Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd | Opdracht 2

Schrijfwedstrijd | Opdracht 2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 3 mei 2015 - 23:17:
Hellooooo fellow writing honeys <3

Hierbij een nieuw topic voor deze wedstrijd, omdat ik niet meer op Krewella zit.

Wat houdt het in?
Een schrijfwedstrijd is eigenlijk, zoals het woord het al zegt, een wedstrijd tussen schrijvers. Je krijgt opdrachten en aan elke opdracht zit een deadline vastgeplakt. Het is de bedoeling dat je deze opdracht uitvoert, in de vorm van een Stand Alone/One-Shot, en deze dan post op je Fanfic account. Het is het makkelijkste om op je account een ''verhaal'' aan te maken met als titel ''Schrijfwedstrijd'' of iets in die richting. Daar post je je stukken als aparte ''hoofdstukken.'' De link van de opdracht (dus je ''hoofdstuk'' post je dan in dit topic. Als de deadline is verstreken, wordt je stuk nagekeken, beoordeeld en krijg je feedback. Je krijgt ook een cijfer. Zo gaat het door, totdat alle opdrachten zijn geweest. Wie dan het hoogste gemiddelde cijfer heeft, wint.

Wie mogen er meedoen?
Iedereen die een account op Fanfic.nl heeft, mag meedoen. Als je nog nooit eerder hebt meegedaan of op het forum hebt gezeten, mag je ook gewoon meedoen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Hoe doe je mee?
De eerste opdracht is tevens de inschrijving. Als je dus mee wilt doen met de schrijfwedstrijd, maak de de eerste opdracht en lever je deze in. (Zie verdere topic voor hoe je dat doet) Je kunt alleen meedoen als je bij opdracht één iets inlevert.
Let op! Je kunt dus niet meer meedoen als de deadline van opdracht één verstreken is.

Waar word je op beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, creativiteit, je plot/verhaallijn, de structuur van je verhaal en je spelling/grammatica/woordkeuze. Aan de hand hiervan krijg je een cijfer en feedback. Bij elke spelling/grammatica fout krijg je 0,1 aftrek.
Let op! De aftrekregel gaat pas in vanaf opdracht 2. Lees je werk dus goed na voordat de deadline is verstreken! Alles was wordt aangepast ná de deadline, neem ik niet meer op in het nakijken.

Verdere regels:
- Als je je stuk niet op tijd inlevert, lig je uit de wedstrijd.
- Alle stukken moeten op jouw account worden gepost en de link moet je hier plaatsen, zodat ik je stuk kan uitprinten. Als je de link hier niet plaatst, telt je stuk niet als ingeleverd. Let hier dus op.
- De titels van de stukken worden meegenomen in de beoordeling. Let hier dus ook op spelling/grammatica etc.
- Als je iets niet snapt, kun je het hier gewoon vragen in het topic of mij een privé berichtje sturen.

Ik ben het niet eens met mijn beoordeling, wat nu?
Als je het niet eens bent met de beoordeling die je hebt gekregen, kun je in eerste instantie contact opnemen met mij of Bodine. Als je daar niet uitkomt, kun je contact opnemen met de Moderators, maar ik denk niet dat dat nodig is.

Deelnemers:
- Ivana (1Dzayn) [6,5]
- Marianne (xCalPal)
- Rachel (xHiimacookie)
- Nynke (Nynlufx) [5,5]
- Nadja
- Jennifer (Chayenne) [8,3]
- Kayley [9,8]
- Andrea
- Wilma (williewortel)
- Daniëlle (x Devilbitch)
- Tamara (xcarrotx) [8]
- Serena (xSerenaHoran) [5]
- Madelief (Madeliefjuhh) [7]

Opdracht 1
Kort maar krachtig. Het is de bedoeling dat je een krachtig stuk schrijft van maximaal 600 woorden. Blaas me weg, of juist niet, maar laat het krachtig zijn. Tevens moet het fanfictie zijn.

Omdat dit de eerste opdracht is, krijg je nog veel ruimte voor jouw eigen interpretatie. Deze opdracht is tevens je inschrijving voor de wedstrijd. Er wordt hier nog geen aftrek gegeven voor de spelling/grammatica.

