Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [februari: We, Yevgeny Zamyatin]

FanFic boekclub [februari: We, Yevgeny Zamyatin]

1 2 3 4 5 6
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 16:39:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Het is weer tijd om iets nieuws te proberen! We hebben het al meerdere keren gehad over een boekclub hier op FF en het moment is aangebroken dat we het ook daadwerkelijk gaan proberen.

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Dan maak ik een poll en kan iedereen stemmen (we zullen de poll zo maken dat je op meerdere boeken kunt stemmen): je stemt op elk boek waarvan je zegt, goh, als die 't wordt, dan doe ik mee. Het boek met de meeste stemmen wint, dus dat zullen we gaan lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Wie zitten er in de boekclub?
So far: Bodine, Daniëlle, Dorien, Elise, Jessica, Kayley, Nadezhda, Yara.

Boek van februari:
- We, Yevgeny Zamyatin [+/- 225 pages]


Liefs,
Jullie team



(bericht aangepast door een moderator)



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 jan 2016 - 13:55:
Ik vind het een prima plan. Brave New World/To Kill a Mockingbird heb ik al gelezen, dus die komen sowieso niet op m'n lijstje, verder vind ik alle voorstellen tot nu toe helemaal prima. :3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 jan 2016 - 14:04:
Ik vind alles wat er tot nu toe op het lijstje staat prima, behalve To Kill A Mockingbird heb ik nog niks gelezen (en ik vind het ook prima om TKAM te herlezen, want da's inmiddels al wel een jaar of zes geleden).

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:15:
Wil je geen nieuwe boeken inbrengen, Dezh?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 jan 2016 - 14:18:
Misschien, maar ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet in m'n boekenkast kijken naar de dingen die al heel lang ongelezen op de plank liggen. Als je denkt dat meer nominaties nodig zijn, dan kan ik vanavond wel even kijken (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:19:
Is niet nodig, hoor. ^^ Maar het mag wel, als je wilt.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 25 jan 2016 - 14:22:
Ik wil op zich ook wel mee doen. Betekend wel dat ik dan de boeken moet kopen die hier boven genoemd worden. Maar dat is opzich geen probleem. Verder wil ik heel erg graag An Abundance of Katherins van John Green lezen. Die staat al heel lang op mijn te lezen lijst en ligt zelfs al op mijn boekenplank. Dus misschien wil iemand die ook lezen? Zo niet, ook prima. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:25:
Ik ben een beetje meh wat John Green betreft omdat ik TFioS een zeikverhaal vond, maar op zich moet elke auteur een tegenvaller kunnen hebben, dus misschien moet ik 'm een tweede kans geven.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 25 jan 2016 - 14:32:
Ik heb alles (behalve Let It Snow) van John al gelezen, maar ik herlees het met alle plezier.

Ik zal straks eens goed nadenken over welke boeken ik het liefst wil lezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:33:
Daan komt ook nog met opties though. Maar die kun je er dan tussen proppen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 jan 2016 - 14:47:
Katherine's is stukken beter dan TFios (wat ik trouwens ook een zeikverhaal vond), maar hij blijft in ieder boek last hebben van 't manic pixie syndrome, which is annoying af.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 jan 2016 - 14:54:
^ Dat.
Verder vind ik JG heel fijn om te lezen en brak LfA mij in duizend stukjes, but y'know. Het heeft zijn tijd en plaats; je leest het niet als je iets heel diep en echt wil lezen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 jan 2016 - 15:04:
Ik vond Katherines ook leuker dan TFioS (en LfA vond ik juist niks). & zijn boeken gaan juist om de deconstructie van de manic pixie dream girl? Al is het wel irritant dat hij altijd hetzelfde thema heeft, I suppose. Hij schrijft wel heel fijn though, maar - wat Kay zegt, eigenlijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 15:11:
Oh well. Mocht 'ie uit de stemming komen, lees ik wel gewoon mee.

On another note: ik denk dat we de lijst gewoon compleet dopen zodra Daan ook een bijdrage heeft geleverd. Mochten mensen daarna nog mee willen doen, dan kan dat, alleen dan zal je het deze maand moeten doen met onze boekvoorstellen. Dat is redelijk, toch? ^^ Iedereen kan dan in dit topic de stemwaardes doorgeven en ik zal dat noteren en dan kiezen we uiterlijk donderdag een boek - eerder als iedereen die meedoet al gestemd heeft voor die tijd. Sounds fair?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 jan 2016 - 17:12:
Oké, ik heb twee nominaties bedacht. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy van Douglas Adams (+/- 216 pagina's) en Het vertrek van de mier van Toon Tellegen (+/- 195 pagina's).

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 17:16:
Then let's start voting!



1 2 3 4 5 6