Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #173

Offtopic #173

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 20 okt 2011 - 18:08:
Meooooow

Edit; Wacht. Heb ik nou wéér het offtopic geopend?



ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 30 okt 2011 - 14:15:
Ja, ik snap je. :' Maar ik bedoelde, dat als je niemand kent die de studie doet die jij wilt doen. Snap je? whoopeee.
Anyhow, ja. Misschien wel. Maar ik wist van tevoren wel dat ik een taal wilde studeren, of misschien geschiedenis. Want. ja. Maar aan de ene kant is het toch ook wel handig dat jij bijna alles nog kan doen? Ik bedoel, stel dat ik opeens. archeologie wil studeren [denk het niet, maar kom] dan kan ik dat niet meer, omdat ik geen scheikunde heb of zo. Ja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 okt 2011 - 14:19:
@Dezh; hahaha serieus? Oh. Hahaha. Maar mijn Duits is niet zo goed als mensen denken ohr. Naja. Maar ooit wil ik het leren. Dat - dat wil ik gewoon.
@Meike; hmm, idunno. Ik heb er ook nog niet zo over nagedacht, maar dat vast wel kunnen. Niet iedereen heeft connecties 'fcourse. Enmaar. En - jawel, natuurlijk, maar ik vind alles interessant eigenlijk, maar ik denk gewoon van alles dat het niet mijn ding is en dat ik het niet kan. En - ja. Idunno. En een taal studeren is cuwl. (: Alleen - daar kan je zo weinig mee, neh?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 okt 2011 - 14:23:
@ Dezh: Studeer jij in Leiden? O_O
Me didn't know that.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 30 okt 2011 - 14:28:
@ Dezh; mijn toekomst is safe. <3 [nah, okay. Ik ben Duits wel heel erg aan het overwegen.]
@ Bo; ja. Misschien. hangt er vanaf welke taal het is. Want ik denk wel, dat je in Noord Nederland niet heel ver hoeft te zoeken naar een bedrijf dat veel handel doet met Duitsland [als ik echt Duits ga studeren, ikweetniet]. En dat is een optie. Denk ik. Om iets te doen voor zo'n bedrijf.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 30 okt 2011 - 14:31:
Ugh, I envy you guys. ><

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 okt 2011 - 14:31:
@Emma; oh .__. Ik dacht dat iedereen het inmiddels wist. Maar. Ja dus :]

@Meike; ik weet natuurlijk niet wat het niveau is aan een andere uni, maar bij ons is het af en toe écht deprimerend. Buiten dat, ik vind het in elk geval leuk, zelfs de allermakkelijkste grammaticaoefeningen. ^^ -maar ik vind grammatica in het algemeen cuwl, dus...-

@Bodine; als je de naamvallen een beetje in je hoofd hebt en flink wat Duits leest, kom je al een heel eind. Trust me. Dat was mijn methode en ik vind de studie tot nu toe keimakkelijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 okt 2011 - 14:32:
@ Meike; Uiteraard, maar moet je dan ook geen verstand hebben van watzedaarookdoen? Want je wordt zo snel tolk (en dat kan ik niet, want ik kan niet vertalen omdat mijn hersenen niet in verschillende talen met elkaar kunnen communiceren), of leraar (en op middelbaar onderwijs is dat echt geen doen).
@Elise; wieso?
@Dezh; hmm. Maar jouw Duits is ook wel héél goed. Ik bedoel - een herkansing doen omdat je een negen had? Niet gek dat je je studie makkelijk vindt ah. En daarbij - wordt het niet zegmaar, moeilijker? Want je moet wel vier jaar, oder?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 okt 2011 - 14:35:
In principe word je met een talenopleiding niet alleen goed in de taal, maar ook in cultuur en geschiedenis en weet ik veel wat. Er zijn bij ons twee afstudeerrichtingen, literatuurwetenschappen of taalwetenschappen. Dus in principe word je niet supergoed in Duits/Engels/Chinees/whatever, maar taal- of literatuurwetenschapper. Dat geeft je al meer mogelijkheden. [maar vraag me niet precies welke want ik heb me daar niet heel erg in verdiept]
Edit: als in, je wórdt natuurlijk wel supergoed in Duits/Engels/Chinees/whatever, maar dat is niet het belangrijkste.

