Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 sep 2015 - 14:31:
Welkom bij de nieuwe schrijfwedstrijd! Ik hoop dat jullie er allemaal zin in hebben en naast alle andere activiteiten des levens tijd vrijmaken om mee te doen! (:
Zoals altijd, informatie vooraf:

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FF.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
De eerste opdracht op tijd inleveren betekent dat je meedoet. Dan verwacht ik dus ook elke keer een inzending! (:

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en ingeleverd. Alleen als de link in het topic is geplaatst, is de inzending geldig.
Overigens mag je meerdere schrijfwedstrijden in dezelfde fanfictie “Schrijfwedstrijd” posten, als het voor mij maar duidelijk is waar ik je inzendingen kan vinden. Dus als jij van een eerdere schrijfwedstrijd al een fanfictie “Schrijfwedstrijd” hebt, mag je die gewoon hergebruiken.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt de hele opdracht als te laat ingeleverd.
Let ook op: zet de titel van je stuk niet in het topic! Ik kijk blind na, ik wil dus niet van tevoren weten wie wat heeft geschreven.

Hoe werken de beoordeling en het winnen?
Je wordt (door mij, Dezh) beoordeeld op a) plot -innerlijke logica, geloofwaardigheid-, b) stijl, titel en structuur, c) spelling / grammatica / interpunctie, en d) uitvoer van de opdracht / originaliteit. Voor elk van deze vier criteria kun je steeds vijf punten krijgen. Die punten worden opgeteld en aan het eind heb je daarmee een cijfer tussen de 0 en de 20. Voor elke opdracht zijn er twee bonuspunten te halen; die krijg je óf allebei wel, óf allebei niet.
Iedereen ontvangt via scribd.com een algemene beoordeling en haar tekst met meer mierenneukerige opmerkingen, plus nog een overzicht van de punten. Het puntenoverzicht wordt ook bijgehouden in het topic. Als je het oneens bent met mijn beoordeling, laat me dat vooral weten, dan kunnen we kijken wat we daaraan doen. Voor blijvende onenigheid zijn er mods, maar ik ga er vanuit dat dat niet nodig zal zijn.
Het is geen afvalrace, je verlaat de wedstrijd alleen als je zelf aangeeft te willen stoppen. Er zijn in principe zes opdrachten, dus in totaal 132 punten (inclusief bonus) te halen - als weinig mensen inleveren, kan er besloten worden vroegtijdig te stoppen. Wie aan het eind de meeste punten heeft, wint.

Fanfictie-opdrachten
Bij alle fanfictie-opdrachten geldt dat het niet genoeg is om je personage de naam van een beroemd persoon/fictief personage te geven! Ik wil lezen over Bill Kaulitz, Loena Leeflang of Peggy Carter, niet over mensen die toevallig net zo heten. Natuurlijk kan ik niet voor elk fandom even goed beoordelen of je personages kloppen, maar ik heb internet, dus ik zal sowieso proberen het zo goed mogelijk na te gaan. Voel je vrij om een fandom te kiezen dat ik niet ken! Zoals gezegd, ik heb internet. Als je niet zeker weet of ik een fandom ken, vraag het me dan even. Ik bijt zelden. Sowieso geldt voor alle vragen: het topic, mijn GB en mijn PB staan open!

Deelneemsters:
1. Bodine [19] [19] [18]
2. Daan [20] [16] [0]
3. Iv [15] [15] [12]
4. Jen [10] [10] [12]
5. Jess [16] [12] [0]
6. Julia [21] [17] [0]
7. Kayley [18] [17] [18]
8. Marianne [18] [0] [0]
9. Nynke [19] [13] [15]
10. Roos [0] [12] [0]
11. Vera [0] [0] [15]


• Opdracht 1: Everyday adventures
Mijn oma heeft eens een buurman omgekocht met hopjesvla, zodat hij haar stiekem extra paracetamol zou geven terwijl ze op rantsoen was. Ze heeft ook eens een valse naam opgegeven bij de apotheek in de hoop op extra medicijnen. Nee, de opdracht gaat niet over oma’s of pillen, maar over persoonlijke anekdotes! Iedereen heeft er wel één die altijd leuk blijft om te vertellen. Schrijf hem op, breid hem uit, maak er een echt verhaal van.

