Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF’s Zomer-Fic-Exchange

FF’s Zomer-Fic-Exchange

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 juni 2016 - 22:21:
Lieve FF’ers,

De zomer komt eraan, school en uni verdwijnen naar de achtergrond, en wat is deze periode van vrijheid zonder een awesome activiteit van FanFic? Wij presenteren: de zomerse fic-exchange!

Exchange?
Het idee is simpel. Wie meedoet, schrijft een fic voor een ander en ontvangt een fic van een ander. Zo generen we met zijn allen nieuwe fics, nieuwe woorden op de site en leven in de brouwerij!

Zo werkt het:
· Meld je aan als deelnemer door een PB te sturen naar het kersverse FanFic-teamaccount met daarin:
a) een lijstje van fandoms waarover je kunt schrijven,
b) een lijstje van fandoms waarover je wilt lezen, en
c) een lijstje met favoriete genres, thema’s, AUs, enzovoorts.
· Op 1 juli ontvang je een PB met de naam en de “wil ik lezen”-lijstjes van de deelnemer voor wie jij iets gaat schrijven.
· Houd geheim wie je match is!
· Lever vóór 1 september je fic in per e-mail op het FF-mailadres fanficnl@gmail.com. We hebben dit het liefst in een Word-document met html (dus met de codes voor schuin- en dikgedrukt en dergelijke), zodat we zeker weten dat jouw lay-out niet verloren gaat bij het posten.
· Het team post in de eerste week van september alle fics anoniem op het teamaccount, zodat iedereen van elkaars werk kan genieten en nog een beetje in spanning blijft.
· Op 17 september worden de schrijfsters en matches bekendgemaakt.

Eisen aan de fics:
· Minimaal 1500 woorden.
· Geen maximum: meerdere hoofdstukken mogen ook.
· Een nieuwe fic! Een oud idee recyclen mag, maar de woorden moeten voor de exchange zijn geschreven.

Samengevat:
Je hebt dus twee maanden de tijd (volledig juli en volledig augustus) om een fic van minimaal 1500 woorden te schrijven voor iemand anders. Het is belangrijk dat je kunt inleveren: hoe zou jij je voelen als je een fic verwacht en die niet krijgt, omdat de schrijfster halverwege is afgehaakt? Not fun. So let’s make this fun! (En als het echt, echt, écht niet lukt – stuur een PB’tje naar het teamaccount en dan vinden we er iets op.)

Hopelijk hebben jullie er zin in en kunnen we er met zijn allen een geslaagde activiteit van maken!

With love,
Het Team™

De fics:
- De prinses in de toren, door Dezh en voor Iv
- De volgende maand, door Vera en voor Dezh
- It's the night where miracles happen, door Iv en voor Kay
- Later, door Bodine en voor Vera
- Nooit meer dezelfde, door Kay en voor Julia
- Spelen, door Jen en voor Bodine
- Vijand of vriend, door Julia en voor Jen



FanFicTeam
FanFicTeam

FanFicTeam is offline

[11]
FanFicTeam zei op 28 sep 2016 - 15:08:
DE MATCHES

*tromgeroffel*
*confetti*
*taart*

Vijand of Vriend - geschreven door Julia en geschreven voor... Jen!
Spelen - geschreven door Jen en geschreven voor... Bodine!
It's the night where miracles happen - geschreven door Ivana en geschreven voor... Kayley!
Nooit meer dezelfde - geschreven door Kayley en geschreven voor... Julia!
De volgende maand - geschreven door Vera en geschreven voor... Nadezh!
De prinses in de toren - geschreven door Nadezh en geschreven voor... Ivana!
En de inzending van Bo zal geschreven worden voor... Vera!


Hopelijk vonden jullie dit zeer fijn om aan mee te doen, ondanks de vertragingen en dergelijke, en genoten jullie ook erg van het verhaal dat je gekregen hebt (en misschien stiekem ook die voor iemand anders waren).
Tot een volgende keer?



(bericht aangepast door een moderator)
(reden: you see nothing)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 sep 2016 - 17:15:
Als je trouwens je fic op je eigen profiel zou willen zetten, dan mag dat, maar we willen wel dat je duidelijk teruglinkt naar de fic exchange en waar je verhaal eerst gepost is, want het is immers de bedoeling dat het voor de fic exchange en je cadeaupersoon blijft (if that makes sense).

