Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi-het-eruit-topic #54

Gooi-het-eruit-topic #54

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 11 maart 2015 - 18:13:
Let it all out!



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 25 maart 2015 - 22:51:
Ik moest van m'n zus wachten met naar bed gaan tot papa thuis was want anders kwam ie thuis in een lege woonkamer. Vlak nadat ie thuis was ging hij de hond uitlaten dus wilde ik naar bed, wat pap me ook aanraadde. Nu is m'n zus vet boos op me "want ik kan makkelijk nog een halfuurtje beneden zitten". Nee. Ik ben doodop, in een rothumeur, prikkelbaar en dan begint ze te zeuren dat haar wekker vroeg gaat. En nu hoor ik d'r tegen papa zeuren en wauw praat me maar een schuldgevoel aan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 maart 2015 - 15:58:
Ik heb 12 minuten vertraging opgelopen op een traject van drie minuten.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 maart 2015 - 17:06:
Ik kijk een programma op vier en daar zie je hoe mensen reageren op programma's op tv. Er was een date tussen twee mannen te zien en zo'n man in zn huiskamer zei zo van ''ja, maar dat is niet hoe God het bedoeld heeft''

oh oh oh oh neeeeee

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 maart 2015 - 18:48:
@ Ivana: Ik snap het niet? _0_

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 maart 2015 - 21:05:
Die man is weer zo'n een of andere gelovige die denkt dat god tegen homo's is en ik houd daar echt niet van

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 maart 2015 - 21:51:
Want RTL 4 is echt hoe God de wereld bedoeld heeft :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 maart 2015 - 0:07:
Ik snap je punt, Ivana, maar toch ben ik het niet helemaal met je eens. Kijk, volgens mij gaan we het verst komen als we allemaal zo veel mogelijk ons best doen om elkaar te accepteren. Ik zou het het fijnst vinden als homoseksualiteit compleet geaccepteerd zou worden, overal ter wereld, maar dat is nou eenmaal niet zo. Dat betekent echter niet dat homofoben per se slechte mensen zijn, dat we ons soort van tegen ze moeten keren. Ik heb het er nog nooit over gehad met mijn oma, maar aangezien zij erg religieus is, neem ik aan dat zij niet pro-homo is. Maakt dat haar nou een slecht mens? Ze is opgegroeid in een andere tijd dan wij, in een ander soort omgeven. Algemene acceptatie van homoseksuelen is iets redelijks nieuws (behalve als je naar de oude Grieken gaat kijken en dergelijke, maar dat ter zijde), dus ik vind niet dat je iedereen er zomaar op af moet rekenen als ze zich er niet in kunnen vinden. Zolang diegene niet actief rechten af probeert te nemen of iets in die trant, heb ik er nou niet echt problemen mee als mensen een beetje homofoob zijn; ik vind dat mensen, zeker in hun eigen huiskamer, best hun geloof mogen uitoefenen en als daar bijhoort dat ze niet dol zijn op homo's, dan lijkt me dat geen drama. Niet ideaal, maar ook geen drama. Men kan niet verwachten dat iedereen hetzelfde wereldbeeld aanneemt, dezelfde normen en waarden. Zolang ze niet strijden voor ongelijkheid, zolang ze geen homoseksuelen zich minderwaardig laten voelen, zie ik geen reden om ze niet als goede mensen te accepteren. Zeker de oudere generaties hebben begrijpelijke redenen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 27 maart 2015 - 0:54:
Ik heb een nieuwe telefoon en ik word nu al HELEMAAL GEK van het gezeik met back-ups en alles en ik moest net op whatsapp op m'n oude telefoon en nu doet-ie het weer niet op de nieuwe en AAAARGH.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 maart 2015 - 8:19:
Oh jeetje, er is een "cut 4 Zayn". Bieberflashback.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 maart 2015 - 10:01:
Oh jeetje, er is een "cut 4 Zayn". Bieberflashback.

