Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 juli 2016 - 11:25:
Hmm. Ik heb hier niet op gereageerd omdat ik het antwoord niet weet. Maar misschien is het een idee om te oefenen met kleine fragmentjes? Hoe je kleine hints kunt droppen zonder dat de hoofdpersoon ze zelf snapt? Zoals, bijvoorbeeld, nu ik net Divergent uit heb: de lezer had echt allang door dat Four haar leuk vond, ook al interpreteerde zij alle signalen verkeerd. Of je kunt een alwetend perspectief kiezen en zeggen 'ze merkte niet dat...' maar dan wordt het misschien te makkelijk?

Ik blijf even lifebloggen over Achtentwintig want dat houdt me gemotiveerd. Ik heb net een half uur zitten staren naar m'n werk omdat ik net aan deel II van het verhaal ben begonnen en die scheiding er met een reden in zat, maar ik heb schrijftechnisch heel wat veranderd aan hoofdstuk 14 (het eerste hoofdstuk van deel II) en daardoor was ik bang dat het niet meer goed uit zou komen en blablabla. Uiteindelijk dacht ik, ik leg me er even bij neer en ga door, sla de pagina om en bovenaan H15 staat een note to self waarin ik mezelf aanraad precies de verandering te maken die ik heb gemaakt x) leuk, leuk. Ik ben er nog steeds niet 100% tevreden over, maar ik kan nu iig wel weer verder met m'n papieren versie. More or less.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 juli 2016 - 14:56:
Haha, Bodine, dat met die note is zo herkenbaar. Of andersom: wáarom wilde ik dat nou weer veranderd hebben?
Maar wat fijn dat je weer vooruit komt <3

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 7 juli 2016 - 0:21:
Ik heb eindelijk iets gevonden wat mogelijk het posten hier waard is.

"Ni! Help! Ze willen alles van mij weten!" Roep ik zo dramatisch mogelijk. "Save me! Save me!" Roep ik erachter aan en ik hoor de jongens lachen. Niall is ondertussen er bijna tussen gesprongen en gebaard flink om zich heen.
"Rustig maar mijn schone jonkvrouw! Ik zal u redden tegen de verdrinking van deze vier schooiers!" Ik moet lachen om zijn middeleeuws accent. "Ik zal u bevrijden!" Roept hij en ik word dan bridal style opgetild door Niall.
"Mijn held!" Zeg ik en sla mijn armen om zijn nek. Ondertussen liggen de vier jongens en de producers, songwriters en bodyguards helemaal in een deuk.


Het is niet goed, het is eigenlijk echt heel slecht. But it's something.
Also, fun fact. Ik heb dit stukje geschreven om half 3 's nachts terwijl ik echt heeeeeeeeeeel erg moe was maar nog wakker genoeg was om iets op "papier" te krijgen. En ik was met een jongen aan het praten over stuff zoals hierboven en dat bracht mij op dit grappige stukje[?]. I don't know.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 juli 2016 - 7:24:
Hihi I like it.
Dat soort gesprekken zijn dus uiteindelijk goud waard XD

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 7 juli 2016 - 10:17:
Zeker, zeker.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 13:08:
Ben je er nog mee verder gegaan, Hussel? ^^

Ik ben weer bezig met Achtentwintig en het einde van m'n papieren versie begint langzamerhand in zicht te komen. oké, 72 pagina's maar hé, ik schrijf groot en. eh. Het is maar 15K?
Ok. Misschien valt het tegen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 16 juli 2016 - 13:57:
@Huss; Jaaaaa. Ik loop nu alleen een beetje vast. Maar dat komt wel goed. Ik heb altijd van die vlagen met inspiratie en dan schrijf ik zo twee hoofdstukken en dan loop ik weer even vast. En een aantal dagen later schrijf ik zo weer verder. Dus we wachten nu even af wanneer die vlagen weer komen. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 14:13:
Is er een goede vertaling voor "under his breath" als in "he cursed under his breath"? Het beste wat ik kan bedenken is "hij vloekte binnensmonds".

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 juli 2016 - 14:32:
"Binnensmonds" is ook wat ik zou denken. Of meer beschrijvend van, "zacht genoeg dat niemand het hoorde", "verborgen achter een zucht", oid.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 29 juli 2016 - 22:21:
Hele domme vraag misschien, maar half zeven schrijf je toch gewoon los? Mijn word wil dat ik het verander naar halfzeven, maar nu ga ik twijfelen enz.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 juli 2016 - 9:46:
Word moet je niet altijd geloven wat spelling betreft.
Heb je vandale.nl al geprobeerd? Dat doe ik vaak als ik ruzie heb met word.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 juli 2016 - 21:38:
Op van dale kan ik het niet echt duidelijk vinden dus ik ben nog steeds aan het twijfelen enz.

Also, hoe zat het nu ook alweer met gesproken tekst? Like, ik weet hoe ik het moet doen enz, maar wat was de plek ook alweer in zinsverband en alineaverband enz. Ik weet het niet meer, ik ben echt te lang weg geweest van schrijven.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 juli 2016 - 23:02:
Als een nieuw persoon een nieuwe conversatie begint moet het sowieso op een nieuwe regel weet ik.
Zovan:
Persoon A "Hii"
Persoon B "Hey"
Ofzo...
Maar voor derest ken ik de regeltjes denk ik niet zo goed :'

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 juli 2016 - 23:10:
Zoveel weet ik gelukkig nog wel hihi. Ik struggle meer met hoe ga ik verder nadat er gesproken is? Ga ik gewoon erachter door, moet ik naar een nieuwe regel? Ik weet het niet meer

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 juli 2016 - 23:32:
Als de persoon die gesproken heeft nog iets doet, kan het in dezelfde zin/regel, anders doe je het op de volgende.

"Nou, best prima," zei Emma en maakte wat handgebaren.

Of

"Nou, best prima," zei Emma.
Julia maakte wat handgebaren.


Is dat wat je bedoelde?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13