Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » [FanFic Leest] Nakletstopic

[FanFic Leest] Nakletstopic

1 2 3
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 11 maart 2015 - 18:06:
[ F A N F I C ] [ L E E S T ]


Het spel
Voor het speeltopic, kijk hier.

Dat was het dan, de allereerste editie van FanFic Leest! Wat vonden jullie ervan? Is het een idee om dit vaker te doen? Tips, opmerkingen, dingen die anders of beter kunnen?
Hou dit topic in de gaten voor verdere aanvullende vragen, of laat van je horen als je er zelf nog iets aan toe wil voegen. En voor mijn lieve deelnemers, wie van jullie mag ik nog eens lastigvallen met een paar vraagjes over Leest en lezen en bibliotheken, voor mijn eindwerk?

In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie meewerking, en hopelijk tot de volgende.

---

Vragen:

- Wat is FF? Je mag objectief de site beschrijven, wat het doel precies is en hoe jullie hier terecht zijn gekomen etc., en wat betekent FF voor jou?

- Beschrijf jezelf als lezer. Lees je veel? Heb je altijd graag gelezen? Welke genres? Wat zijn de boeken die voor jou het meest betekenen? Welke verhalen/schrijvers hebben van jou een boekenwurm gemaakt? Tell me your stories.

- Hoe kies je je leesvoer uit? Tips van vrienden, cadeautjes, willekeurig gaan rondneuzen in boekhandels, internet... Volg je boekentrends op? Hoe dan? Wiens advies neem je ernstig als het over leestips gaat?

- Ga je naar de bib? (dit is belangrijk voor mijn onderzoek, je hoeft hier geen "ja" op te zeggen als het niet zo is.) Hoe vaak? Hoe groot is de rol van de bib in jouw leesleven? Ga je naar de bib met een vast idee van welke boeken je nodig hebt en verder niks, of ga je in de rekken zoeken naar iets nieuws? Kan je in de bib alles vinden wat je nodig hebt? Wat wel/niet? Heb je al eens tips opgegeven in de bib, en is daar dan op ingegaan?

- Voor de bibgangers: wat ontbreekt er in jouw bib of wat kan er beter? Voor de niet-bibgangers: hoe zou de bib jou kunnen overhalen om toch langs te komen? (denk aan collectievorming, projecten, promotie, de lezers meer inspraak geven, alles wat je zelf nog kan bedenken.)

- Wat vonden jullie van FF Leest? Zet het jullie aan tot meer lezen? Helpt het competitieve aspect? Heb je nieuwe titels of auteurs leren kennen? Heb je boeken vastgepakt die je anders nooit zou lezen? Indien het vaker zou doorgaan, wat kan er beter en wat moet behouden blijven?

- Denken jullie dat projecten zoals FF Leest (of NaNo, of groepsschrijven, of andere projecten die we hier op het forum voor jullie organiseren) ook werkbaar zouden zijn buiten het forum? Zouden lees- en schrijfgroepen onder een aangepaste formule ook kunnen werken in real life? Zouden jullie het interessant vinden mocht jullie bib dergelijke groepen oprichten of promoten, bv. tijdens NaNo een stille ruimte vrijmaken voor mensen die samen willen schrijven? Waarom wel/niet?

- Vinden jullie dat de bib te weinig voeling heeft met jullie doelgroep: jongeren/jongvolwassenen die wél graag lezen en uit zichzelf al met taal en schrijven bezig zijn? Weten ze überhaupt wat jullie willen? Wat doen ze juist en wat doen ze fout?

- Moet de bib investeren in meer anderstalige literatuur, fantasy, YA novels etc.? Zou het bibliotheekwezen gebaat zijn met bijvoorbeeld een online lijst van populaire schrijvers en titels die geregeld een update krijgt aan de hand van tips en opmerkingen en reviews van jullie?

Feel free om er zelf alles aan toe te voegen wat je wilt. Hoe meer, hoe beter!


