Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #237

Offtopic #237

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 feb 2015 - 16:24:
Peanut butter jelly time



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 1 maart 2015 - 19:47:
Oeeeh exciting, Jen! ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 maart 2015 - 21:45:
Ik was ook bij mijn oma! Mijn oma herkent me wel (als in, ze weet wie ik ben, maar haar zicht is zo slecht dat ze me toch weer niet herkent maar als ze weet dat we komen en zo gaat het wel goed), maar loopt heel erg slecht en het klinkt vastheel bot maar altijd als ik bij mijn grootouders vandaan kom, denk ik eraan dat ik eigenlijk niet zo oud wil worden.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 1 maart 2015 - 21:50:
Heb ik ook, Emms. Oma van mama's kant was echt heel dement en haar halve lichaam was verlamd en ik zou later ook echt niet zo willen leven. Lijkt me zo lastig en meh.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 maart 2015 - 21:51:
Mijn oma woont nog op zichzelf, maar mijn oom komt twee keer per week een hele dag langs om voor haar te zorgen. Het lijkt me verschrikkelijk om zo afhankelijk te zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 maart 2015 - 22:09:
Mijn opa is tachtig geworden en een week voor hij dood ging had hij het er nog heel enthousiast over dat hij honderd ging worden. Hij was altijd grapjes aan het maken met iedereen en hoewel hij na zeven herseninfarcten en een hartinfarct en ruim tachtig jaar levenservaring niet meer de jongste was en met een rollator liep en zo, denk ik wel dat 'ie altijd plezier heeft gehad in 't leven. Dus - 't hangt er denk ik niet vanaf hoe oud je wordt, maar hoe je oud wordt.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 1 maart 2015 - 22:36:
Mijn opa heeft zelfmoord gepleegd.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 maart 2015 - 22:42:
@Yara: dat is wel heftig ._. Heb je hem ook gekend?

Mijn ene oma was 76, maar echt nog druk met vanalles en nog wat (ze had o.a. een huiswerkhuis) en toen bleek ze maagkanker te hebben en was ze binnen een paar maanden dood, dus het was echt haar tijd niet, zeg maar. Mijn andere oma was oud en oud en uiteindelijk kreeg ze een herseninfarct en was ze binnen een dag of twee dood, maar van haar hadden we al een tijdje verwacht dat ze niet meer zo lang zou leven.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 maart 2015 - 22:57:
Opa van mama's kant is overleden aan een hersentumor toen zijzelf 14 was, dus hem heb ik nooit gekend. Opa aan papa's kant is 4 jaar geleden overleden (75) aan een hersenbloeding, na in totaal vanaf zijn 57'e 7 hartaanvallen te hebben overleefd.
Mijn oma heeft borstkanker overleefd & heeft nu dan wat met haar hart (omregelmatigheden en vocht) en oma van mama's kant is nog kerngezond.
Zo vreemd, eigenlijk, het verschil tussen mijn opa's oma's.

@Juul dat is echt sneu voor je oma(s), zeker omdat de ene nog vol dingen en energie zat. Meh, dat voelt altijd zo oneerlijk
@Yaar wat, recent? Oder? :c

