Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic 148

Offtopic 148

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 20 feb 2011 - 16:48:
Voor alle aliens hier. <3



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 feb 2011 - 18:47:
Ik vind 't juist wel leuk om over de politiek te praten :3
Het is heel interessant.
Maar economie staat me niet zo aan xd

Automatisch
Automatisch

Automatisch is offline

[578]
Automatisch zei op 20 feb 2011 - 18:50:
hoihoi

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 20 feb 2011 - 18:56:
@Yazz: Oh ja, toen over Wilders, ehm, goed.


Laten we het over Libië hebben, wisten jullie dat daar gewoon slachtpartijen zijn en de bevolking in opstand is gekomen. Ze roepen de hele tijd dat ze zo'n regering willen als in Turkije met President Erdogan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 feb 2011 - 18:59:
Ik denk dat er in veel landen nog zulke protesten gaan komen, zeker na Egypte.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 feb 2011 - 18:59:
@Mak; tja, toen Egypte eenmaal begon werkte het als een domino effect. Huppatee, weg met al die corrupte klootzakken.
Tenminste, het ging daarna pas echt in Libië rommelen, of niet?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 feb 2011 - 19:00:
@ Elise: Tunesië was eerder dan Egypte, niet?

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 20 feb 2011 - 19:02:
Ja, daardoor komt het ook. Het is een soort aanmoediging voor andere landen om hetzelfde te doen. Ik vind het aan de ene kant best wel goed, dat ze steun in elkaar kunnen vinden om de tirannen af te zetten voor democratie.

Ik snap alleen niet waarom de landen dan zo graag een democratie willen als in Turkije? Daar is alles ook niet perfect. Ik zou eerder kiezen voor een land als Engeland. Maar misschien willen ze klein beginnen of vinden ze Erdogan heel goed, wat hij op zich is. Ik heb nog nooit zo'n leider gezien. Gosh.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 feb 2011 - 19:02:
@Emma; kan wel, maar niet zo heftig als Egypte. Of nou ja, niet per se heftig, meer dat we dood werden gegooid met nieuws over Egypte... Tunesië bleef meer uit beeld.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 feb 2011 - 19:06:
@ Elise: Tunesië uit het nieuws? Dan kijken wij naar verschillend nieuws! In januari was Tunesië heel veel in het nieuws, omdat het er zo onrustig was.

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 20 feb 2011 - 19:06:
In Tunesië was het ook heel heftig hoor, maar idd minder heftig dan in Egypte. Maar het is ook niet onlogisch als een land als Egypte vaker op het nieuws komt met zoiets. De vakantieprijzen naar Egypte zijn vast heel erg gedaald.

@Emma: Sowieso toch? Elise kijkt naar Spaans nieuws neem ik aan?x]

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 20 feb 2011 - 19:06:
gaat het over politiek?
mag ik dan even klagen dat België nog altijd geen regering heeft?
en dat we dus het record hebben verbroken?

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 20 feb 2011 - 19:08:
*dood*
Jullie zijn gewoon zo geniaal, Jorin!x]

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 20 feb 2011 - 19:09:
Ja, daardoor komt het ook. Het is een soort aanmoediging voor andere landen om hetzelfde te doen. Ik vind het aan de ene kant best wel goed, dat ze steun in elkaar kunnen vinden om de tirannen af te zetten voor democratie.

Ik snap alleen niet waarom de landen dan zo graag een democratie willen als in Turkije? Daar is alles ook niet perfect. Ik zou eerder kiezen voor een land als Engeland. Maar misschien willen ze klein beginnen of vinden ze Erdogan heel goed, wat hij op zich is. Ik heb nog nooit zo'n leider gezien. Gosh.


Ze kunnen geen democratie zoals in Engeland.
Kijk, Egypte is een land met heel veel moslims, Turkije ook, snap je?
Je kunt niet de wetten invoeren die in de westerse landen zijn ingevoerd, want die hebben allemaal een christelijke grondslag.
De wetten in Turkije hebben een islamitische grondslag. Dat is het grote verschil.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 feb 2011 - 19:09:
Mijn maatschappijleerlerares [wateenwoord] heeft een keer een heel lang verhaal gehouden over dat als er democratieën komen het in het nadeel van de Westerse landen gaat werken.. Als in, héél groot nadeel.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 feb 2011 - 19:11:
@Mak; nopes, ik kijk Nederlands nieuws. (Maar... ja, nee, ik geloof dat Egypte meer in het nieuws stond dan Tunesië.)

En, hahaha, dat record van België is droog. -strijk-



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14