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 28 sep 2016 - 17:51:
DEZH THANK YOU SO MUCH i loved my fic <3

Ik ga mijn verhaal wel op m'n eigen profiel posten, maar ik zal het idd goed teruglinken enz. Komt goed

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 30 sep 2016 - 16:41:
AAhhhhh Juul thank you!!! I really liked it! Ik zal Draco nu voor eeuwig associëren met sinsasappeltheegeur <3

Mogen we het verhaal ook op andere fora posten? Dit is een soort van het eerste verhaal dat ik eindelijk weer eens afgemaakt heb en ik wil het anderen ook graag laten lezen.

Also ik wil iedereen echt even bedanken voor de lieve reacties op m'n fic. Ik was er echt heel onzeker over en door jullie had ik echt een big smile op m'n gezicht <3<3

En ik vind dit 'project' wel geslaagd! Ik zou zo weer mee doen!

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 sep 2016 - 17:08:
Pssst Kay. Je moet de voor van "geschreven voor Nadezhda en geschreven voor Ivana" even veranderen naar door. C;

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 sep 2016 - 18:15:
@Jen: Van mij mag je. Waar ga je 'm posten?
@Yara: ik wist echt dat ik daar fouten mee ging maken. Ik heb het nl. een beetje tussendoor op stage zitten doen, dus ik heb er niet echt op kunnen focussen. x) Maar bedankt om me erop te wijzen! <3


Ik zou heel graag nog eens een Fic Exchange doen, bv. als Secret Santa of Secret Sinterklaas (dat klinkt echt dom maar oké ) ofzo.

En nu ik eindelijk over mijn fic kan praten: ik heb het mezelf echt veel te moeilijk gemaakt door te besluiten een soort crime/mystery-verhaal te gaan schrijven. Ik léés dat genre al bijna nooit, dus hoezo ga ik dan proberen dat te schrijven. :' En speciaal Criminal Minds voor beginnen kijken.
Maar het was een uitdaging en ik vond het uiteindelijk heel leuk om te doen.

En Iv, heel erg bedankt voor jouw verhaal. Het was zo fijn en aangenaam en zo, "als ik ooit een slechte dag heb dan moet ik gewoon dit weer lezen en doodgaan van Drarry feels" okbye.
(Nee maar echt, bedankt! <3)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 30 sep 2016 - 18:33:
@Kay op het RP forum waarop ik zit.

En jaaaaa I'm in!

En nu ik ook eindelijk over m'n fic kan praten: eerst dacht ik ik hem superkort had gemaakt en toen kwam Juul der eerste fic met twee hoofdstukken en ik dacht echt : shiiiiiittttt, hijs veel te lang. Anyway. I really enjoyed writing it. Ik heb er over lopen fangirlen omdat ik Ruby zo leuk vond en district 2 zo leuk vond :x
Ohja en Rex Cunning is de officiële winnaar van de 25e hungerspelen. Book confirmed zegmaar. En op de wikia van THG stond dat de arena een tropisch archipel was. Dus dat heb ik daar een beetje vandaan. Rex komt uit ditrict 6, trouwens, superdom dat ik dat eruit heb gehaald????

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 sep 2016 - 19:21:
@Kay: no problem. <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 sep 2016 - 19:28:
Ik heb THG niet aandachtig genoeg gelezen om obscure, weinig vermelde namen te onthouden. x)
Maar verder vond ik je fic superspannend om te lezen!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 sep 2016 - 21:13:
Secret Sinterklaas klinkt een beetje awkward, haha. Maar ik wil ook nog eens! En deze keer op tijd inleveren want oeps.
Ik had het mezelf ook een beetje moeilijk gemaakt doordat ik per se alle Wemels wilde laten opdraven (behalve dan Ginny want ik wist niet of Iv oké zou zijn met Hermelien/Ginny) en het werd allemaal steeds langer dan ik had gepland. Zoals gebruikelijk met mij. :'

Maar ik vond 't wel heel leuk om van iedereen alles te lezen en ik ga mijn eigen fic (of ja, Vera's fic) nog eens een uitgebreide reactie geven, zodra mijn brein weer naar behoren werkt. Ik heb 'm wel al gelezen en ik houd van wolfstar, dus 't zit alvast helemaal goed <3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 sep 2016 - 22:22:
Graag gedaan, Kay ^-^ ik vond het ook wel heel fijn om te schrijvenc Drarry is nu een beetje m'n hart in geslopen hihi

En jaaa nog een keer. Ik vond dit echt leuk om te doen =D

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 1 okt 2016 - 13:29:
Secret Santa zou echt heel tof zijn ja <3

FanFicTeam
FanFicTeam

FanFicTeam is offline

[11]
FanFicTeam zei op 10 nov 2016 - 0:23:
De laatste is ook in elkaar gebeund. Sorry.



(bericht aangepast door een moderator)

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 nov 2016 - 12:07:
Gaan we dit ook voor de winter doen? (:



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10