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 1 maart 2015 - 23:09:
Opa van mama's kant overleed aan hartproblemen toen ik vijf was. Hij had op een dag heel erg las van z'n borst en heeft denk ik een week(?) in 't ziekenhuis gelegen. Mama en mijn tantes waren aan het nachtwaken en tante Ingrid zei "papa het is goed zo, je hebt genoeg gevochten. Ga maar slapen". En vlak erna was hij overleden. Oma van mama's kant was al langer slecht, like I said, maar rond Moederdag 2013 kreeg ze een longontsteking. De zestiende was het heel erg, de zeventiende lag ze aan het zuurstof en ze vocht zo zo hard om niet te slapen en wie d'r ook naast d'r bed zat, ze hield diegenes hand met zoveel kracht vast, alsof ze bang was dat we weg zouden gaan. Misschien was ze dat ook wel. Ze is die nacht overleden. Ze had ook al meerdere hersenbloedingen gehad maar - ja. Het ging wel onverwachts snel. Ik weet nog dat die nacht papa's telefoon ging, want mam en tantes gingen wederom nachtwaken en - de volgende dag maakte papa me waker want anders kwam ik er via Facebook achter.
Oma van zijn kant heeft ook al meerdere tias gehad maar is soms heeel erg bij de tijd en dan praat ze je de oren van de kop. Opa is inmiddels 86, maar ik zou ook zo geloven dat hij 76 is. Heel levendig nog, kan alles zelf enzo. En is echt nog heel sterk, als hij me een knuffel geeft is jet alsof ie me half plet.

@Juul; dat is zo oneerlijk, inderdaad, zoals Cyn zegt ;/
@Yara; oh god. Dat is idd heeel heftig. *hugs*

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 maart 2015 - 23:17:
@Jess: ja, mijn opa (van papa's kant, de andere opa woont op Curaçao en heb ik pas 3 keer in mijn hele leven gezien) is ook zo: hij is 84 maar hij kan en doet nog alles, heeft redelijk intensieve hobby's. Ja.

*groepsknuffel*

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 maart 2015 - 23:20:
*jumps in*

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 1 maart 2015 - 23:21:
*jumps in, too*

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 1 maart 2015 - 23:43:
@Yara: dat is wel heftig ._. Heb je hem ook gekend?
Ja. Hij en mijn oma hebben mij en mijn zus voor een heel groot deel opgevoed omdat mijn ouders beide een fulltime baan hadden.

@Yaar wat, recent? Oder? :c
Nee is al 10 jaar geleden gebeurt.

@Yara; oh god. Dat is idd heeel heftig. *hugs*
Ja, hij had twee herseninfarcten en één hartinfarct gehad en kreeg daarna zondevoeding. En omdat hij wist dat hij er als een kasplantje uit zou komen en mijn oma dat niet aan wilde doen. Heeft hij de zondevoeding slang eruit proberen te trekken. En dat deed zoveel pijn dat hij toen gestopt is met trekken. En toen is de zondevoeding in zijn longen gelopen en heeft hij zich zelf zo verdronken.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 maart 2015 - 7:45:
@yaar shit, that's heavy *hug*

Ik heb gelukkig gezonde opa en oma's. De oma aan mijn vaders kant is 87, maar de opa aan mijn vaders kant is overleden toen ik vier was. Waaraan weten ze niet precies. Hij was toen 75 volgens mij.
De oma aan mijn moeders kant is nog topfit (afgezien van de "normale" kwaaltjes op die leeftijd) en 77 en de opa aan mijn moeders kant is 79 en rijd nog auto enz dus ja. Gezonde grootouders (and I'm very happy, cause I know I'm quite lucky)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 maart 2015 - 8:01:
Oh Yara, wat verschrikkelijk naar .__. *plet*

Ik heb alleen nog oma's. Mijn opa van moeders kant is aan longkanker overleden vlak voordat mijn broer werd geboren, dus hij heeft ons allebei nooit gekend (mijn broer is ouder dan ik). En mijn opa van vaders kant is elf of twaalf jaar geleden gestorven aan een hersenbloeding, heel plotseling. Hij was 61, superfit, nog bezig een badkamer in elkaar te zetten en zo, en opeens had hij hoofdpijn en een week later trokken ze in het ziekenhuis de stekker eruit.
Mijn oma's wonen allebei nog op zichzelf, maar die van moeders kant krijgt wel thuishulp (ze is ongeveer 80? Ik weet dat niet eens) en ze heeft diabetes en honderd andere dingen en ze wordt langzaam kinds. En m'n oma van vaders kant heeft een nieuwe vriend en gaat constant met de caravan op vakantie, dus dat zit wel goed.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20