Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [maart: Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro]

FanFic boekclub [maart: Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro]

1 2 3 4 5 6 7
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2016 - 16:36:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Huh, nu al? Ja - dan hebben we rustig de tijd om een boek te kiezen en het te bestellen en het ook nog eens allemaal 1 maart in huis te hebben. Yay!

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Dan maak ik een poll en kan iedereen stemmen (we zullen de poll zo maken dat je op meerdere boeken kunt stemmen): je stemt op elk boek waarvan je zegt, goh, als die 't wordt, dan doe ik mee. Het boek met de meeste stemmen wint, dus dat zullen we gaan lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Wie zitten er in de boekclub?
So far: Bodine, Daniëlle, Dorien, Elise, Jessica, Kayley, Nadezhda, Yara.

Nominaties voor maart:
- Dance On My Grave, Aidan Chambers, 256 pagina's
- Er ist wieder da, Timur Vermes, 400 pagina's
- Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro, 288 pagina's
- The Passage, Justin Cronin, 766 pagina's
- The Unbearable Lightness of Being, Milan Kundera, 320 pagina's

Liefs,
Jullie team



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 maart 2016 - 17:27:
Klinkt positief

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 maart 2016 - 17:29:
Ja maar echt, Bo, het is zo van. De narrator zit uit te leggen over dingen, en je snapt ze wel maar net niet helemaal omdat je de sleutel niet hebt.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 maart 2016 - 17:31:
Ja precies. Dus het is positief voor het boek, maar (enigszins) frustrerend voor de lezer. Ik wil gewoon alles weten. NU.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 maart 2016 - 17:44:
^ Dat dus.

Edit @ 11/03, 08:06.
Hoofdstuk zes~
Die laatste zin deed pijn. Ik had niet eens door dat ik best al wel gaf om Kathy, Ruth en Tommy.
En met dat hele donations/carer-gedoe er mensen dood zouden gaan. Idk. I'm sad.


Hoofdstuk zeven~
Oh wow, oké, nu weet ik wat de donations zijn. Best wel zielig, zo, gefokt worden om al je organen af te staan.
Ik had verwacht dat we dit pas veel later te weten zouden komen, dus nu ben ik benieuwd waar de rest van het boek over zal gaan.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 maart 2016 - 10:50:
Ik ga vandaag als een gek bijlezen, I am so sorry. Ik moest eerst bijslapen. :'

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 maart 2016 - 23:09:
T/m hoofdstuk 7
Mijn vage vermoeden was goed: orgaandonaties! En nu snap ik dus ook waarom Kathy het nooit over ouders of familie heeft: die hebben ze niet, want ze zijn gemaakt (of zoals Kay zegt: gefokt) [Miss Lucy zegt ook "you were created (...)"]. Wauw. Maar ik vraag me dus wel af waarom Kathy blijkbaar al superlang carer is, terwijl Ruth, die van dezelfde leeftijd is, tegen de tijd dat Kathy het verhaal vertelt al dood is. EN waar zijn al die organen voor nodig? ENNNNN wat hebben hun kunstwerken en Madame hier in hemelsnaam mee te maken?

Ik ga ook meteen weer verder lezen, maar ik moest dit gewoon even kwijt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 maart 2016 - 8:35:
Hoofdstuk negen~
WTF IS HEEL HET DING MET DIE GALLERY. Ik wil het weten. :c
Also, het einde van Part One. En er komen steeds meer vragen bij ipv antwoorden. Meh.

