Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - maart

FF's Schrijfuitdaging - maart

1 2 3 4
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 maart 2015 - 10:42:
Thema: nieuw begin/frisse start.

In maart begint namelijk de lente weer en dat staat bekend om het heropleven van de natuur en het zonnetje dat terugkomt. Maar! Kijk zeker hieronder bij belangrijk voor deel twee van deze uitdaging.

Belangrijk:
- De verhalen moeten nog altijd fanfictie zijn!
- En minder dan 3.000 woorden lang!
- In het verlengde van "nieuw begin" leggen we jullie nog een opdracht op: het fandom waarover je schrijft, moet er een zijn waarover je nog niet eerder geschreven hebt!!

Wij kunnen op je profiel zien waarover je al geschreven hebt, en het is echt de bedoeling dat je deze maand uit je comfort zone stapt qua fandom en iets nieuws probeert.

Veel succes!

Deadline: 21/03, 23:59.

Deelnemers:
-



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 maart 2015 - 20:15:
Je hebt nog negen dagen, Madelief, misschien lukt het volgende week wel? (:

Madeliefjuhh
Madeliefjuhh

Madeliefjuhh is offline

[133]
Madeliefjuhh zei op 12 maart 2015 - 20:27:
Hopelijk, maar ja. Er is Maandag iets gebeurd waar ik nog steeds erg mee zit. ): En ik heb geen inspiratie maar ja.

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 13 maart 2015 - 8:40:
Ik had 'm geschreven en toen vergat ik 'm in te leveren, oeps.

Goed dat ik er nu aan denk:

tadaa

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 13 maart 2015 - 17:09:
whe ik moet maar eens gaan beginnen. nouja eerst een fandom zoeken

heaven
heaven

heaven is offline

[39]
heaven zei op 15 maart 2015 - 18:43:
Ik doe ook wel mee! een uitdaging. Harry Potter is mijn comfort fandom, The Vampire diaries, The mortal instruments en Criminal minds heb ik ook al gehad... hmm *denkt na* moet voor vrijdag wel lukken denk ik. 3000 woorden is niet veel.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 18:46:
@ heaven: het hoeft niet eens 3000 woorden te zijn! Als jij het redt met vijfhonderd worden, mag het ook.

Andrea
Andrea

Andrea is offline

[16]
Andrea zei op 19 maart 2015 - 17:07:
Ik doe mee!!!
http://www.fanfic.nl/editor/edit_chapter.php?id=46808

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 20 maart 2015 - 20:00:
En hij is klaar!


xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 maart 2015 - 16:02:
Dames, het is de laatste dag om wat in te leveren!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 maart 2015 - 16:07:
Ik moet het nog uittypen maar ben wel van plan dat te doen !

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 maart 2015 - 18:06:
Oh shit. Ik wilde nog iets inleveren, maar door TH ben ik 't vergeten.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 maart 2015 - 21:12:
ik ben zo gesloopt door de pijn en medicatie dat het em niet meer wordt. Jammer, heb het wel geschreven.

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 21 maart 2015 - 22:21:
Ik ben heel benieuwd...

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 22 maart 2015 - 0:00:
Last minute:
Mijn verhaal

Sorry voor de lengte!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 10:18:
Jaaaaaaaaaaa ik heb het nagekeken! Als het goed is, ontvangen jullie binnen nu en kort een berichtje met nog wat persoonlijke feedback. Anders moet je even contact met me opnemen!

xcarrotx
Je hebt mooi gebruik gemaakt van het thema. Door het in de laatste zin terug te laten komen, voelt het extra krachtig aan.
Ik heb er niet heel veel fouten uit hoeven te halen, en de fouten die je maakt, zijn over het algemeen te generaliseren naar twee punten: het gebruik van enters en het missen van komma's. Het gebruik van enters bij dialogen gaat helemaal goed (wat de meesten juist lastig vinden), maar door je verhaal heen gebruik je af en toe enters waar ze niet nodig zijn. Verder misten er een paar keer komma's tussen twee persoonsvormen in. Afgezien hiervan zit het echter goed in elkaar!
Ik heb nog wel een paar vragen over de verhaallijn. Het meisje dat hij zich herinnert, is dat zijn zus? Ik zou denken van wel, aangezien er verder geen meisjes een echt belangrijke rol spelen. Ik kan het alleen niet helemaal uit het stuk halen. Ik ben totaal niet bekend met het fandom, misschien zou ik het anders wel weten.
Daarnaast vraag ik me af waarom zijn zus hem alleen liet. Ze wist waar hij toe in staat was en dat hij in verleiding zou komen, waarom liet ze hem alsnog alleen achter? Ik snap dat het nodig is voor het verhaal, dat hij anders niet de drie meisjes aan kan vallen, maar de zus moet alsnog een sterke reden toegeschreven krijgen.

