Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [juni: The Girl Who Saved the King of Sweden, Jonas Jonasson]

FanFic boekclub [juni: The Girl Who Saved the King of Sweden, Jonas Jonasson]

1 2 3 4
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 mei 2016 - 11:22:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Deze keer weer iets aan de vroege kant, maar iedereen die in mei meedeed is al klaar, dus nu hebben we weer lekker de tijd om even goed voor onze nominaties te gaan zitten.

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Als de nominatielijst compleet is, gaan we stemmen. Dat werkt als volgt: je geeft elk boek een cijfer (1 als het boek je absolute voorkeur heeft; het hoogste cijfer gaat naar het boek waar je het minst zin in hebt). Als je een boek al gelezen hebt/echt niet wilt lezen, neem je die niet mee in je resultaten en valt die als het ware uit de nominatielijst weg. Uiteindelijk kiezen we uit alle boeken die van elke deelnemer een cijfer hebben gekregen, het boek met het laagste totaalcijfer. Dat boek gaan we lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Nominaties voor juni:
- Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, Benjamin Alire Sáenz, 359 pagina's
- The Book Thief, Markus Zusak, 554 pagina's
- Dance On My Grave, Aidan Chambers, 247 pagina's
- The Girl Who Saved The King of Sweden, Jonas Jonasson, 419 pagina's
- Gone Girl, Gillian Flynn, 566 pagina's
- The Help, Kathryn Stockett, 464 pagina's
- I'll Give You the Sun, Jandy Nelson, 371 pagina's
- The Secret History, Donna Tartt, 629 pagina's

Liefs,
Jullie team



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 25 mei 2016 - 13:10:
Ik ga hem bestellen/ergens vandaan toveren

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 29 mei 2016 - 16:11:
Deze heb ik, dus laat ik hem eindelijk eens gaan lezen (en mee gaan doen).
Sorry van de vorige keren, loves. Leven en werken was een beetje complete chaos de laatste tijd.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 mei 2016 - 17:46:
Mijn boek is binnen!

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 juni 2016 - 21:20:
Ik heb 'm morgen. Ik heb trouwens wel de Nederlandse vertaling, want ik mis lezen in het Nederlands [en het is niet alsof ik de originele versie kan lezen].

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 1 juni 2016 - 21:26:
Ik heb wel de engelse versie. Ik was vandaag een beetje er doorheen aan het bladeren en toen kwam ik een quote van Winnie de Poe tegen

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 juni 2016 - 23:46:
Mijn ouders hebben 'm in het Engels liggen, volgens mij, dus die pluk ik wel uit de kast. Weten jullie al wanneer jullie gaan beginnen met lezen?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 juni 2016 - 7:04:
Morgen denk ik. Ik moet vandaag werken, dus geen tijd

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 juni 2016 - 12:50:
Ik ga proberen om dit weekend AQ uit te lezen, dan kan ik hier volgende week in beginnen ( ben 'm gaan lenen in de bieb ).

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 juni 2016 - 16:39:
Honestly ik ben nu al in love met dit boek

Hoofdstuk 1
Nombeko is een boss. Ze is zo jong en omgeven door zoveel slechte invloeden, maar alsnog weet ze het zo ver te schoppen en laat zij zich niet verleiden door alle drank en drugs. De schrijfstijl is vlot te lezen en de humor die erdoorheen is gevlochten zorgt ervoor dat het wat luchtiger wordt. Also, Nombeko is like a fierce woman. Haar scharen-oplossing voor een creep is geweldig

Hoofdstuk 2
Alleen het woord topsy-turvy alleen al *giggles* Het is een beetje sad dat je vanaf je veertiende tot je tweeëndertigste een koning achterna zit, omdat je op said veertiende geen dank je wel hebt gezegd. Imagine als iedereen dat deed bij elke vreemde waar men geen dank je wel tegen heeft gezegd. Verder was de uiteindelijke ontmoeting tussen man en koning wel grappig. Also sad, maar voornamelijk grappig haha. De vooruitwijzingen naar latere momenten brengen wel een soort spanning met zich mee, want wat voor rol speelt hij/zij dan? But yes, excited over dit boek

Hoofdstuk 4
all i have to say is: wow, snel van gedachtes veranderd en wow, wie noemt z'n tweeling in hemelsnaam Holger en Holger. En, als laatste, hoe obsessive kan je zijn.

