Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #10

Het (anti-)schooltopic #10

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 29 juni 2016 - 23:05:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 sep 2016 - 10:31:
Ah joh. Die tijd kan je ofwel aan je huiswerk besteden, ofwel je moet even kaartbuddies vinden. Komt goed!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 sep 2016 - 11:05:
Ja, dat klopt inderdaad wel enz, maar het is nog steeds niet fijn, zeker niet als ik niet zo veel te doen heb qua huiswerk enz.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2016 - 11:40:
Dat is juist een fijne tussenperiode. Ik hield er altijd van om twee/drie uur springuur te hebben, want ofwel kan je aan huiswerk, ofwel kan je chillen met vrienden.
Het is ook middaguur-ish, dus als je dan gaat eten kun je daar je tijd voor nemen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 sep 2016 - 14:24:
Precies. Non-stop college is vrij zwaar.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 sep 2016 - 14:42:
^ dat. En anders gebruik je de tijd om leuke dingen te doen; de stad bekijken, een boek lezen, beetje schrijven, vrienden maken, de snoepautomaat leeg kopen, op je handen staan. Honderd mogelijkheden! Ik zou eerst maar kijken hoe je eerste week voelt en inschatten hoeveel huiswerk je gaat krijgen, en dan maar zien hoe je tussenuren aanvoelen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 sep 2016 - 12:29:
M'n moeder en ik hebben gister een heel gesprek gehad over de HBO opleiding die ik ga doen en wat de gevolgen zijn als ik niet aangenomen word. Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat ik dan een andere HBO opleiding moet doen en heb ik een Back-up studie moeten zoeken. Die heb ik nu gevonden en ik ben er best enthousiast over. Het voelt echt als een hele opluchting en nu kan ik weer rustig slapen 's nachts ^^.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 sep 2016 - 17:40:
Wat fijn, Jen! Wat is je back-up studie geworden?

Ik ben vandaag begonnen aan mijn examenjaar en hoewel ik me aan 80% van mijn klas erger heb ik echt zin om dit jaar echt hard te knallen en mijn mbo opleiding mooi af te sluiten. En blijkbaar staat er een foutje in het rooster en hebben we strafrecht in plaats van belastingrecht (volgens Dylan, die dat vandaag had) en dat is waar ik uiteindelijk in verder wil dus dat is echt geweldig!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 sep 2016 - 9:20:
Ik moest me vandaag nog gaan inschrijven voor een vak, dat om tien uur zou beginnen dus ik moest er zeker om negen uur zijn zodat het afgehandeld zou zijn en ik de eerste les nog zou kunnen meepikken.
Word ik ingeschreven voor het contactmoment op donderdag. Valt veel fijner op mijn rooster, maar heel kut voor vandaag want ik ben dus vroeg opgestaan voor nada.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 9 sep 2016 - 23:50:
Ik heb vandaag uitleg gehad over wat voor examinerende dingen ik moet doen dit laatste halfjaar (bijna yeaass girl) en het is zooo veel, maar ik heb er wel zin in c:

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 sep 2016 - 17:10:
Mijn prof: "Ja, het frusteert me zo dat studenten een paar dagen voor het tentamen gaan leren zodat ze het halen, dus heb ik besloten aan het eind van elke week een tentamen te geven." Zo fijn dit.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 26 sep 2016 - 19:09:
Mijn master vreet me toch een bende tijd, joh. Gelukkig is het wel leuk :'] Maar daarom ben ik dus wel wat afwezig hier :/

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 sep 2016 - 19:31:
Welke Master doe jij nu eigenlijk, Juul? [Je hebt het vast al eerder verteld, maar ik heb het geheugen van een pindanoot.]
En wat kut, Daan, maar tegelijkertijd heb je wel meer kansen om je cijfer hoger te krijgen/onvoldoendes goed te maken.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 26 sep 2016 - 19:34:
German Linguistics ^^ (En het kan prima zijn dat ik het niet heb verteld, hoor x'D)

Maar van die onvoldoendes goedmaken is niet per se waar. Bij ons moet je nl. bij bijna alle vakken voor alle deeltentamens een voldoende halen. (Maar ik weet dus niet of dat bij Daan ook het geval is.)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 sep 2016 - 19:41:
Oh, wat cool. :3 Wat voor vakken heb je dan zoal?

Bij ons op Uni was dat helemaal niet zo, maar waar ik nu op school zit (en dat is niet eens dichtbij Uni-niveau) moet je al je onvoldoendes inhalen om te slagen. :'

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 sep 2016 - 21:34:
@Kay, onvoldoendes goedmaken inderdaad niet, je moet op alles minstens een 5.5 halen. De stof is per tentamen nu wel heel weinig, maar het is best kut dat je dus écht niet kunt achterlopen. Zeker niet aangezien je de dag voor het tentamen nog drie uur college, en met een beetje pech ook vier uur practicum hebt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9