder handen (en voor elk verhaal openen we een nieuw topic). We lezen het, en halen er alles uit wat we aan verbeterpuntjes kunnen vinden. Heeft je personage last van een onverklaarbare persoonlijkheidsstoornis of zit er een gigantisch gat in je plot? Zitten er onnodige scènes in je verhaal? Is je einde wel écht een einde? Zulk soort vragen en meer zullen we met zijn allen onder de loep nemen.

Hoe doe je mee?
Je stuurt een PB’tje naar mij met daarin welk verhaal je eventueel zou willen nomineren. Wij kiezen dan welk verhaal we de volgende week gaan bespreken.

Zijn er eisen aan het verhaal?
Het verhaal moet, uiteraard, op deze site staan. Het maakt niet uit hoe lang het verhaal is en het maakt ook niet uit of het al af is of niet. Wel kun je er vanuit gaan dat ongeveer 7K van je verhaal gelezen wordt.

Tot slot willen we graag zeggen dat dit géén manier is om reclame voor je verhaal te maken: je moet het niet doen omdat je er eventueel lezers mee trekt, maar omdat je graag opbouwende kritiek wil hebben. Daarbij moet je wel tegen die kritiek kúnnen. Als er iets niet aan klopt, wordt dat hier namelijk wel echt in je gezicht gegooid.

We hopen dat jullie er veel aan zullen hebben!
Liefs,
Bodine, Daan (xDevilBitch), Dorien (CosmicPurple) Emma (xEmma) en Kayley.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 jan 2015 - 19:43:
Oooohhh, dit is echt een goed idee!
Kan je alleen je eigen verhaal nomineren of ook die van anderen? En kan je meerdere verhalen of maar eentje insturen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 jan 2015 - 19:47:
Nee, alleen je eigen verhaal. Want je moet wel echt zelf de kritiek willen hebben, het is niet dat iemand anders je die kritiek door je strot moet proberen te duwen. Dus echt alleen je eigen verhaal.
Zullen we zeggen dat we beginnen met één verhaal en als die geweest is, mag je eventueel een tweede nomineren? Lijkt me wel zo eerlijk.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 jan 2015 - 19:47:
Okay, thanks ^-^

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 jan 2015 - 23:09:
Oooh haha ik had dit topic nog niet gezien. ^^
Wel super tof. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 21:30:
Als jullie hiermee door willen gaan, moeten jullie natuurlijk wel verhalen opgeven!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 8:36:
Bovenstaande geldt nog steeds. Op Iv na heeft nog niemand een verhaal genomineerd. Kom op, girls!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 feb 2015 - 9:03:
sorrysorrysorry ik ben bezig *Panics*
Trouwens, ik wil ook even zeggen dat dit echt geweldig is. Want ik heb zelfs wat aan de tips die gegeven worden op andere verhalen. So ik lees het altijd even aandachtig door want ja.
Echt tof!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 9:15:
We kunnen ook best nog even rondkomen met verhalen van mij, Daan, Do, Emms en Kay, maar we hebben jullie inzendingen ook hard nodig.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 feb 2015 - 11:18:
ik heb alleen nog maar verhalen die net zijn begonnen en een 3-shot, maar die 3-shot is niet mijn beste werk and i don't feel like nominating that one.

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 14 feb 2015 - 18:40:
ik wil ook feedback!!
berichtje net verzonden^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 6:14:
Is er een reden dat heel veel van jullie hier niet echt earm voor lopen?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 maart 2015 - 7:19:
Ik heb er al een ingestuurd, maar ik heb niet echt nieuwere verhalen. Van mn oude die hier op staan weet ik dat ze niet heel goed zijn.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 maart 2015 - 9:09:
Ongeveer wat Iv zegt, ja. Ik wil best een oud verhaal insturen, though, Crying Lightning kan wel wat comments gebruiken, maar omdat ik natuurlijk niet weet wie er iets heeft aangemeld, ging ik er vanuit dat andermans nieuwere verhalen voorrang hebben. En ik heb een verhaal in gedachten om aan te melden, maar dat heb ik nog niet geschreven. Want logica. *blaat*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 9:47:
We krijgen eigenlijk heel weinig aanmeldingen, we doen deze week Finnick omdat er eigenlijk geen andere keuze is. Dat is heel jammer, want we doen dit omdat er op het forum gesproken werd over hoe men weinig reactie's krijgen waar ze echt iets mee zijn. Dusseh, ja.

Je kan ook oude verhalen insturen omdat je ze wilt herschrijven/herwerken, zelfs als het dan niet je tegenwoordige niveau van schrijven heeft, en hier wordt naar meer dan enkel je taal gekeken. Of het nu je beste werk ooit is of niet, je gaat ook heel wat te horen krijgen over hoe je je personage's wegzet en je plots uitwerkt, granted er dingen mis mee zijn.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 maart 2015 - 11:15:
Ik heb wel een paar verhalen hier op staan en voor mijn part pak je ze allemaal haha. Ik ben ook van plan het laatste deel van een 2-shot erop te zetten vandaag, dus die kan je ook pakken als je wilt



1 2