Kan ik ook even zeggen dat de quotes voor elk deel gewoon nu al geniaal zijn? Ja! Oke, gezegd bij deze.

Edit:
Hoofdstuk 5
Het is zo leuk om te lezen over gebeurtenissen in de tijd van het boek en dat je ze dan herkent van geschiedenislessen enz. Zoals Star Wars-project en Reagen en alle gebeurtenissen in Angola en zo jajajja. Also, Nombeko is echt een badass female lead. Ze is zo slim, geweldig.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 juni 2016 - 10:35:
Ik ga hier morgen eindelijk aan beginnen! Heb er zin in, zeker als ik Iv's enthousiasme zo zie.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 juni 2016 - 11:35:
Dat wil niet zeggen dat je hetzelfde enthousiasme zal hebben tho, misschien haat je het wel.

Hoofdstuk 6
"wat een tragedie is het toch om vanaf je geboorte te worden gedrilled met allerlei ideeën zonder dat je daar inspraak in hebt" zegt diegene over royalty-baby's terwijl hij precies hetzelfde doet bij zijn eigen kinderen. Anyhow, ook dit hoofdstuk is weer super. Although het einde wat sad is, maar niet geheel onverwachts. Ik zou waarschijnlijk uiteindelijk ook sterven met zo'n gestoorde man, die allebei zijn kinderen Holger noemt en een gestoord plan heeft bedacht waarbij zij elke dag wisselen van plaats als ze naar school gaan. Oh ja, en de sigaretten zullen ook wel mee helpen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 juni 2016 - 11:41:
Ik heb het eerste hoofdstuk ooit al eens gelezen en dat vond ik echt goed, ben er toen alleen niet in verder gegaan bc reasons. Dus waarschijnlijk vind ik het gewoon goed hoor. c:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 juni 2016 - 12:21:
Ahh, well, hopelijk kan je nu verder lezen ^-^

Edit (13.01)
Hoofdstuk 7
Honestly, ik ben zo impressed van Nombeko's intelligentie. Ze is zo zo slim en weet de gehele situatie met de agenten en de bom naar haar hand te zetten. Ze is echt een voorbeeld tbh. Daarnaast heb ik het idee dat het boek nu wel een beetje sneller zal gaan lopen, aangezien ze in Zweden is aanbeland. Ik ben benieuwd naar de rest van het boek

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 juni 2016 - 17:07:
Mijn ouders blijken 'm toch niet te hebben, dus ik haal de Nederlandse versie wel bij de bieb :'

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 juni 2016 - 19:32:
Hoofdstuk 8
Het is pretty sad om te sterven door een granieten evenbeeld van je vijand. Ach ja, niemand zal die gek echt missen. Ik heb medelijden met Holger Twee, hij kan niks doen, omdat hij niet bestaat. Dammit, laat hem bestaan.

Hoofdstuk 9
Cute. Ik kan Nombeko en Holger wel samen zien tbh, saving the country and all that. Daarnaast, wie de fuck krijgt het voor elkaar om een atoombom van een ton en antilopenvlees van 20 kg ofzo door elkaar te halen? Furthermore, waarom in hemelsnaam zijn de drie meisjes bij een atoombom gekropen? They crazy

Hoofdstuk 10
Ik ben impressed met Nombeko's abbility om zich aan elke situatie aan te kunnen passen. Daarnaast denk ik dat Celestine beter dood dan levend kan zijn, aangezien haar grote haat aan alles. Also, ik wou dat ik zo snel talen kon leren als Nombeko



1 2 3 4