Fanfictie: ja.
Bonuspunten: humor! Maak me aan het lachen.
Minimum aantal woorden: 750.
Maximum aantal woorden: 2500.

Deadline: 23 oktober, 23:59. [Uitslag.]


• Opdracht 2: The devil’s picture book
Hoeveel van jullie kennen de tarot? Voor deze opdracht kiezen jullie allemaal een kaart uit de tarot en schrijven daarover. Of jullie de kaart simpelweg als kaart gebruiken of de inhoud van de kaart als personage of de betekenis van de kaart als plot, dat maakt niet uit, maar ik wil iets van het mystieke van de tarot erin zien voorkomen. Hieronder staat een (incomplete, want anders te lange) lijst met de kaarten om uit te kiezen, waarvan ik niet meer weet welk plaatje welk nummer heeft, om het nakijken eerlijk te houden.
NB: zet dus niet bij je stuk welke kaart je gebruikt! Wie het eerst komt, wie het eerst maalt – geen dubbele! (Alleen als je een tweede kaart kiest, zie bonus, hoef je hem niet te claimen en mogen er dus dubbele bij.)

Fanfictie: hoeft niet.
Bonuspunten: combineer twee kaarten (behalve de Keizer en de Keizerin, want die liggen teveel voor de hand).
Minimum aantal woorden: 500.
Maximum aantal woorden: 3000.

De kaarten:
1. Marianne
2. Kayley
3. Jess
4. Iv
5. Julia
6.
7.
8. Roos
9. Bodine
10. Jen
11. Nynke
12. Daan

Deadline: 24 november, 23:59. [Uitslag.]


• Opdracht 3: To boldly go
Denk Star Wars, Dune, The Hitchhiker’s Guide To The Galaxy – denk science fiction! Voor deze opdracht wil ik sci-fi zien, echte encyclopedische-definitie-sci-fi: aliens, ruimteschepen, laserpistolen. Pas wel op voor het asteroïdenveld van de clichés!

Fanfictie: ja.
Bonuspunten: maak je hoofdpersoon een (geloofwaardige!) alien. (Alien vanuit Aarde-perspectief, natuurlijk.)
Minimum aantal woorden: 750.
Maximum aantal woorden: 3000.

Deadline: 8 januari, 23:59. [Uitslag.]


• Opdracht 4: The liberty of the press
Voor deze opdracht gaat je stuk draaien om een krantenartikel, bijvoorbeeld de Ochtendprofeet over de dood van Voldemort, een pamflet over Jaime/Cersei of de New York Times over de zoveelste onzin van Tony Stark. Het artikel alleen mag je inzending zijn, je mag het ook gebruiken als uitgangspunt voor je plot, schrijf over de journalist aan het werk, mij maakt het niet uit - zolang de tekst van het artikel voorkomt in je stuk. De krantenkop is je titel.

Fanfictie: ja.
Bonuspunten: schrijf over een fandom waar je de afgelopen drie maanden niet over hebt geschreven.
Minimum aantal woorden: 750.
Maximum aantal woorden: 3000.

Deadline: 10 februari, 23:59.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 jan 2016 - 15:29:
Ik heb het vanmorgen nog doorgelezen dus mijn stuk is helemaal klaar

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 jan 2016 - 17:42:
Ik moet ny een aantal aanpassingen doen, maar werk nu. Dus ik lever het waarschijnlijk weer op de deadline in ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 jan 2016 - 18:01:
Ik vind het heel naar, maar ik moet er helaas mee stoppen. Ik was eindelijk op tijd begonnen, maar heb het toen stom genoeg niet afgemaakt, en mijn focus is al anderhalve week compleet het hoekje om en vervangen door misselijkheid. ):

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 jan 2016 - 21:29:
Daan, wil je er volledig mee stoppen of alleen deze opdracht overslaan? & beterschap <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 jan 2016 - 23:31:
Ik ben nog niet helemaal tevreden (more like helemaal niet) met het begin, maar ik wilde wat inleveren. Als ik het nog weet te veranderen in dit halfuur kan ik het natuurlijk altijd aanpassen.
Dus bij deze

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2016 - 23:49:
Jaaaa *\o/*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2016 - 0:54:
Beetje sneu dat maar zes mensen ingeleverd hebben. En dat Roos, die speciaal later in mocht stromen, níet heeft ingeleverd.
Echt jammer, mensen.