Ik wist echt niet wat ik tegen mn moeder moest zeggen toen dit gister op de tv kwam.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 maart 2015 - 10:40:
@ wat Emma tegen Iv zei: Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wel leuk om te zeggen dat het 't beste is als we elkaar allemaal accepteren, maar je vraagt daarmee essentially van een behoorlijke groep mensen om vriendelijk te zijn tegen een behoorlijke groep mensen die principieel weigeren om vriendelijk terug te zijn. Dat is scheef. & "zo werkt het nu eenmaal" is contraproductief as hell, want als "het nu eenmaal zo werkt", waarom zouden we dan nog ons best doen om iets te veranderen?
Daarbij: natuurlijk speelt opvoeding een grote rol, dus dat mensen uit een andere tijd komen is wel een reden voor gedrag en opvattingen, maar niet een excuus. The world changes. People change. Get over it. Change with them. (Overigens waren de oude Grieken alleen okay met homoseksuele mannen; lesbiennes waren absoluut ongeaccepteerd.)
Ook: mensen houden hun opvattingen nóóit "in hun eigen huiskamer". Literally - Iv had het over iemand die dit op televisie verkondigde. Deze mensen mogen ook stemmen. Misschien stemmen ze niet actief tégen gay rights, maar ze kunnen wel stemmen voor een partij die niets doet voor gay rights. Dat is microagressie. Niet strijden voor ongelijkheid, maar ook niet strijden voor gelijkheid, is je houden aan de status quo, en dus vasthouden aan de ongelijkheid. Dat is microagressie.
Overigens rammelt het argument "God heeft dit niet zo bedoeld" aan alle kanten (en de meeste religieuze argumenten), want als hij het niet zo bedoeld heeft, waarom doet hij er dan niks aan? Dat gaat lijnrecht in tegen hun eigen "God is almachtig"-idee.
En nee, dit maakt mensen niet per se tot slechte mensen. Dit is jaren, eeuwen, millennia conditionering; veel is onbewust; veel is niet expres; we zijn allemaal bezig problematische ideeën af te wennen. Maar dat is geen reden om dan maar te vergeven dat iemand hoogst problematische dingen op televisie zegt. Ik weet de context van het programma niet, ik weet niet of ze die man serieus aan het woord lieten komen of hém juist als het lachertje neerzetten, maar het blijft een platform voor microagressie. En wie bij de target community hoort, voelt dit als een klap in het gezicht.
Iv heeft zeker het recht om hier in het topic te zeggen dat ze er een probleem mee heeft om zulke mensen op televisie te zien.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 maart 2015 - 11:56:
Precies wat Dezh zegt. Ik geef Iv ook groot gelijk dat ze er wat van zegt, en dat zouden meer mensen moeten doen. Als hen namelijk niet verteld wordt dat hun gedrag schadelijk is voor een groep ménsen, niet "homo's" of "andersgeaarden" maar mensen, dan komt er geen verandering in. En je zou denken dat als 't maar een paar mensen zijn dat het dan niet uitmaakt, maar zulke mensen geven het wel door aan hun kinderen, die hetzelfde soort problematische gedrag gaan vertonen en op hun beurt ook doorgeven. Dan komt er geen einde aan de vicieuze cirkel en gaan we misschien terug achteruit.
Want hoewel Europa vrij vooruitstrevend is qua lgbtqia* rights zou het je nog verbazen hoe homofoob onze landjes eigenlijk zijn. Zeker niet alle huizen zijn veilige havens voor zij die net iets anders zijn dan de opgehemelde standaard, zelfs zij die zichzelf "allies" noemen, durven al eens opmerkingen te maken die eigenlijk echt niet kunnen, en dit spreek ik allemaal uit ervaring. België was één van de eerste landen om het homohuwelijk te accepteren, en toch word ik nog wekelijks gediscrimineerd op basis van mijn seksualiteit.

Ik ken 't programma trouwens wel, ze filmen een hoop mensen in hun woonkamers en halen dan de grappigste/diepste/interessantste stukjes reactiemateriaal uit alle opnames en dat komt op tv terecht. Dus de programmamakers beslisten niet alleen om iemand homofobe commentaren te laten maken zonder er iets van te zeggen, ze hebben het ook nog eens in hun aflevering gestopt.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 27 maart 2015 - 23:50:
Het hele programma slaat nergens op, volgens mij.

Ik was vandaag de hele dag met Jen en het was zo leuk en we zijn s avonds naar Insurgent geweest en jaaaaaa . <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 maart 2015 - 3:54:
Iv heeft zeker het recht om hier in het topic te zeggen dat ze er een probleem mee heeft om zulke mensen op televisie te zien.
Natuurlijk heeft ze het recht, maar dat betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn.
Kort door de bocht: Als men mensen niet accepteert omdat ze homofoob zijn, dan vind ik dat nou niet echt veel beter dan mensen niet accepteren omdat ze homoseksueel zijn.
Kijk, om het even op een manier te zeggen waar toch iedereen hier op tegen is: homoseksualiteit is tijden lang niet als iets gezonds gezien; in Zweden bijvoorbeeld is het zo lang als ziekte gezien dat mensen protesteerden door zich ziek te melden op werk met de reden dat ze zich "homoseksueel" voelden. Er zijn op dit moment genoeg dingen die wij als ziekten zien, die misschien later onder normaal vallen. Ik vind geboortejaar wel degelijk een goed excuus om een beetje homofoob te zijn; als je van mijn oma uit 1928 verwacht dat ze even goed met de veranderingen om kan gaan als wij, dan vind ik dat niet helemaal eerlijk.
Ik vind het prima als we het oneens zijn, maar als de mensen pro het homohuwelijk daar dingen over op tv mogen zeggen, dan mogen van mij mensen tegen het homohuwelijk dat ook.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 maart 2015 - 9:50:
Behalve dat homoseksualiteit niet schadelijk is, maar homofobie wel. Ik verwacht niet dat iedereen ze accepteert, ik weet ook wel dat we daar nog lang niet zijn, maar om het goed te spreken? Nooit.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14