@Bodine; wel, bachelors is drie en masters is één jaar, dus ik moet er vier, inderdaad. & ik hoop wel dat het moeilijker wordt, want tot nu toe was het niet echt uitdagend. Wel gezellig en zo, maar een beetje uitdaging zou niet slecht zijn. :] Het is gelukkig niet alleen Spracherwerb, maar ook geschiedenis, literatuur, algemene taalwetenschappen en algemene literatuurwetenschappen.

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 30 okt 2011 - 14:36:
@ Dezh; Uhmja. Ik snap je. Maar uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je op hetzelfde punt uitkomt na je studie, op welke universiteit dan ook, lijkt mij. Niet? Ik heb ook nog niet echt een idee van waar ik ga studeren, maar goed. Ik heb nog tijd. Maar awesome dat je het leuk vindt, want dan zit je goed en zo. En dan hoef je niet te switchen en shit.
Anyhow, ik denk dat ik mijn proefwerken maar moet gaan leren. Also, dag iedereen. Tot ooit. <3
Edit; awoeh, jullie typen snel.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 30 okt 2011 - 14:39:
@Bo; you guys are smart, als puntje bij paaltje komt weten jullie wat jullie willen gaan doen en gaan waarschijnlijk een goede toekomst tegemoet. En dan heb je mij; mijn stoner houding heeft er voor gezorgd dat ik twee jaar school heb weggegooid, ik zou bij God niet weten wat ik ga doen (literally, I don't have a fucking clue) en ik schrijf nu nog steeds liever smut tussen fictieve personages dan dat ik mijn studie boeken erbij pak om te gaan studeren en er dus voor te zorgen dat ik dit jaar goede cijfers haal. I hate myself sometimes. *zucht*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 okt 2011 - 14:41:
@Meike; good luck. <3
@Elise; ik schrijf ook liever dan dat ik huiswerk doe, ik weet nog niet wat ik wil studeren en over een jaar moet ik me wss inschrijven oder was. Het is niet raar dat jij bent blijven zitten - ik zou het je niet nadoen; Spaans leren. En daarbij: jij hebt nog jaren de tijd om te beslissen wat je wilt, wij moeten opschieten.
Enne enne. Trouwens. Als je zegmaar volwassen bent, blijf je dan in Spanje of ga je ergens anders heen?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 30 okt 2011 - 14:46:
@Bo; Jaren de tijd? Well, not really. Ik moet volgend jaar either taal of wetenschap kiezen; dus moet ik al weten welke fucking richting ik op wil - maar ja, dat gaat zo lekker als je dat niet weet. ^^'
En I really don't know. Hangt er vanaf wat ik wil gaan doen, eh? En dat weet ik dus niet.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 okt 2011 - 14:48:
@Meike; succes <3
@Elise; as Bodine says! -okay, ik ben al begonnen met studeren, maar ik schrijf ook nog steeds liever dan dat ik mijn opdrachten doe. Zie mij op FF zijn terwijl ik nog 200 woorden moet schrijven-
Maar tussen taal of wetenschap kiezen is al een stuk makkelijker dan een specifieke studie kiezen, in principe moet je dat in Nederland toch ook. :]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 okt 2011 - 14:53:
Ik moest twee jaar geleden al tussen taal en wetenschap kiezen - en toen koos ik voor allebei [faal]. Want ik heb nu scheikunde, natuurkunde, wiskunde B, biologie, Duits, Nederlands, Engels (TTO) en Latijn. Maar goed - dat moest dus twee jaar geleden al. En dat vond ik eigenlijk niet eens moeilijk. Ik zou zeggen: ga voor de vakken waar je het best in bent, 'fcourse.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 30 okt 2011 - 14:53:
@Dezh; ja, oké, oké, maar ik heb sowieso niet genoeg discipline om te studeren, en jullie wel. Jij in ieder geval zeker, anders had je nu niet zo'n vette studie aan je reet hangen.
En, maar toch, in Nederland heb je allemaal geweldige systemen waardoor kinderen hun toekomst op hun vijfde al hebben uitgelegd (ja, ik ben in een dramatische bui, laat me), hier moet je ineens in de vierde gaan kiezen. Je bent er niet op voorbereid dus is het waarschijnlijk de grootste keuze die je tot nu toe in leven hebt gemaakt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17