Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Fangirl-topic #5

Fangirl-topic #5

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 1 april 2015 - 0:27:
AAAAAAAAAAAAAAAH!! *goes nuts*



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 april 2015 - 20:04:
Nee, ja, dat. Niet per se dat het twee compleet disjuncte verzamelingen zijn, maar meer dat TH/1D niet zo veel overlap heeft als 1D/GoT lijkt te hebben.
(en this is funny because I'd expected it to be like the other way around, really.)

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 april 2015 - 20:21:
Ik denk dat het meer aan de ontwikkeling van fanfiction in het algemeen ligt? Want de fanfictioncultuur die ik nu zie (vrijwel ongeacht het fandom) is voor mijn gevoel heel anders dan de fanfictioncultuur die wij hier (maar ook op hyves en THH) hadden in 2009/2010.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 april 2015 - 20:24:
Oh? In what sense?
Want het "ik ging naar een concert en keek hem in zijn ogen en toen haalde hij me backstage" en het "ik kwam hem tegen op straat en liep tegen 'm aan en hij zei oh jee sorry let me buy you a coffee" en the general stuff, dat is er allemaal wel. Maar. Ja?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 april 2015 - 21:19:
Die standaard crapfics zijn er met bands natuurlijk altijd. Ik bedoel vooral de eindeloze reeks aan (en populariteit van) high school/uni/library/barista/meer van zulks AUs. Like, we hadden wel AUs, maar voor mijn gevoel een stuk minder? Ik denk dat als ToHo nu een actieve fanfiction community zou hebben, dat je veel meer van dat soort fics zou krijgen dan vroeger.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 april 2015 - 21:22:
Hmm. Maybe you're right.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 april 2015 - 23:36:
Het ligt ook aan de site, non? Want op FF is de kwaliteit en originaliteit wel redelijk hoog (in elk geval in de TH-categorie, andere categorieën ken ik niet zo goed), maar op Quizlet en THH had ik altijd het idee dat het minder was. Ik weet ook niet hoe lang de communities al bestaan, maar TH is vergeleken met 1D en GoT al best oud, dus die (TH) is misschien een beetje door die fase heen?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 21 april 2015 - 9:27:
Ik denk dat TH hier toch wel 1 van de betere fanfictions heeft. Niet om het 1 of ander, maar er staan hiet zo veel crap fics in 1D (ook heeel veel goeie, Schaakspel bijvoorbeeld #shoutout) maar gewoon fics zonder hoofdletters en van die backstage dingen en zo. Eh. Ja.

GoT is wel heel gaaf om te lezen van jullie. Ik ken het niet, lees de boeken niet, heb toevallig gister de nieuwste aflevering wel gezien (een vriend van mij keek het en ik kwam daar en ik herkende personages van jullie fics haha) maar toch is het zo leuk want voor mij voelt het als een origineel iets, omdat ik het helemaal niet ken en heg toch snap. Liefde voor jullie. Hihi.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 april 2015 - 9:38:
In de tijd dat de TH-fandom het meest relevant was, waren er gewoon nog niet zoveel coffee shop/high school aus. Nu staat het internet er vol van, geholpen door Tumblr waar zulke aus ontzettend opgehyped worden, en daar halen mensen inspiratie uit. Aangezien er dat voor ons nog niet zo was, verbaast het me daarom niet dat er weinig zulke verhalen voor TH zijn.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 21 april 2015 - 13:50:
OMFG JONGENS IK HEB NET DE SEASON FINAL VAN SEIZOEN 1 VAN ARROW GEZIEN
JANKEN
Nee, maar ik kijk op Netflix en heb niet veel tijd maar wow wat is die goed.
*goes nuts*

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 21 april 2015 - 14:52:
Toch heb ik liever een high school/barista AU dan, om Bo maar even te quoten, "ik ging naar een concert en keek hem in zijn ogen en toen haalde hij me backstage" en "ik kwam hem tegen op straat en liep tegen 'm aan en hij zei oh jee sorry let me buy you a coffee". Want. Ja. Nee bedankt. Het is misschien opgehyped, maar als het goed geschreven is dan leest het heerlijk weg.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 april 2015 - 15:16:
True dat.

Even iets anders, kijkt er nog iemand Scorpion? My fangirl feels are super intense after that season finale.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 21 april 2015 - 15:18:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever de "ik kwam hem tegen op straat en liep tegen 'm aan en hij zei oh jee sorry let me buy you a coffee" dan de "ik ging naar een concert en keek hem in zijn ogen en toen haalde hij me backstage". Want die van de koffie zou mogelijk nog kunnen. Die van het concert is wel heeeeeeeel erg onwaarschijnlijk.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 april 2015 - 16:09:
Ik heb sowieso het idee dat fanfics beter worden in verloop van tijd. In het begin schrijft iedere schrijver de cliche fic wel een keertje, maar naarmate ze huj schrijfstijl meer ontdekken, komen er ook steeds originelere fics

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 21 april 2015 - 17:17:
Ik heb nog nooit een cliché fic geschreven als de bovengenoemde, maar
well. Cliché vast wel eens.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 april 2015 - 18:10:
Guys, Ghost Town.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13