Minimum aantal woorden: 1
Maximum aantal woorden: 600
Deadline: 28 april 23:59
Succes! <3

Opdracht 2

Childhood! Even terug naar de kindertijd, maar dan in een nieuw jasje. Hieronder vinden jullie een lijstje met kinderprogramma's. Daaruit mogen jullie één kiezen (wie het eerst kiest, wie het eerst krijgt) en dit zal het Universum worden waarin je schrijft. Dat wil zeggen: "de wereld" van het desbetreffende programma. Tevens kies je een personage uit het door jou gekozen programma.

Dan in het tweede lijstje kiezen jullie een aandoening/stoornis, die betrekking heeft tot het personage dat jij gaat gebruiken.

De uiteindelijke bedoeling is dat je in het door jou gekozen universum een stuk schrijft over/vanuit een karakter die bij dat universum hoort, met de gekozen aandoening. Als je bijvoorbeeld SpongeBob Squarepants als programma kiest, moet je ook een karakter uit dat programma kiezen en daarbij de aandoening/stoornis "toevoegen".
(Sommige van deze programma's kijken wij ook nog, maar hé, het is eigenlijk voor kiddos.)

Programma's:
- Danny Phantom
- Pokémon (1e generatie) (Kayley)
- Fairly Odd Parents (Daan)
- SpongeBob Squarepants (Nadja)
- Jimmy Neutron (Serena)
- Kick Butowski
- De Tofu's
- Teenage Mutant Ninja Turtles
- Pinguins van Madagascar (Nynke)
- Totally Spies (Madelief)
- Winx Club (Jennifer)
- Phineas & Ferb (Tamara)
- Gravity Falls (Ivana)
- Kung Fu Panda

Aandoening/stoornis personage:
- Vergetelheid (Madelief)
- Blindheid (Kayley)
- Doofheid (Serena)
- Schizofrenie
- Anorexia
- Depressie (Nynke)
- Extreme hoogtvrees (Daan)
- Sociale angststoornis (Jennifer)
- XTC verslaving (Nadja)
- Alcoholverslaving (Ivana)
- Klassiek Autisme
- PDD-NOS
- Borderline (Tamara)
- Seksverslaving


Deadline: 17 mei 23:59
Minimum aantal woorden: 100
Maximum aantal woorden: 1200
Goodluck! <3

LET EROP DAT JE NU WEL AFTREK KRIJGT VOOR SPEL- EN GRAMMATICA FOUTEN!

Opdracht 3
It's time to timetravel! Speciaal voor jullie heb ik een tijdmachine gebouwd die jullie naar een bepaalde dag in een bepaalde tijd brengt. Jullie mogen zelf kiezen uit de opties hieronder en gaan vervolgens een stuk schrijven over wat jullie beleven zodra jullie daar zijn aangekomen. Nu heeft er natuurlijk een bepaalde gebeurtenis plaatsgevonden op die datum, dus er is enige research van jullie kant nodig. Het is wel de bedoeling dat je schrijft over wat jij meemaakt, dus je schrijft vanuit jezelf. Dit mag in alle perspectieven, maar natuurlijk ben jij zélf de hoofdpersoon. Je moet je dus voorstellen dat jij er middenin valt (op de dag, in de gebeurtenis). Waar/hoe/met wie mag je zelf weten.


De opties zijn:

- Boston, 16 december 1773 (Boston Tea Party) (Kayley)

- Haïti, 26 december 2004 (Tsunami) (Serena)

- Hawaii, 7 december 1941 (Pearl Harbor aanval) (Ivana)

- Berlijn, 9 november 1989 (De val van de Berlijnse Muur)

- Duitsland, nacht van 9 op 10 november 1938 (Kristallnacht) (Jennifer)

- Polen, 1 september 1939 (Aanval van Duitsland op Polen, begin WO2)

- Waterloo, 18 juni 1815 (Slag bij Waterloo)

- Mongolië, 18 augustus 1227 (Dood van Genhis Khan)  (Tamara)

- Nederland, 10 juli 1584 (Dood Willem van Oranje) (Nynke)

- Normandië, 6 juni 1944 (D-day)


Minimum aantal woorden: 200
Maximum aantal woorden: 2500
Deadline: 7 juni 23:59

Succes!