Love and sparkles,

Captain Dorothy



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 18:36:
Ik ben heel competitief aangelegd, dus het idee van een leesrace, zelfs als er niet echt iets te winnen viel of het echt sterk benadrukt werd, heeft mij heel hard gemotiveerd nog meer te lezen dan gewoonlijk. Wel ben ik grotendeels binnen mijn comfort zone gebleven, dus een volgende keer denk ik dat ik meer ga variëren qua genre en auteurs.
En ik vond het fijn dat we er met het topic toch heel enthousiast aan mee gedaan hebben. Jammer was het wel dat niet iedereen even vocaal was, om het zo even uit te drukken, maar uiteindelijk heeft dat de/mijn pret niet bedorven.

Dus ik ben helemaal voor Leest een terugkerend evenement te laten worden.
And you know you can always bother me with questions and anything else~

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 maart 2015 - 18:55:
Het was voor mij moeilijk om zo vocaal te zijn, Kay, want ik lees aanzienlijk minder. ^^

Ik vond het heel heel heel fijn, though. Voor mijn part maken we hier iets permanents van, want ik vond het heel fijn dat iedereen het zo uitgebreid besprak en als ik ASoIaF uit heb, wil ik daar graag aan meedoen. En. Ja.

Also: ask me anything you like.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 18:57:
Ja, snap ik wel.
Volgende keer ga ik nog meer zeggen, volgens mij. Favoriete stukjes quoten. Mijn feels op het forum uitstorten. Because I can.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 maart 2015 - 19:07:
Ja, ja, jaaaa. Nee, maar oprecht. 't Is dat NaNo in april is, anders zou 'k zeggen, volgende maand meteen weer.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 19:23:
Naja, we kunnen in april nog altijd enthousiast het Boekentopic volpraten, alleen is het dan geen Leest. ;p

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 maart 2015 - 19:32:
Ik vond het echt superleuk en het heeft me enorm aangezet tot het lezen van meerboeken en het eindelijk doorwerken van de to read-plank in mijn boekenkast. Wanneer is de volgende editie? Nog een keer! Nog een keer!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 maart 2015 - 19:48:
Ik wil Beware the Wild lezen en The Fault in our Stars en Brave New World. :3

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 12 maart 2015 - 22:52:
Ik vond het ook leuk, alleen het idee van een race vind ik minder. Eh. Ja.
Zelf heb ik ook niet zoveel gezegd, maar ah. Ik had ook maar 1 boek want weinig tijd ^^

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 13 maart 2015 - 11:38:
Ik vond het super leuk! Eindelijk weer eens wat gelezen en ben eigenlijk ook niet gestopt sinds. = )

En je zou me best wel wat vragen mogen stellen hoor Capt'n.

Het zou inderdaad wel leuker zijn als iedereen wat actiever is de volgende keer. Dan moet ik zeggen dat ik ook niet zo heel actief was. Maar gewoon met 'het leukste stukje van de dag' ofzo. Zo leer je ook weer nieuwe boeken kennen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 maart 2015 - 11:41:
Maar ik wilde geen info geven want spoilers, aangezien ik in boek 7 zit waar andere mensen in boek 1 zitten.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 13 maart 2015 - 12:48:
Ja, oké. Dat snap ik. Maar misschien gewoon een grappige zin die je tegen bent gekomen? Een suffe uitspraak ofzo

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 maart 2015 - 21:40:
Ik vond het wel een beetje intimiderend dat sommige mensen zoveel lezen _0_ Maar aan de andere kant vind ik het toch leuk om mee te krijgen wat andere mensen lezen en zo, want ik heb niet zo heel veel boeken in mijn kast liggen die ik nog niet heb gelezen, dus nieuwe aanraders zijn altijd welkom.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 14 maart 2015 - 11:34:
Jaa, some of you read so many books in such a short time! Ik vind het ook leuk om al die aanraders te lezen.

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 14 maart 2015 - 11:59:
Ik vond fanfic leest echt leuk! Again, again, again!
Het is interresant om te zien wat voor boeken andere mensen lezen en de volgende keer zal ik iets meer zeggen in het topic dmv quotes enzo

En je mag mij lastigvallen met al je vragen!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 13:33:
Tja, sorry dat ik zo inactief was. Het leven kwam tussendoor en zo.



1 2 3