Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 maart 2018 - 22:26:
Nu je het zegt, ik heb vroeger wel veel normale fictie geschreven. Beetje biografisch omdat ik erg met mezelf in de knoei zat. Dat ben ik niet kwijt, maar de kwaliteit is om te huilen eigenlijk haha. Maar ja, fanfictie kwam toen ik HP las. Later publiceerde ik op deviantart, en weer later kwam ik achter wattpad en fanfic. Deviantart heeft heel erg geholpen met mijn Engels, wat weer goed uitkomt met mijn studie. Je zou kunnen zeggen dat fanfictie me heeft geholpen het atheneum door te komen, lol.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 11:16:
Daan had het voornemen om elke avond voor het slapengaan 10 min te schrijven en ik heb dat overgenomen. Bevalt wel goed, voor die twee dagen dat ik 't gedaan heb.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2018 - 12:26:
Ik heb de "fout" gemaakt mijn nieuwe vriendengroep wat van mijn schrijven te laten lezen en nu zijn ze me allemaal aan het cheerleaden om terug te gaan proberen, 't is zeer motiverend tho.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 12:32:
Wel dapper dat je 't durft. Mijn vrienden willen ook al heel lang lezen, maar het voelt gewoon niet fijn. 't Is heel anders met vrienden hier dan dat 't met jullie is.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 2 april 2018 - 12:47:
Een vriend van me heeft ooit eens een engelse fanfic op ao3 van me gevonden. Ze wisten dat ik fanfictie schreef/schrijf, maar ik heb het ze nooit laten lezen(behalve 1 iemand, die net zo into dat fandom was als ik). Toen ik blij was dat ik zoveel kudos had gekregen en dat dus in het groepsgesprek gooide, is 'ie op onderzoek uitgegaan en heeft hij op een één of andere manier het verhaaltje gevonden. Hij vond het hilarisch(het verhaaltje was niet grappig bedoeld), zei een aantal quotes om het erin te wrijven, en heeft het een hele tijd niet losgelaten. Ik voelde me nogal ongemakkelijk de hele tijd.
Niet de hele wereld hoeft te weten wat voor een ongelooflijke nerd ik ben, haha.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2018 - 13:15:
Ik zou ze ook niet eender wat kunnen laten lezen hoor, maar op een gegeven moment had ik voor Lise iets geschreven over haar D&D-personage en een van de NPC's waarmee ze gebond had en zij wou dat dan aan de anderen laten lezen. Shit kinda went downhill from there.

@Nynke: oh yikes, dat is niet fijn. En ook echt helemaal niet oké?

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 2 april 2018 - 13:24:
@Kayley: Ja, nja. Hij snapte uiteindelijk wel dat ik me er niet fijn bij voelde, dus hij is wel gestopt en niemand uit dat gesprek heeft dat ook aan anderen verteld of heeft anderen het laten lezen. Hij heeft ook niet alle andere verhalen gelezen geloof ik. Alleen die specifieke fanfictie. Hij is het ook al vergeten volgens mij.

Maar, ik heb geschreven gisteravond! een kleine toevoeging aan iets dat ik nooit online ga zetten. Ik ben trots op mezelf!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 13:30:
@Nynke; wat een ***, zeg. En waarom ga je dit nooit online zetten?

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 2 april 2018 - 13:42:
@Bodine: het is zoiets dat ik echt voor mijn eigen enjoyment (raad eens wie geen Nederlands meer kan?? C'est moi!) heb geschreven. Daarbij is het grootste gedeelte van het fandom(hetalia) vrij vervelend. And the story doesn't really make sense. Misschien zet ik het ooit online, maar ik zie wel.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 13:46:
Pagina 15 van het topic is bij mij kapot??

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2018 - 13:58:
Dat durft zo al eens te gebeuren.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 14:23:
Ah, nu doet 'ie het weer. Ik kon dus pagina 15 wel zien als ik niet ingelogd was, maar anders niet.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 april 2018 - 15:53:
@Nynke dat is zo niet okay

Mijn vrienden die ik heb weten dat ik schrijf, en diegene die het lezen heb ik via hier leren kennen dus allas die hadden toch al dingen van me gelezen haha. Voor de rest heb ik niet echt vrienden waarmee ik zo close ben dat ik het ga delen. Nah, misschien als het originals zijn, maar fanfics geven me zo'n vies gevoel ofzo? Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar dat is zo niet comfortabel om te delen met niet-fandom en niet-schrijvende vrienden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2018 - 15:56:
Het helpt wel dat het allemaal mensen zijn die into fandoms zijn (niet in míjn fandoms, maar dat maakt niet zo uit) en die ook gewoon heel chill zijn? Like, ik voel me met alles heel comfortabel rond hen. Of nja, met heel veel dingen en schrijven is daar een van.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 16:02:
@Iv; eens. Dan lijk je zo'n zieke stalker of vieze fantaserende sociopaat. Niet dat ik originals fijn vind om te delen, maar dat is omdat schrijven zo'n persoonlijk iets is.
@Kay; maar ik ben wel comfortabel met schrijven rond m'n vrienden, en ik schrijf bijvoorbeeld ook steeds vaker waar m'n vriend gewoon bij is, maar 't 'm laten lezen is dan echt wel weer iets anders.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20