Andrea
Okay wauw wauw wauw. Ik ben altijd al dol op jouw verhalen, maar ik vind het knap hoeveel je hebt kunnen vertellen met zo weinig woorden. Wat een ongelooflijk sterk en krachtig verhaal! Het is kort, maar wel compleet. Ik heb er misschien drie kleine foutjes uitgehaald, maar het zit verder allemaal netjes in elkaar.
Ik ging er wel eerst vanuit dat het meisje in de dagdroom Katniss was, maar ik neem aan dat dat de bedoeling was? Dat Prim zo tegen haar opkijkt dat ze ervan droomt haar te zijn?
Misschien had je het thema er nog wat duidelijker in kunnen verwerken. Het vluchten zorgt natuurlijk voor een nieuw begin, maar dat is niet iets wat wij meekrijgen. In de dagdroom krijgen we enkel mee hoe het er is als ze er al tijden wonen (neem ik aan wegens de bolle buik).
Maar het is zeker heel fijn geschreven! Ik ben dol op je woordkeuze in de beschrijvingen.

ChantiXAMX
Het eerste wat in mij opkomt als ik je verhaal lees, is: heftig. Ze is verkracht (door haar vader nota bene), haar moeder heeft zelfmoord gepleegd, ze snijdt zichzelf. Ik snap dat het ene tot het andere leidt, maar heb je niet misschien je hoofdpersoon iets te veel leed toegeschreven?
Ik moet zeggen dat ik verrast was over hoe ze met Andy omgaat. Aangezien hij op haar bed zat, onverwachts, betekent dat hij zelf het huis binnen is gekomen, waardoor ik er vanuit ging dat ze al samenwoonden op dat punt. Toen hij haar daarna vroeg om bij hem te komen wonen, ging ik er vanuit dat ze wel een stel waren, maar dus nog niet samenwoonden. Dit werd voor mij bevestigd door de kus: het is lief, maar op dat moment lijkt het niet iets nieuws, lijkt het alsof dat al vele malen vaker is gebeurd. Ik was dan ook nogal verbaasd door zijn liefdesverklaring, ik had verwacht dat die in het verleden al plaatsgevonden zou hebben. Misschien kan je eerder in het verhaal wat weer woorden gebruiken, waardoor de lezer precies snapt wat hun relatie is en dan ook meeleeft met hun eerste kus en er niet verbaasd door is.
Het thema heb je er goed in verwerkt, je laatste zin is mooi en geeft een sterke afsluiter aan een heftig verhaal.

Merula
Ik heb nog nooit een fanfictie over Pokémon gelezen, maar wat ongelooflijk leuk! Je hebt een vlotte schrijfstijl, er zit lekker veel dialoog in en er staan bijna geen fouten in. Ik vond het heel fijn om te lezen.
Je laat me in het begin alleen met een vraag zitten. Hoe weet hij meteen dat hij zich heeft verslapen als hij wakker wordt? Op deze manier klinkt het een beetje als: ik word wakker, dus ik heb me verslapen.
Verder vraag ik me ook een beetje af hoe het komt dat hij zich verslapen heeft, zeker als hij er al jaren naar uitkijkt. Heeft zijn moeder misschien de wekker uitgezet? Ik snap dat dat iets is wat je niet zomaar in deze standalone kan proppen, het is ook maar een bijzaak, maar ik ben er dus wel benieuwd naar.
Tja, ik heb er niet heel veel over te zeggen, behalve dat ik het met plezier gelezen heb. Ook vind ik een leuke keuze voor bij dit thema.

Rebella
Wat heb je een ongelooflijk leuk fandom gekozen! Ik ben er helemaal weg van, heel erg leuk om over te lezen. Het leest vlot, is ook spannend in het begin en het valt helemaal niet op dat het eigenlijk best een lang stuk is. Er staan wel wat schoonheidsfoutjes in: af en toe splits je een zin in delen of vergeet je komma's te gebruiken. Ik denk dat als je je stukken voortaan nog een keer extra goed naleest, dat je zelf de meeste fouten er wel prima uit kunt halen. Ik ben blij dat ik in het fandom zit en dus ook alle personages ken, want ik weet niet of ik het anders compleet had begrepen.
Je laat me wel met een enorme vraag zitten. Waarom hebben ze haar nooit begraven of gecremeerd? Je geeft aan dat ze haar wel opgebaard hebben, maar je laat toch niet zomaar iemand jarenlang opgebaard liggen, ook al ben je in oorlog? Ik neem aan dat de meeste mensen toch echt liever geen dood lichaam in huis hebben. En daarnaast, hoe kon ze nou precies weer terug tot leven komen? Is dat omdat ze de dochter is van Wolverine en misschien, naast de vleugels, dus ook een deel van zijn krachten heeft (het helen)? Ook is het wel heel toevallig dat niemand ouder is geworden in de tijd dat zij dood was.
Ik heb het met plezier gelezen!

Allemaal heel leuk gedaan, meiden! Er kan helaas toch echt maar een winnaar zijn. De winnaar van deze maand is degene die met vrij weinig woorden me helemaal omver heeft kunnen blazen: Andrea!



1 2 3 4