Also x2, ik vind het fijn dat Tommy met Ruth was en niet Kathy. I don't need no goddamn romance in this book.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 maart 2016 - 11:58:
Ik heb nu t/m hoofdstuk negen gelezen, so -
Orgaandonaties waren ook mijn vage vermoedens vóór hoofdstuk zeven, maar desondanks vond ik die onthulling best wel hard aankomen. Het hele idee is zo creepy en unnerving en treurig. En arme Miss Lucy ): Je zou daar maar werken en elke dag het idee hebben dat je onschuldige kinderen aan het opvoeden bent om later naar de slacht te gaan.
En @ Julia: Die twee vragen heb ik ook; ik vind dat van die kunst op de één of andere manier ook best wel creepy. Zeker omdat (spoiler voor h9) Miss Lucy het over "evidence" heeft. Evidence van wat?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 maart 2016 - 8:51:
Hoofdstuk tien~
Ruth is echt vervelend soms. >___>

Hoofdstuk elf heb ik ook gelezen, maar ik heb er eigenlijk niets over te zeggen. :'

Maar de Cottages lijken me iig best aangenaam. Dus als part two over hun dagen daar gaat, vind ik dat helemaal priem.

Edit @ 14/03, 9:32
Hoofdstuk twaalf~
Ze zijn niet eens máár gefokt voor hun organen, ze zijn nog klonen/kopieën ook. Geen wonder dat de guardians/Miss Lucy vooral zo met ze inzaten, ze hebben niet eens echte ouders.

Hoofdstuk dertien~
Ruth is zo vervelend soms/altijd. >___>
Dat is echt het enige dat ik over dit hoofdstuk kan zeggen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 maart 2016 - 20:52:
Ik heb nu ook t/m hoofdstuk 13 gelezen en niet zoveel toe te voegen aan wat Kay zei. Behalve:
@ Kay: ik vind Ruth niet vervelend, per se - op een soort oppervlakkige manier wel, maar eigenlijk komt het vooral heel treurig op me over? Omdat ze zo graag "anders" wil zijn, interessanter dan ze is misschien, altijd on top of things; ik bedoel, ze weet dat ze gekloond is en dat ze maar voor één doel bestaat en ze is heel desperately bezig met meer betekenis geven aan haar bestaan. She makes me sad.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 maart 2016 - 21:34:
@Dezh: Ja, dat maakt me ook wel sad-ish, maar daarvoor hoeft ze nog niet zo rot te doen tegenover Tommy. De opmerking die ze in hoofdstuk dertien maakte, ging er voor mij toch echt wel even over.
Maar Tommy is sowieso m'n favoriete personage dus tegen hem is tegen mij. :'

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 maart 2016 - 21:44:
@ Kay: oh, 100% agree. En Tommy is zó'n fijn personage <3 Al vind ik Kathy ook wel heel leuk, terwijl ik meestal niet zo van de ik-figuur houd.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 maart 2016 - 9:45:
Hoofdstuk vijftien~
Tommy is zo lief, goddamnit. I'm going to cry if/when he dies.

Ik geloof zijn theorie trouwens niet. Ik denk niet dat die deferrals bestaan, dat ze geharvest worden wanneer de organen nodig zijn onafhankelijk van of ze echt verliefd zijn met iemand.
En dus moet er een andere reden zijn voor de Gallery, maar ik kan zelf echt niets bedenken.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 maart 2016 - 11:46:
@ Kay: ik zou het vreemd vinden als hij helemaal gelijk heeft, maar ik zou echt niet kunnen bedenken waar de Gallery anders voor kan zijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 maart 2016 - 16:05:
Hoofdstuk zeventien~
Ik had niet verwacht dat Kathy de eerste zou zijn van de drie die de Cottages zou verlaten, maar door wat er met Ruth en Tommy is gebeurd, is het eigenlijk wel logisch.
Maar ik vind het zo jammer. Het deel over de Cottages is echt voorbij gevlogen en is uiteindelijk niet eens een beetje zo leuk als Hailsham geworden. Het was maar een tussenfase, maar toch.

Part three. Ik ben écht benieuwd waar dit verhaal nu eigenlijk heengaat. Maar ik ben zo, zo, zo klaar om wat meer antwoorden te krijgen en die moeten wel in de volgende hoofdstukken komen.

Nog zes hoofdstukken en we zijn klaar. o.o



1 2 3 4 5 6 7