Finale opdracht

Jullie zijn gepromoveerd tot FBI-agenten en er lopen twee seriemoordenaars rond. Hieronder staat wie welke op moet proberen te pakken. Hoe, wat en of dit lukt mogen jullie zelf weten. Het hoeft dus niet per se goed af te lopen.
Wie de agent(e) is mag je ook zelf weten, maar het moet fanfiction zijn. Welk fandom mag je zelf weten.

Ivana:
Jij gaat Luke Gray oppaken. Luke Gray is van the Following, die geweldige serie waarover ik altijd fangirl. Het is dus belangrijk dat Luke ook echt Luke is. Het kan zijn dat je research moet doen om je geheugen op te frissen. Jouw agent(e) hoeft hier niet per se van te zijn. Waar/hoe/wat mag je zelf weten, zoals hierboven al is aangegeven.

Nynke:
Jij gaat Slade Wilson oppakken. Slade is van die andere serie waarover ik altijd fangirl, namelijk Arrow. Het kan zijn dat je research moet doen. Terwijl je dat doet, wil ik je meegeven dat de Slade die jij moet oppakken al is geïnjecteerd met Mirakuru. Net zoals Ivana mag je alles zelf weten, maar denk erom dat Slade wel Slade moet zijn.

Deadline:
2 juli 23:59
Minimum aantal woorden: 400
Max aantal woorden: 2400

Succes!
Oh, de deadline is dus later dan ik zei, omdat ik het zelf heel erg druk heb sinds twee week geleden en dat had ik overschat. Als dit een probleem is hoor ik het wel.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 mei 2015 - 8:17:
Jaaah oh! Vet cool!
Met dank aan mn vriendin: winx club + extreem hoogtevrees

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 mei 2015 - 8:25:
Die zijn voor jou! Goodluck ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 mei 2015 - 8:47:
Hé, wat een coole opdracht dit. Het kan zijn dat dit mij superhard gaat nekken, maar ik ga de twee lijstjes randommen en zien wat er uit komt. Het is Pokémon en blindheid geworden. (:

@Cynthia: wanneer krijgen we de uitslag van ronde 1?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 mei 2015 - 9:14:
Ohh maar deze opdracht is best leuk =D
Ik claim gravity falls en alcoholverslaving

Madeliefjuhh
Madeliefjuhh

Madeliefjuhh is offline

[133]
Madeliefjuhh zei op 4 mei 2015 - 9:59:
Dit is leuk! Mag ik Kick Butowski en vergetelheid?

Madeliefjuhh
Madeliefjuhh

Madeliefjuhh is offline

[133]
Madeliefjuhh zei op 4 mei 2015 - 10:22:
Mag ik nog wisselen... Totally Spies en vergetelheid?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 mei 2015 - 10:43:
Prima! En vandaag/morgen komt de uitslag.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 mei 2015 - 11:18:
@Madeliefjuhh: probeer dubbele posts te vermijden, je had prima je vorige bericht kunnen bewerken om je keuze aan te passen.

Madeliefjuhh
Madeliefjuhh

Madeliefjuhh is offline

[133]
Madeliefjuhh zei op 4 mei 2015 - 11:43:
Oh sorry. Ik had hem geprobeerd te verwijderen, maar dat lukte niet.

Ik had trouwens nog wen vraagje voor de zekerheid. Het is dus niet de bedoeling dat je een aflevering schrijft van dat televisie programma?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 mei 2015 - 13:18:
Nee, je moet wel met iets nieuws komen (: En dus het universum & een personage gebruiken van het programma plus je tweede keuze.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 4 mei 2015 - 15:41:
Na heel erg veel twijfelen, claim ik Penguins van Madagascar en depressie :3

Madeliefjuhh
Madeliefjuhh

Madeliefjuhh is offline

[133]
Madeliefjuhh zei op 4 mei 2015 - 16:03:
Oké, dank je.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 mei 2015 - 18:03:
Noted!

Andrea
Andrea

Andrea is offline

[16]
Andrea zei op 4 mei 2015 - 22:02:
Voor mij Kung Fu Panda en de aandoening daar moet ik nog over denken

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 mei 2015 - 22:15:
Mag k over switchen naar sociale angsstoornis? Winx zou ik graag willen houden



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10