Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF’s Zomer-Fic-Exchange

FF’s Zomer-Fic-Exchange

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 juni 2016 - 22:21:
Lieve FF’ers,

De zomer komt eraan, school en uni verdwijnen naar de achtergrond, en wat is deze periode van vrijheid zonder een awesome activiteit van FanFic? Wij presenteren: de zomerse fic-exchange!

Exchange?
Het idee is simpel. Wie meedoet, schrijft een fic voor een ander en ontvangt een fic van een ander. Zo generen we met zijn allen nieuwe fics, nieuwe woorden op de site en leven in de brouwerij!

Zo werkt het:
· Meld je aan als deelnemer door een PB te sturen naar het kersverse FanFic-teamaccount met daarin:
a) een lijstje van fandoms waarover je kunt schrijven,
b) een lijstje van fandoms waarover je wilt lezen, en
c) een lijstje met favoriete genres, thema’s, AUs, enzovoorts.
· Op 1 juli ontvang je een PB met de naam en de “wil ik lezen”-lijstjes van de deelnemer voor wie jij iets gaat schrijven.
· Houd geheim wie je match is!
· Lever vóór 1 september je fic in per e-mail op het FF-mailadres fanficnl@gmail.com. We hebben dit het liefst in een Word-document met html (dus met de codes voor schuin- en dikgedrukt en dergelijke), zodat we zeker weten dat jouw lay-out niet verloren gaat bij het posten.
· Het team post in de eerste week van september alle fics anoniem op het teamaccount, zodat iedereen van elkaars werk kan genieten en nog een beetje in spanning blijft.
· Op 17 september worden de schrijfsters en matches bekendgemaakt.

Eisen aan de fics:
· Minimaal 1500 woorden.
· Geen maximum: meerdere hoofdstukken mogen ook.
· Een nieuwe fic! Een oud idee recyclen mag, maar de woorden moeten voor de exchange zijn geschreven.

Samengevat:
Je hebt dus twee maanden de tijd (volledig juli en volledig augustus) om een fic van minimaal 1500 woorden te schrijven voor iemand anders. Het is belangrijk dat je kunt inleveren: hoe zou jij je voelen als je een fic verwacht en die niet krijgt, omdat de schrijfster halverwege is afgehaakt? Not fun. So let’s make this fun! (En als het echt, echt, écht niet lukt – stuur een PB’tje naar het teamaccount en dan vinden we er iets op.)

Hopelijk hebben jullie er zin in en kunnen we er met zijn allen een geslaagde activiteit van maken!

With love,
Het Team™

De fics:
- De prinses in de toren, door Dezh en voor Iv
- De volgende maand, door Vera en voor Dezh
- It's the night where miracles happen, door Iv en voor Kay
- Later, door Bodine en voor Vera
- Nooit meer dezelfde, door Kay en voor Julia
- Spelen, door Jen en voor Bodine
- Vijand of vriend, door Julia en voor Jen



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 juli 2016 - 23:01:
Ik heb hier een idee voor! Dus ik ben super excited.
Het is niet Het Beste Idee Ooit (tm), maar het lijkt me zelf heel leuk om te schrijven en hopelijk ook om te lezen? Hehe.
Anyways, ik ga hier morgen dan maar eens aan beginnen. :3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 juli 2016 - 22:08:
ik ben vergeten m'n boekje mee te nemen waarin ik m'n idee al een beetje had uitgewerkt, maar thank god dat ik nog een beetje weet wat ik wilde doen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 29 juli 2016 - 19:32:
-dubbel oops-

Hoe gaat het eigenlijk bij iedereen? Ik ben om eerlijk te zijn best wel benieuwd naar alle werken. Ik zit zelf een beetje op een doodpunt, maar ik ben al wel over het minimum heen so oh well

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 29 juli 2016 - 19:50:
*sweats nervously* Ik heb er eigenlijk nog geen tijd voor gehad...
Gelukkig heb ik wel al het idee uitgewerkt.
Maar ik wilde er binnenkort wel aan beginnen ja :///

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 30 juli 2016 - 17:45:
EHM ik loop heftig vast. Ik ben laatst voor de derde keer overnieuw begonnen. But oh well, I'll figure something out.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 aug 2016 - 22:08:
Awh veer, komt wel goed, weet ik zeker <3

Also, moeten we onze fic aanleveren met omschrijving? Like, je hebt de titel, woordenaantal etc etc en dan omschrijving. Moeten we die erbij leveren?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 aug 2016 - 22:12:
Als je dat wilt. Het is niet verplicht, maar ook niet verboden. (:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 aug 2016 - 22:19:
okie thanks


edit (7 augustus, 22.37)
Ik heb een eerste draft af en tbh ben ik er best wel tevreden over. Ik heb nog best veel tijd over, dus ik ga het zeker nog goed nalezen enz, maar ja. I'm quite happy right now.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 aug 2016 - 17:59:
Eerste vier woorden staan op papier!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 aug 2016 - 18:04:
Ik heb ondertussen zo'n duizend woorden, maar het plan is van een stand alone naar een five-shot gegroeid en volgens mij kan ik me beter intomen zodat ik het zeker afmaak. How to have tiny ideas tho...

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 aug 2016 - 21:36:
Don't worry kay, die van mij is een five shot plus een one shot (oftewel een zes shot? Six shot?) haha
Tis precies wat je zegt. How to have tiny ideas...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 aug 2016 - 22:02:
't Is natuurlijk wel fijn voor iemand om meteen een aannemelijk grote fic cadeau te krijgen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 aug 2016 - 22:17:
Die van mij word ook niet zo lang. Tenminste dat is het idee... Het plotten is een beetje aan de hand gelopen. Maar gezien de tijd

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 aug 2016 - 0:14:
Guys... Een aantal van jullie geven nu eigenlijk al aan formaat weg welk stuk van hen is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 aug 2016 - 0:28:
Van mij staat nog niets vast, maar je hebt gelijk.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10