Chrissy
Chrissy

Chrissy is offline

[29]
Chrissy zei op 9 jan 2016 - 9:29:
Ja idd Kayley... ik dacht echt dat iedereen het in zou leveren...

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 jan 2016 - 12:33:
Ik wou het doen. Seriously.
Ik baal echt als een stekker.
But; ja... ik heb excuses, sorry daarvoor.
Ten eerste: had ik tot de kerst vakantie helemaal geen tijd om überhaupt te schrijven. Daarna wel wat geschreven, maar ben daar niet tevreden over (relaterend aan stories). En deze week (en de week ervoor) zitten brainstormen voor deze opdracht. Niks. Pas dinsdag avond laat kreeg ik een idee, uitwerking wilde niet lukken. Dat. Is de reden voor niks ingeleverd te hebben.
Ten tweede; ook sorry, en leuk vind ik het niet. Maar school is killing me. Tijdsdruk is niet gezond voor me, stress. Ik krijg regelmatig niks op papier, hoe graag ik ook zou willen. Dus... ja helaas, ik ben geneigd om te stoppen met deze wedstrijd...
Ik weet dat ik nu kans heb jullie teleurgesteld te maken, en geloof me, ik ben het ook in mezelf. Maar ik kan beter aan iets meedoen/werken waar ik blij mee ben, en geen stress over krijg, dan dat ik aan iets mee doe wat geen plezier meer opwekt.
Het spijt me.
Love you all!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2016 - 12:41:
We hoeven geen excuses. Ik spreek niet voor Dezh, maar hoe ik het zie: dit is een kans om je schrijven te verbeteren en je grenzen te verleggen, je krijgt zó'n grondige feedback... Ofwel respecteer je dat als het uitzonderlijke geschenk dat het is en geef je het toch een beetje prioriteit, ofwel niet.
En op deze manier is het heel onfijn en ondankbaar voor Dezh.

[/frustrated bitch out]

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 9 jan 2016 - 12:47:
Ik had een kleine aanpassing aangebracht maar ik was het helemaal vergeten om het ook echt online te doen ipv alleen in het word document, maar ik ging interviews kijken van de Harry Potter cast en toen ben ik het helemaak vergeten dus ik veranderde het pas op de laatste minuut en toen liep mijn internet vast(net voordat ik op de knop drukte) en werd ie pas verwerkt om 0:01 fml.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 jan 2016 - 12:58:
@ Nynke: er wordt altijd een documentje van de inzendingen gemaakt en naar mij gestuurd, zodat ik niet voor het nakijken al weet wie wat geschreven heeft. Ik weet niet precies hoe laat dat documentje dit keer gemaakt is, maar ongeacht welke versie van jouw inzending erin zit: ik reken 'm gewoon mee als op tijd ingeleverd. No worries.

@ Roos: Kay heeft gelijk dat ik aan een post vol excuses niets heb. Het punt is: ik vind het jammer dat mensen niet inleveren, maar soit, het gebeurt wel eens dat je het echt heel erg druk hebt of iets vergeet, mij gebeurt dat ook. Eén keer, prima. Als ik merk dat je toch je best gedaan hebt, prima. Als je ziek was, zoals Daan, beterschap en prima.
Als je wel iets hebt geschreven, maar niet inlevert omdat je het niet goed genoeg vond: meh. Neem een voorbeeld aan Jen - die doet al drie rondes op het laatste nippertje mee met iets waar ze zelf over twijfelt, omdat ze toch graag wil meedoen en iets hiervan wil leren. Daar gaat mijn schrijvershartje van zingen.
In jouw geval ben je pas in de tweede opdracht ingestroomd en heb ik een uitzondering voor je gemaakt, omdat ik het jammer vond dat we zo weinig deelnemers hadden. Om dan meteen bij de derde opdracht niet in te leveren - dan twijfel ik dus ernstig of ik die uitzondering niet voor niets heb gemaakt.

@ de rest die niet heeft ingeleverd: volgende opdracht beter!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2016 - 11:57:
Wanneer ben je ongeveer van plan na te kijken? (: no pressure, ik ben gewoon nieuwsgierig

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 jan 2016 - 12:54:
Morgen! Ik plan een dag in de UB met nakijkspul. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2016 - 13:05:
Nice! (:
Verleidelijk om naast je te komen zitten met m'n Symbolismus haha



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20