Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [maart: Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro]

FanFic boekclub [maart: Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro]

1 2 3 4 5 6 7
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2016 - 16:36:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Huh, nu al? Ja - dan hebben we rustig de tijd om een boek te kiezen en het te bestellen en het ook nog eens allemaal 1 maart in huis te hebben. Yay!

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Dan maak ik een poll en kan iedereen stemmen (we zullen de poll zo maken dat je op meerdere boeken kunt stemmen): je stemt op elk boek waarvan je zegt, goh, als die 't wordt, dan doe ik mee. Het boek met de meeste stemmen wint, dus dat zullen we gaan lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Wie zitten er in de boekclub?
So far: Bodine, Daniëlle, Dorien, Elise, Jessica, Kayley, Nadezhda, Yara.

Nominaties voor maart:
- Dance On My Grave, Aidan Chambers, 256 pagina's
- Er ist wieder da, Timur Vermes, 400 pagina's
- Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro, 288 pagina's
- The Passage, Justin Cronin, 766 pagina's
- The Unbearable Lightness of Being, Milan Kundera, 320 pagina's

Liefs,
Jullie team



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 maart 2016 - 16:35:
My god, ik wil zo graag beginnen :c

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 maart 2016 - 16:41:
Waarom kan dat eigenlijk nog niet dan?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 maart 2016 - 17:32:
Omdat studie voor gaat.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 16 maart 2016 - 21:57:
Ik ben blijven hangen voor part two, maar ik heb morgen weer tijd om te lezen :]

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 16 maart 2016 - 23:28:
Ik denk dat ik morgen eindelijk kan beginnen in 't boek. :/

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 maart 2016 - 8:15:
@Elise: jaaa! <3 Het is niet zo'n dik boek dus ik denk dat je ons nog wel kan inhalen.
@Juul: dan kan je gewoon doorlezen, geluk bij een ongeluk (want ik wil steeds verder lezen na de dagelijkse twee hoofdstukken x)).

Hoofdstuk achttien~
Hailsham gaat dicht? Wat?
Ik had echt net dezelfde reactie als Kathy. :'


Hoofdstuk negentien~
I never particularly liked Ruth, but this chapter made me so sad.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 maart 2016 - 11:31:
ik heb het als ebook gekocht op Bol, maar nu weigert het te downloaden. Weg geld

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 maart 2016 - 13:11:
Whut? Kan je geen contact opnemen met Bol?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 17 maart 2016 - 15:55:
Daar moet Bol toch iets aan kunnen doen. Ik zou idd contact opnemen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 17 maart 2016 - 16:29:
Heb nu t/m hoofdstuk 4 gelezen en:
?????? Wat
Ik snap er niets van, en hoe meer uitleg/herinneringen ik lees, des te minder ik er van snap? Wat de fuck zijn donors en donaties en carers en guardians en wHAT'S WITH ALL THE ART.


Edit:

T/m hoofdstuk zeven:
'k. OK. ._.
Ik had al een soort van verwacht dat het orgaandonaties waren, maar het blijft nog steeds even fucked up.
Also, ik blijf me erover verbazen hoe gemeen de meeste kinderen kunnen zijn.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 maart 2016 - 19:24:
Hoofdstuk 1:
I mean, wtf? Waarom zijn de donors zo vaak donor? Waarom groeit iedereen op in een soort weeshuizen? Wat is haar relatie met die Tommy en Ruth? Waarom mag zij zo lang als carer werken en anderen niet? Waar werkt ze? Zoveel vragen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 maart 2016 - 19:37:
Wij stelden ons echt net dezelfde vragen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 maart 2016 - 19:54:
Hoofdstuk 1:
IK BEN BEGONNEN. 'k Heb niet veel te zeggen? 't Is lang geleden dat ik zo'n soort boek gelezen heb, so far I like it. Zoals jullie al zeggen: veel dingen zijn onduidelijk, maar daar komen we vast in de loop van de tijd achter. (:

EDIT; H2 ook gelezen. 't Is wel fijn. (:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 17 maart 2016 - 21:43:
Hoofdstuk 8 & 9:
Hoezo is al de kunst die ze maken evidence? ???/?????? Ik dacht eerst dat hoe beter de kunst des te langer je geen donor hoeft te zijn, maar met Kathy die tot nu toe alleen nog maar een carer lijkt te zijn en geen donor, terwijl je over haar kunst nauwelijks wat te horen krijgt...
En het lijkt me ook niet dat de rest van de wereld er niets vanaf weet, dus waar zou het in godsnaam evidence voor kunnen zijn?
Je zou denken dat als je bijna halverwege bent de vragen iets minder worden, maar hAHAHA.

Also, nog iets heel anders: waarom rennen ze niet weg? Ik snap dat ze niet beter weten en dat ze, zoals Kathy al zei, van jongs af aan al over hun lot te horen krijgen zonder er erg in te hebben, maar? Ik zou er zelf niet blij van worden. En ze accepteren het maar gewoon?
???


Edit: Hoofdstuk 10:
Ruth tho. Ze is zo... petty?
Ik krijg van de meeste kinderen/studenten/whatever het idee dat ze extra kinderlijk zijn omdat ze alleen maar elkaar als voorbeeld hebben en 't is best interessant om te zien hoe ze opgroeien en. Ja.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 maart 2016 - 7:07:
Hoofdstuk 21~
ZE ZIJN IN MADAME'S HUIS AAAAH.
Gaan we nu dan eindelijk echte antwoorden krijgen?


Edit @ 7:15
Ik moet doorgaan. I need answers.

Edit @ 8:05
Einde~
I cried a little bit.
Omdat ik het zo verspreid heb en er twee weken over gedaan heb, was ik echt gesteld geraakt op Kath en Tommy en Ruth en nu is het gedaan, op zo'n... y'know. Het is gewoon gedaan. Ruth en Tommy zijn dood, Kath begint binnenkort aan haar donaties en gaat dan ook dood. This makes me sad.
Like, er is gewoon niets gelukkig aan het einde, en toch ben ik tevreden? En tegelijkertijd een beetje boos want wtf is dit voor samenleving en these kids deserved more.


Ik heb echt van dit boek genoten. En ik kan niet wachten tot iedereen het uit heeft, dan kunnen we er een echt gesprek over voeren.



1 2 3 4 5 6 7