Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - augustus

FF's Schrijfuitdaging - augustus

1 2
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 aug 2015 - 0:03:
Welkom bij de schrijfuitdaging van augustus!

T H E M A
Omdat dit de eerste uitdaging is sinds de benoeming van de nieuwe creabea's, een iets uitgebreider thema dan normaal!

Algemeen thema:
- Ontgroening / inwijding
Extra elementen:
- Geen romantiek!
- Verwerk er op de één of andere manier een kat in

B E L A N G R I J K
- De verhalen moeten nog altijd fanfictie zijn!
- En minder dan 3.000 woorden lang!

D E A D L I N E
21/08, 23:59.

D E EL N E M E R S
- Baardaap
- Cynthia
- IrishPig
- Kayley
- Merula
- MyReflection
- xDevilBitch

Veel succes!



(bericht aangepast door een moderator)



Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 21 aug 2015 - 23:57:
Me too!

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 sep 2015 - 7:34:
Wanneer krijgen we dit terug? Of hebben we dat al

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 sep 2015 - 7:37:
Ik heb nagekeken, Bodine moet nog, maar die had deze week weer uni en heeft nu koorts. Het komt eraan though (:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 sep 2015 - 9:34:
Okay, no pressure<3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2015 - 13:32:
Ja, sorry. Ik voel me nu iets beter dus misschien dat ik het vandaag af kan maken. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 18:14:
Roze is Dezh, blauw ben ik. Oh, en moge het duidelijk zijn dat de vertraging 100% mijn fout is en niet van Dezh. ^^

Merula
Goed taalgebruik, weinig foutjes, maar erg vaag. Het duurde heel lang voordat ik begreep dat de wolf haar aan het eind opeet/ombrengt. Ik begrijp ook niet wie “ze” is en welk fandom dit is. X-Men? Omdat je alles heel vaag omschrijft, blijft het verhaal jammer genoeg heel vlak.
Als je iemand “ouderwets” wilt laten praten, komt daar meer bij kijken dan woordjes als “nimmer” en “jonkvrouwe” tussendoor gooien. Begrijp me niet verkeerd, dat is moeilijk (ik kan dat zelf ook niet), maar just saying.
Ik vind je verhaal… Vaag, zoals Dezh ook al zei. De personages van je personage zijn all over the place. Het ene moment is ze bang, dan is ze nieuwsgierig, dan besluit ze dat haar beste vriend haar wel mag vermoorden – wat? En wat is er met die wolf die achter haar aan zat? Was die echt van plan een siege tegen haar aan te gooien? Klinkt onwaarschijnlijk.
Los daarvan zit het element “inwijding” wel in je stuk, maar pas in de laatste alinea. Dat vind ik persoonlijk een beetje weinig.


Daan
Enigszins inconsistent: eerst schrijf je dat James nog niet bedacht had wat hij zijn broertje en zusje aan ging doen, daarna heeft hij opeens kannen water verborgen? Verder wel leuk geschreven, de personages goed getroffen en je op een originele manier aan de opdracht gehouden!
Ik vind ook dat je een beetje vergeet dat ze nat zijn. Als je net nog twee keer had gezegd dat ze klappertanden of een waterspoor achterlaten of zoiets… Nu is het alsof je je eigen details vergeet.
Los daarvan: wat is James Sirius een kwal, zeg. Z'n arme broertje en zusje!


Kirsten
Leuk dat de kat zo duidelijk bij de inwijding hoort! Je hebt ook goed aan de opdracht voldaan, ik weet alleen niet welk fandom dit is. Ariana Grande? Tip: probeer iets meer variatie aan te brengen in de lengte van je zinnen. Ze zijn nu voor het grootste deel erg kort en dat leest wat haperend.
Eh… ik snap het niet helemaal. Wat zijn de Cats? Het klinkt nu als een groepje crazy cat ladies, maar voor wie zouden ze dan moeten sterven? Klinkt een beetje overdreven om eerlijk te zijn. Alsof je het heftiger hebt geprobeerd te maken dan logisch was.
Maar – wat Dezh zegt. De katten zijn goed en leuk aanwezig. (:


Kayley
Originele draai aan de Harry-Potter-wereld, onder andere dat je Hermelien bij Draco en Blaise in de groep hebt gestopt in plaats van bij Harry en Ron, en het is grappig. Het voelt wel meer als het begin van een verhaal dan als een op zichzelf staande SA, dat is jammer.
No matter hoe enthousiast ik ben over homoseksuele Draco die met Blaise is, was de opdracht geen romantiek; dat het niet Hermelien is, praat het niet goed.
Los daarvan vond ik het tof dat we niet wisten dat het een inwijding was terwijl het dat wel was.


IrishPig
Het leest meer als een losse scène uit een verhaal dan als een op zichzelf staande SA, omdat je er als lezer middenin valt en de scène al ophoudt voordat het grote spanningspunt (namelijk het springen) zelf gebeurd is. Probeer bij de volgende SA de spanningsboog af te maken: het plot dat je in het begin introduceert, moet aan het eind afgerond zijn. Verder leest het wel vlot en je hebt je goed aan de opdracht gehouden.
Heel eerlijk: zodra ik vermoedde dat dit Divergent was, heb ik alleen nog maar gescand, want ik wil die zelf nog lezen en mezelf dus zo veel mogelijk spoilers besparen. Over je plot kan ik dus niet heel veel zeggen, sorry. Maar voor de volgende keer wil ik je wel vragen íéts meer op je taal te letten, want daar maak je echt heel erg veel fouten in.

Cynthia
Goed aan de opdracht gehouden, alleen wordt het fandom me niet duidelijk. Het is verwarrend dat je alleen maar naar de hoofdpersoon verwijst met ‘hij’ en de laatste zin is ook raar – hebben ze hem nu wel of niet kaalgeschoren? Wel weinig fouten gemaakt, dus goed gedaan!
Dus ze hebben al zijn haar weggeschoren behalve zijn hoofdhaar? Boe-hoe. In real zouden ze ook z’n hoofdhaar kaalgeschoren hebben, trust me. Dat is een beetje m’n hele punt met je verhaal: het is zo duidelijk dat je geen idee hebt hoe dingen met studentenverenigingen werken – en dat is prima, want je doet zelf MBO, dus je komt er niet mee in aanraking; maar als je erover wilt schrijven, moet je dan dus wel even research doen. Want heel veel dingen kloppen niet.
Plus: eerlijk gezegd vind ik dat dit verhaal geen fandom is. Really, zelfs als ‘Adam’ voor Adam Lambert staat of whatnot; dit personage heeft nul trekjes van hem en alleen je personage een naam geven van een beroemd persoon, maakt het nog geen fanfictie.
Maar wat Dezh zegt: los van het fanfictie-gedeelte, heb je je goed aan de opdracht gehouden.


Baardaap
Het inwijdingsthema komt pas heel laat naar voren, dat is jammer. Verder leest het wat van-de-hak-op-de-tak door de manier waarop je de alinea’s maakt en de snelle perspectiefwisselingen. Wel heel soepeltjes geschreven en goed binnen het fandom gebleven.
Dit was voor mij een typisch geval van niet doorheen te komen omdat het hele fandom voor mij onbekend is, maar ik zal maar op Dezh afgaan en dat als iets positiefs zien.



De winnaar is...
*tromgeroffel*

Daantje!



1 2