Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - maart

FF's Schrijfuitdaging - maart

1 2 3 4
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 maart 2015 - 10:42:
Thema: nieuw begin/frisse start.

In maart begint namelijk de lente weer en dat staat bekend om het heropleven van de natuur en het zonnetje dat terugkomt. Maar! Kijk zeker hieronder bij belangrijk voor deel twee van deze uitdaging.

Belangrijk:
- De verhalen moeten nog altijd fanfictie zijn!
- En minder dan 3.000 woorden lang!
- In het verlengde van "nieuw begin" leggen we jullie nog een opdracht op: het fandom waarover je schrijft, moet er een zijn waarover je nog niet eerder geschreven hebt!!

Wij kunnen op je profiel zien waarover je al geschreven hebt, en het is echt de bedoeling dat je deze maand uit je comfort zone stapt qua fandom en iets nieuws probeert.

Veel succes!

Deadline: 21/03, 23:59.

Deelnemers:
-



Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 22 maart 2015 - 11:32:
Wow!
Dat is écht snel!
Leuk commentaar, een waar ik blij van werd!
En die schoonheidsfoutjes: daar werk ik aan.
De reden dat ze haar nooit hebben begraven enzo was de snelheid dat de 'oorlog' op hen afkwam- dus ja ze hadden geen tijd om haar te begraven.
En tot leven komen: simpelweg door inderdaad Wolverine's krachten en die van haar zelf. Doordat 'er iemand (ik) aan de klok heeft zitten draaien is niemand ouder geworden. Je zou kunnen zeggen dat ze telkens terug in de tijd gingen terwijl de omgeving vooruit ging.
Het klinkt bizar, maar dat vond ik een mooi metafoor met het idee van 'dood' en opstaan eruit. Het gevoel dat de tijd stilstaat en het moment dat de 'pijn' weg is dat de tijd weer verder gaat.
En nog heel even op je commentaar: 'mutanten' had ik tussen ' ' gezet omdat het door 'mutanten' zelf als een soort negatief woord is geworden. Logan had op dat moment ook een andere woord kunnen gebruiken in plaats van.
Anyway!
Echt super dankjewel voor je commentaar!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 11:46:
Geen dank, ik doe het graag *zwaait met hoed en buigt*
Fijn dat ik je blij heb kunnen maken met het commentaar!
Ik had je metafoor niet meteen gezien, maar nu je hem zo uitlegt, vind ik het wel mooi! Misschien kan je dat er nog wat duidelijker in verwerken?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 22 maart 2015 - 11:49:
Hm da's een goed idee... Moet nog wel bedenken... hoe?
Suggesties?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 11:54:
Ehm, even denken hoor. Je moet natuurlijk iets doen waar jij je goed bij voelt, maar wat bijvoorbeeld zou kunnen, is dat je er wat beschrijvingen over de pijn bij toevoegt. Je hebt genoeg dialoog in het verhaal om een extra beschrijving op te kunnen vangen. De pijn komt op dit moment nog niet heel erg naar voren, maar als die wat breder beschreven wordt, is het ook makkelijker om een stapje te maken naar de rest van de metafoor.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 22 maart 2015 - 12:00:
Ah ja... even bedenken hoe dat te doen.
Thank you!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 12:03:
Geen probleem! Je mag me een waarschuwing geven als het gelukt is.

Andrea
Andrea

Andrea is offline

[16]
Andrea zei op 23 maart 2015 - 21:21:
WOW, winnaar van de maartwedstrijd, m'n dag is direct goed!!! Hartelijk bedankt voor de directe respons

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 maart 2015 - 21:38:
Fijn dat ik je blij heb kunnen maken! Leuk dat je mee hebt gedaan (:

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 24 maart 2015 - 16:33:
Niemand zegt het, maar het moet gezegd worden, dus... Feli Andrea!
En bedankt Emma!

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 24 maart 2015 - 16:38:
Je hebt gelijk Merula!
Gefeliciteerd Andrea!

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 27 maart 2015 - 22:24:
Oh. Lekker op tijd ben ik met reageren op het commentaar..
Bedankt! Ik kan hier echt wat mee. Komma's moet ik gewoon beter nalezen maar enters daar ben ik nog mee bezig. Ik denk dat ik het na een paar schrijfsels wel onder de knie heb.
Het meisje dag Jeremy zich herinnert is inderdaad zijn zus Elena.
Als ik een keer tijd heb zal ik Elena ook een sterkere reden geven om weg te gaan.
Nou ja, bedankt voor het commentaar (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 maart 2015 - 3:35:
Geen probleem!



1 2 3 4