Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic 158

Offtopic 158

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Automatisch
Automatisch

Automatisch is offline

[578]
Automatisch zei op 16 maart 2011 - 18:47:
Yeah. Sorry, als iemand anders hem wou aanmaken.



Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 16 maart 2011 - 19:15:
@sarita -vorigetopic- : Whatswrong? <3

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 16 maart 2011 - 19:17:
Sarita, what's happened?? *huuuug*

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 16 maart 2011 - 19:55:
@Sarita: Wat is er aan de hand?

Mag ik jullie vragen of hier enige logica inzit?:

Spijbelen, weinig les, falende leraren, schooluitval, slechte resultaten. Dit is het Nederlandse onderwijs anno nu. Wij zijn er van overtuigd dat hier verandering in moet komen, want zo kunnen we niet langer doorgaan.
We willen eerst duidelijk maken wat wij verstaan onder het veranderen van het voortgezet onderwijs. We merken dat in het huidige onderwijs veel aandacht wordt besteed aan maatschappijgerichte vakken. We willen meer aandacht voor vakken als Nederlands, Engels, Wiskunde en wetenschappelijke vakken. Hiervoor willen wij terug gaan naar twee profielen, zoals het vroeger was. We willen hiermee leerlingen breder opleiden. Tegelijkertijd willen we zaken als spijbelen, falende leraren en de motivatie van leerlingen aanpakken, om het niveau van het onderwijs te verbeteren.
Hiervoor hebben wij drie argumenten. Ten eerste het economische argument, ten tweede de invloed van het middelbare onderwijs op het hogere onderwijs, en als laatste het gevolg van het onderwijs op de machtspositie van Nederland in de rest van de wereld. We beginnen bij het economische argument.

Economie en onderwijs staan in verband met elkaar. Zo heeft geen enkel land ooit een snelle economische groei meegemaakt zonder dat tenminste 40% van de volwassen kon lezen en schrijven. Daarnaast verdient iemand die basisonderwijs heeft gevolgd vaak 50% meer als volwassenen die dat niet gedaan hebben. Als in een land het onderwijs niet alleen beter maar ook aantrekkelijker is, zullen meer mensen beter opgeleid zijn. En als je de cijfers die ik net genoemd heb, doorrekent, kun je bedenken dat deze vanzelfsprekend ook in een betere baan terecht zullen komen, of in ieder geval een baan zullen krijgen. Volgens cijfers van het CBS hebben hoogopgeleiden vaker een baan als laagopgeleiden. Onder universitair opgeleiden heeft 9 op de 10 mensen een baan. Onder mensen die alleen basisonderwijs hebben gevolgd is dit 4 op de 10. Werkelozen zijn slecht voor de economie, aangezien zij geen geld binnenbrengen, maar wel geld kosten, door middel van bijvoorbeeld uitkeringen.

Nu volgt het tweede argument, wat draait om de invloed van het middelbare onderwijs op het hogere onderwijs. De laatste tijd hebben wij erg last van langstudeerders. Dit zijn studenten die in het vervolgonderwijs langer over hun studie doen dan nodig is, om welke reden dan ook. Dit kost de overheid erg veel geld. Één van de redenen voor deze problemen is het feit dat leerlingen te weinig kennis beschikken voor hun vervolgopleiding. Uit een enquíªte blijkt dat bijna 10% van de langstudeerders aangeeft dat de studie erg moeilijk voor hen is. Beter middelbaar onderwijs zorgt over het algemeen voor slimmere leerlingen. Leerlingen die met meer kennis hun diploma halen. Op deze manier zou met het verbeteren van het middelbare onderwijs het aantal langstudeerders in het hoger onderwijs aanzienlijk teruggebracht kunnen worden.

Het derde argument gaat over de gevolgen van slecht onderwijs op onze positie in de rest van de wereld.
De laatste jaren zijn wij qua onderwijs sterk achteruit gegaan op de rest van de wereld. Uit gegevens van het PISA-onderzoek blijkt dat wij mondiaal gezien de afgelopen jaren zijn gedaald vanuit de top 5 naar de 11e plaats. Door beter onderwijs ten opzichte van de rest van de wereld, zouden wij bijvoorbeeld meer topwetenschappers af geven. Door bijvoorbeeld betere ruimtevaartwetenschappers zouden wij als land meer invloed hebben op een sector als de ruimtevaart, en zouden wij hier onze eigen ideeën meer in terug kunnen laten komen. Dit is maar een enkel voorbeeld, wat op verschillende sectoren toegepast kan worden.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 maart 2011 - 20:11:
Sorry, ik ben de hele dag niet online geweest en kom nu spontaan even dit topic binnenvallen, maar kunnen drie mensen mij even helpen? Ik moet voor ANW een onderzoekje doen, en ik heb nog drie personen nodig die een [heel simpele, multiple choice] vragenlijst willen invullen. [het is echt de lameste lijst ooit, maar dat doet er niet toe].
Hij is maar 15 vragen.. So, anyone?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 maart 2011 - 20:11:
Zeg maar waar 'k 'm in moet vullen, Emma.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 16 maart 2011 - 20:12:
Oh, ik wel *steekthandop*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 maart 2011 - 20:12:
@ Bodine + Meike: THANKYOU<3
Ik pb hem wel even. ^^

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 16 maart 2011 - 20:15:
Ik wil ook wel emma, moet je als je aardig bent wel even m'n debat hierboven doorelzen .xd

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 maart 2011 - 20:15:
Ik wil ook wel? ^^

Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 16 maart 2011 - 20:20:
Sorry, ik ben de hele dag niet online geweest en kom nu spontaan even dit topic binnenvallen, maar kunnen drie mensen mij even helpen? Ik moet voor ANW een onderzoekje doen, en ik heb nog drie personen nodig die een [heel simpele, multiple choice] vragenlijst willen invullen. [het is echt de lameste lijst ooit, maar dat doet er niet toe].
Hij is maar 15 vragen.. So, anyone?

Ikookwel. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 maart 2011 - 20:22:
@ Rianne: Je gebruikt een aantal keren 'wij' of 'ik'. Misschien is het bij jou anders, maar op mijn school mogen in een betoog alleen bij de anekdote die vormen gebruikt worden.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 16 maart 2011 - 20:26:
Ik heb hem naar je gepb'd.^^
ennnumoetikweg,daagselsenzo<3

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 16 maart 2011 - 20:26:
@ Rianne: Je gebruikt een aantal keren 'wij' of 'ik'. Misschien is het bij jou anders, maar op mijn school mogen in een betoog alleen bij de anekdote die vormen gebruikt worden.


Dit is een debat, je moet zeg maar live tegen elkaar ingaan. En live, je argumenten tonen. Zou ik dan ik mogen zeggen? Ja wel toch? Of niet?

Frenemy
Frenemy

Frenemy is offline

[784]
Frenemy zei op 16 maart 2011 - 20:50:
WIE GAAT MET ME MEE NAAR PINKPOP CAMPING?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 16 maart 2011 - 20:58:
WIE GAAT MET ME MEE NAAR PINKPOP CAMPING?

Mhuww. *cry*
Ik wil die zaterdag echt zó graag! Simple Plan...
Waarom zeggen mijn ouders altijd nee?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10